Архив

Най-продаваните автомобили в Европа за 2022 г.: на подиума Peugeot 208, Sandero и T-Roc

През 2022 г. Peugeot 208 детронира VW Golf след 14 години. Второ Dacia Sandero, след това VW T-Roc. Model Y е първият сред електромобилите.

uk.motor1.com, февруари 2023 г.

Въпреки че европейският пазар на нови автомобили нямаше добра година през 2022 г., имаше някои интересни17995596889616163696 изненади в общата класация на моделите.

Според данните, публикувани от JATO, най-продаваният нов автомобил в региона е Peugeot 208 с 206 816 бройки на 30 европейски пазара. Обемът за малкия френски хечбек се увеличи с 5% в сравнение с 2021 г., което позволява на Peugeot да поеме лидерството в тази класация отново от 2007 г. насам.

Всъщност 208 детронира дългото царуване на Volkswagen Golf, който водеше европейския автомобилен пазар от 2008 г. без прекъсване. Тази голяма промяна се обяснява с непрекъснатия спад на продажбите на немския хечбек в цяла Европа след проблеми със софтуера, наличността и по-голямата конкуренция в групата Volkswagen. Лошото положение на Golf го постави на пета позиция в класацията, доста зад Dacia Sandero, Volkswagen T-Roc и Fiat/Abarth 500.

Citroen C3 и Peugeot 2008 са извън топ 10.

top-10-models-in-europe---30-new-car-registrations-2022---graphicДруги големи победители в топ 10 включват Fiat 500, който скочи от 9-та позиция през 2021 г. на 4-та миналата година. Volkswagen T-Roc скочи от 6-та позиция на 3-та, като стана най-продаваният SUV в Европа и измести Peugeot 2008.

Последният беше извън топ 10, тъй като обемът му спадна с 28%, но все още беше вторият най-продаван на Peugeot и най-популярният SUV на Stellantis. Citroen C3 падна от 10-та позиция през 2021 г. на 11-та през 2022 г. Тези два модела бяха заменени в топ 10 от Hyundai Tucson на 8-ма позиция и Dacia Duster на 9-та позиция. Те всъщност изпревариха по продажби друг традиционен най-продаван, Renault Clio, който падна от 4-та позиция през 2021 г. на 10-та миналата година.

По-надолу в класацията Tesla Model Y се представи наистина добре със 138 128 единици. Той успя да надхвърли по продажби модел 3 и да стане най-продаваният електрически автомобил в Европа. Резултатите от Model Y обаче не можаха да надхвърлят 141 952 бройки, регистрирани от Model 3 през 2021 г. Все пак с 233 307 регистрирани единици Tesla беше 18-ата най-продавана марка в Европа пред други важни марки като Seat, Mini, Mazda, или Сузуки.

Toyota Yaris Cross също отбеляза голямо увеличение. Обемът скочи с 27 272 единици през 2021 г. до 136 986 единици миналата година. Въпреки че Yaris Cross беше 4-ият най-продаван B-SUV.

Kia Sportage също отбеляза значително увеличение благодарение на пристигането на най-новото поколение; той беше вторият най-продаван C-SUV само след своя братовчед Hyundai Tucson.

Тези два SUV-а успяха да надминат по продажби големите продавачи като Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga и Peugeot 3008.

Opel/Vauxhall Mokka на 32-ро място регистрира 97 547 бройки, което е ръст от 34%. По същия начин, благодарение на новото поколение, Peugeot 308 също отбеляза голямо увеличение, с 80% до 90 160 единици, но все още далеч от лидерите, Volkswagen Golf с повече от 177 000 единици и Toyota Corolla с почти 130 000 единици. Cupra свърши страхотна работа с Formentor, с 87 175 бройки, което е ръст от 68%, и надхвърля продажбите на всеки отделен Seat.

Renault Arkana, Mercedes C-Class, Volkswagen Taigo, Dacia Jogger, Dacia Spring, MG ZS, BMW 4-Series, Hyundai IONIQ 5, MG HS, Cupra Born, Polestar 2, Kia EV6 и Mitsubishi Eclipse Cross, постигнаха много добри резултати също.