Архив

BMW Group продава 11 процента BEV автомобили през първото тримесечие на 2023 г.

До 2024 г. поне едно на всеки пет нови превозни средства на компанията трябва да има изцяло електрическо задвижване

bmwgroup.com

BMW Group продаде 64 647 напълно електрически превозни средства от марките BMW и Mini през първите триbmw-ix1-produktion-production-2022-01-min месеца на годината. Това представлява темп на растеж от 83 процента в сравнение с първото тримесечие на 2022 г. Ако се включат plug-in хибридите, продажбите са нараснали с 23 процента.

Във всички видове задвижване, BMW Group достави 588 138 автомобила с марка BMW, Mini и Rolls-Royce по целия свят през първото тримесечие на тази година. Така делът на BEV съответства на единадесет процента.

Продажбите на електрически автомобили, включително plug-in хибриди, възлизат на 110 486 единици през първото тримесечие, или малко под 19% от общите продажби. През 2022 г. като цяло BMW Group постигна известен дял на BEV от около девет процента. В началото на януари групата си постави за цел да постигне 15% дял от изцяло електрическите превозни средства в общите продажби за 2023 г. Следователно през следващите тримесечия групата ще трябва да се подобри значително.

Марката BMW е доставила 55 979 BEV през първото тримесечие, което е увеличение от 112 процента в сравнение със същия период на миналата година. През Q1/2022 BMW вече отбеляза удвояване на растежа при изцяло електрическите превозни средства в сравнение с Q1/2021. По този начин марката успя да запази своя курс на растеж въпреки намаления екологичен бонус. Според производителя, „по-специално BMW iX, BMW i7, BMW i4 и BMW iX3 се радват на голямо търсене“. В допълнение, наскоро лансираният BMW iX1 е много популярен сред клиентите благодарение на типичното за марката удоволствие от шофирането и спортна елегантност.

Марката Mini е продала 68 541 единици (-9,2%) за всички видове задвижвания през първите три месеца на годината. Търсенето на изцяло електрическия Mini Cooper SE остава високо, казва производителят, без да дава конкретни данни за продажбите на електрическото Mini. През останалата част от годината Mini очаква „положителни импулси от старта на продажбите на изцяло електрическия кабриолет Mini Cooper SE.

BMW като цяло не дава разпределението между отделните серии модели, нито разпределението на продажбите на BEV между отделните региони на продажби. Последното се предлага само за цялата BMW Group при всички видове задвижване. Следователно на този етап не е известно как електрическите BMW са се продавали в Китай или САЩ например.

„Нашата силна продуктова гама продължава да вдъхновява нашите клиенти по целия свят. По-специално, нашите напълно електрически превозни средства се възползват от голямото търсене по целия свят. Поради това успяхме да поддържаме динамичното темпо на нашето нарастване на електромобилността през първото тримесечие,” коментира Питер Нота, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиенти, марки и продажби. Той добави, че BMW Group е на път да постигне скромен растеж през 2023 г. като цяло. „Основните двигатели на растежа през 2023 г. ще бъдат изцяло електрически превозни средства и модели от премиум сегмента от висок клас – като новото BMW i7*, новото BMW Серия 7, BMW XM* и обновеното BMW X7“, добави Нота.

BMW има големи надежди за представянето на новия i5 тази година. С този модел производителят казва, че има поне един изцяло електрически модел във всеки основен сегмент. Продуктовото портфолио ще бъде допълнено от изцяло електрическото BMW iX2 и първата изцяло електрическа серия 5 Touring в края на годината.

Въз основа на това производителят на автомобили очаква стръмен растеж през следващите години: „До 2024 г. поне едно на всеки пет нови превозни средства на компанията трябва да има изцяло електрическо задвижване; до 2025 г. едно на всеки четири новодоставени превозни средства трябва да бъде BEV, а до 2026 г. около едно на всеки трима. BMW Group вярва, че докато NEUE KLASSE се разраства със своята завладяваща продуктова субстанция, има потенциала да ускори допълнително навлизането на пазара на е-мобилността.“

Като цяло през 2022 г. BMW Group продаде общо 215 755 напълно електрически превозни средства от марките BMW и Mini, повече от два пъти повече от 2021 г. Групата също така успя да предаде 500 000-ния напълно електрически автомобил на клиентите ръце в края на 2022 г. През 2021 г. като цяло BMW все още възлиза на 103 855 акумулаторни електрически автомобила. Така 2022 г. съответства на ръст от 107,7 на сто.