Opel GSe: Изключителен контрол и комфорт при шофиране
- Grandland GSe, Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe: Бързина и стабилност
- GSe шаси: KONI FSD технология за баланс на динамика и комфорт
- Спортно калибриране на волана: Прецизност и незабавен отговор
- Чисто удоволствие от шофирането: Шасито и управлението са оптимизирани за всички варианти на Grandland
Рюселсхайм. С новите електрифицирани модели от серията Opel GSe никога не е било по-лесно да комбинирате спортно шофиране с отговорност за бъдещето. За Opel Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe и Grandland GSe д-р Кристиан Хартвег и неговият екип от инженери са разработили уникална настройка на шасито и кормилното управление. Във видео Хартвег обяснява как под-бранда GSe е вдъхновен от своите спортни предци и как интерпретира техните предимства и специфики в модерните, гарантиращи динамично шофиране и пълно удоволствие от шофирането.
Но инженерите от Рюселсхайм не са работили и не са се фокусирали само и единствено върху моделите GSe, а и върху всички варианти на Opel Grandland, които сега също се възползват от допълнителни оптимизации на шасито и кормилното управление – за характерното динамично и стабилно шофиране, което е типично за Opel.
Прецизно, динамично и същевременно комфортно: GSe шаси с FSD технология
„Нашата цел беше напълно ясна“, заявява Хартвег: „Моделите GSe трябва да предложат оптимален баланс между комфорт при шофиране и ориентирано към производителността управление – заедно с отговорност за бъдещето.“ Инженерният екип е взел добре балансираното шаси на моделите Astra и Grandland и ги е издигнал до по-спортно и динамично ниво. Най-важните активи в този процес са електрифицираните plug-in хибридни задвижвания и шасито, които са напълно адаптирани за по-висока производителност.
В случая на Grandland GSe това означава изходна мощност на системата от 300 к. с. (разход на гориво според WLTP: 1,2 л/100 км, CO2 емисии 28-27 г/км; всяка комбинирана, претеглена) и водеща в класа нула до -100 км/ч ускорение само за 6,1 секунди, заедно с допълнителна стабилност, осигурена от електрическото задвижване на всички колела. Във вариантите на модела Astra GSe електрифицираното задвижване произвежда системна мощност от 225 к. с. (разход на гориво според WLTP1: 1,2-1,1 л/100 км, CO2 емисии 26-25 г/км) и въртящ момент от 360 нютон метра.
Спортният характер на моделите на Opel GSe е подчертан от дръзкия и изчистен от излишни елементи екстериор. „Astra GSe се разпознава веднага по специално проектираната предна част и по-спортната си стойка, с 10 милиметра по-ниска височина“, казва Хартвег. „Моделите позволяват много динамично шофиране. В завои автомобилите от серията GSe се придържат към пътя и остават стабилни – и могат да се управляват бързо и комфортно, но и да се внимава да не се рискува.”
Това става възможно благодарение на специални пружини и амортисьори с технология KONI FSD (Frequency Selective Damping), които се използват в шасито GSe. В зависимост от ситуацията, условията на пътната настилка и стила на шофиране, тази технология позволява различни характеристики на затихване за комфортно плъзгане при високи честоти – т.е. с кратки удари, като например върху калдъръм или капак на шахта – както и за спортен, активен стил на шофиране със засилен директен контакт с пътя при ниски честоти. Най-добрите модели реагират още по-бързо и директно на всяка команда от водача и, както е типично за Opel, остават стабилни при спиране, завиване и при високи скорости на магистрала. „Амортисьорите имат допълнителен клапан и втора хидравлична верига“, обяснява инженерът. „Тогава колата е по-удобна или по-спортна за шофиране, в зависимост от това дали вентилът е отворен или затворен. GSe означава „Grand Sport electric“ – спортно шофиране с най-новата plug-in хибридна технология. Реакцията и контролът върху автомобилът никога не са били толкова свързани и откликващи!“
По-спортен, по-директен, по-хармоничен: Нова настройка за всички варианти на Grandland
По-нататъшното развитие на шасито и кормилното управление не се ограничава само до моделите GSe. Всички варианти на Grandland се възползват от оптимизациите, тъй като техните амортисьори и кормилно управление също са пренастроени. Инженерите увеличиха силата на амортисьорите в ниския диапазон на скоростта на буталото и го намалиха в диапазона на средните до високите скорости, за да осигурят максимален комфорт дори при неравности по пътя. Благодарение на настройките, Grandland се движи по балансиран, твърд и комфортен начин.
Кормилното управление е прекалибрирано. По този начин всички нови модели Grandland ще предлагат характерното за Opel спортно и комфортно изживяване при шофиране с директна, прецизна обратна връзка към водача.