Продажбите на NEV в Китай нарастват до 653 000 през март
Това представлява ръст от 34,8 на сто на годишна база
Според данни, публикувани от Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), продажбите на превозни средства с нова енергия (NEV) в Китай възлизат на 653 000 единици миналия месец. Това представлява ръст от 34,8 на сто на годишна база и ръст от 24,4 на сто спрямо февруари.
В рамките на тези 653 000 превозни средства с нова енергия, махалото се завъртя ясно в полза на електрическите автомобили с батерии през март: BEV са продадени 490 000 единици, докато хибридите с добавка представляват 163 000 единици, малко под една четвърт от всички превозни средства с нова енергия – за дълго време съотношението беше по-скоро 50:50. Превозните средства с горивни клетки, които също принадлежат към NEV, са се увеличили с 27 процента на годишна база, но с 50 превозни средства през март те не са играли съществена роля.
С 490 000 акумулаторни електрически коли, продажбите на този тип задвижване бяха по-високи от всякога през първото тримесечие или дори през първата половина на годината. Тук развитието на пазара през април ще бъде много интересно да се види дали продажбите на BEV продължават да растат толкова силно, колкото през Q1 или има лека стагнация – обаче цифрите едва ли ще бъдат сравними с април 2022 г., тъй като имаше строг covid блокиране в много големи градове в Китай по това време.
От всички задвижвания, 2,45 милиона автомобила са продадени в Китай през март, с 9,7% повече от година по-рано и с 24% повече от февруари. Така 653 000 превозни средства с нова енергия представляват пазарен дял от 26,6%, а 490 000 BEV – 19,9%.
Производителят с най-много продажби както на превозни средства с нова енергия, така и на BEV през март отново беше BYD. Китайският производител на автомобили е продал 207 080 NEV през месеца, което е ясен рекорд за първото тримесечие. За сравнение, през най-добрия месец от първото тримесечие до момента, март 2022 г., BYD продаде само 104 878 единици – март 2023 г. представлява увеличение от 97,5 процента. Новите енергийни превозни средства на BYD също включват търговски превозни средства, но с 206 089 единици леките автомобили съставляват по-голямата част. От тях 102 670 превозни средства са били електрически, така че BYD е продала 103 419 PHEV коли. Това означава, че 63 процента от всичките 163 000 plug-in хибрида идват от BYD.
Tesla е продала 88 869 автомобила, произведени в Китай през март, включително износа. Това е с 35 на сто повече от март 2022 г. и с 19,5 на сто повече от февруари. Разбивка на продажбите в Китай и износа все още не е налична. Това, което е ясно обаче е, че през март Model Y беше най-продаваният SUV модел в Китай с 54 937 бройки – пред BYD Song (40 114) и Yuan Plus (27 907).
След BYD и Tesla, GAC Aion продължи положителното си развитие: марката NEV на GAC постигна продажби от 40 016 единици през март, което е още едно значително увеличение спрямо рекордния резултат от 30 086 NEV от февруари. В сравнение с март 2022 г. GAC AIon почти удвои продажбите си (+97 процента). През Q1 GAC Aion продаде 80 308 автомобила – почти половината от които бяха продадени само през март.
Li Auto също се развива положително през последните месеци. След възходи и падения тенденцията сега е възходяща: С 20 823 продажби на NEV през март, това беше едва вторият месец след декември 2022 г., в който Li Auto успя да продаде над 20 000 автомобила. Март представлява годишно увеличение от 88,7% и 25% увеличение спрямо февруари.
Nio също така успя да постигне петцифрени продажби през март с 10 378 единици. Най-важният модел на производителя сега е Nio ET5 само с 6437 продажби. Neta също надмина границата от 10 000 с 10 087 NEV, но това е увеличение само с 14 превозни средства в сравнение с февруари. През март 2022 г. е имало 12 026 NEV, така че март 2023 г. представлява спад от 16 процента.
Докато Nio и Xpeng, друг международно известен EV стартъп от Китай, отдавна имат сравними месечни цифри за продажби, Xpeng сега редовно трябва да се нарежда зад Nio. Такъв беше и случаят през март, когато Xpeng достави 7002 автомобила. Дъщерното дружество на Geely Zeekr (6663) и Leapmotor (6172) са плътно зад тях.
cnevpost.com (CAAM), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), cnevpost.com (модел Y), cnevpost.com (GAC Aion), cnevpost.com (Li Auto), nio.com (Nio ), cnevpost.com (Neta), xiaopeng.com (Xpeng), cnevpost.com (Zeekr), cnevpost.com (Leapmotor), cnevpost.com (ET5)Related: sol levinson past obituaries, culture index personality types influencer, rush e sheet music clarinet, catherine jensen richard ridings, is clare frisby still married, south carolina section 8 waiting list, samuel bear isamu draiman, natural knife handle material, medcezir capitulo 1 latino, broadwalk shopping centre parking, how to bribe superpowers tropico 6, is ted lasso based on ‘major league, bakery lorraine nutrition information, zack snyder’s justice league vudu release date, besiege steamunlocked,Related: prima facie duties strengths and weaknesses, dobbelt varslingslinje, john george moran son, how long do booster side effects last, chino hills high school baseball tryouts, john najarian obituary, worst states for a man to get divorced, banks that finance lemon cars, 14 lecount place new rochelle lottery results, can spironolactone cause hemorrhoids grisactin, kitsap regional library silverdale, where is west texas investors club filmed, spacey jane net worth, virginia residential property disclosure statement, courtney’s dog show supplies,