Дъщерното дружество на VW PowerCo изгражда фабрика за батерии с мощност 90 ГВтч в Канада
Церемонията по първата копка е планирана за 2024 г., докато производството трябва да започне през 2027 г.
Според VW 90 ГВтч трябва да са достатъчни за около един милион електрически превозни средства
Тъй като фабриката е огромна икономическа победа за Онтарио и Канада, с 3000 висококвалифицирани работни места и „десетки хиляди повече непреки работни места“, канадският премиер Джъстин Трюдо също присъства на обявяването
volkswagen-newsroom.com
Volkswagen разкри допълнителни подробности за своята фабрика за батерии в Сейнт Томас, Канада. Това ще бъде най-голямата фабрика за клетки на PowerCo досега, ще създаде 3000 работни места и ще произвежда до 90 ГВтч батерийни клетки годишно.
Volkswagen Group инвестира до 4,8 милиарда евро до 2030 г., което според изявление, публикувано от компанията, подчертава нейната амбициозна стратегия за растеж в региона на Северна Америка. Както беше обявено през март, церемонията по първата копка е планирана за 2024 г., докато производството трябва да започне през 2027 г.
VW не уточнява първоначалния производствен капацитет, нито кога ще бъде завършено окончателното разширение с гореспоменатите 90 ГВтч. Инвестицията от 4,8 милиарда евро или 7 милиарда канадски долара е планирана до 2030 г., което може да е индикация за графика на компанията.
Според VW 90 ГВтч трябва да са достатъчни за около един милион електрически превозни средства. Това означава, че базираната във Волфсбург компания очаква средно 90 кВтч на превозно средство. Модели MEB като VW ID.4 (82 кВтч) или наскоро представения ID.7 Pro S (91 кВтч) вече са в този диапазон. Планираните електрически SUV и електрически пикапи на американската марка Scout също могат да бъдат в трицифрения диапазон, а други модели малко по-долу.
Батериите са в съответствие със Закона за намаляване на инфлацията на САЩ
Както в двете потвърдени европейски фабрики за клетки в Залцгитер и Сагунт, PowerCo ще произвежда унифицирани клетки за VW Group в Сейнт Томас – т.е. призматична клетка с глобално еднакви размери, докато химията ще варира в зависимост от приложението и наличната технология. Според Закона за намаляване на инфлацията на САЩ има значение не само къде се сглобяват батериите, но и откъде идват суровините. И двата аспекта бяха част от меморандум за разбирателство, подписан от VW и канадското правителство през август 2022 г. Според съобщения в медиите VW е и първият западен производител на автомобили, който търси директни дялове в канадските мини и оператори на мини.
Фабриката за клетки ще бъде изградена на площ от около 370 акра (150 хектара), което се равнява на повече от 210 футболни игрища. Целият индустриален парк и паркът за доставки възлиза на 1500 акра (600 хектара). Индустриалният парк се намира в сърцето на автомобилния коридор Great Lakes и е близо до големи градове като Торонто и Детройт. „Това дава на PowerCo първокласен достъп до регионалния изследователски и иновационен клъстер, талантлива работна сила, добра транспортна инфраструктура и установени вериги за доставки. Освен това клетъчната фабрика ще бъде захранвана със 100% енергия без CO2“, се казва в изявлението.
VW се нуждае от батерии за офанзива на американски модели
Съобщава се, че Volkswagen Group планира да пусне повече от 25 нови модела BEV в САЩ със своите марки до 2030 г. В допълнение към увеличаването на сглобяването на VW ID.4 в Чатануга, Тенеси, автомобилният производител също планира да разшири своите мексикански заводи в Пуебла и Silao за сглобяване на BEV и евентуално BEV компоненти като електрически двигатели през втората половина на десетилетието. Това е първият път, когато VW съобщава за тези планове. Преди няколко седмици групата потвърди изграждането на завод за новата си американска марка електрически автомобили Scout близо до Колумбия, Южна Каролина.
Онтарио, Канада, също играе важна роля в северноамериканската автомобилна индустрия поради близостта си до американския щат Мичиган. Ford, Stellantis и GM имат заводи за компоненти и превозни средства там, много от които се преобразуват или са преобразувани за електрическа мобилност. Онтарио също осигури няколко проекта в сектора на батериите, като например Stellantis и LG Energy Solution построиха фабрика за 45 ГВтч в Уиндзор, а партньорът на VW Umicore построи фабрика за катодни и прекурсорни материали в Лоялист.
Тъй като фабриката е огромна икономическа победа за Онтарио и Канада, с 3000 висококвалифицирани работни места и „десетки хиляди повече непреки работни места“, канадският премиер Джъстин Трюдо също присъства на обявяването – както и министърът на иновациите, науката и Индустрия, Франсоа-Филип Шампанско.
„Когато говорим за нашия план „Произведено в Канада“, ние говорим за създаване на добри работни места за средната класа сега и в бъдеще, говорим за чист въздух за нашите деца и внуци и говорим за силна икономика, която работи за всички канадци“, казва Трюдо. „Това е целта на новия завод за батерии за електрически автомобили на Volkswagen в Сейнт Томас – най-големият производствен завод в страната, построен някога –. Това е победа за работниците, за общността и за икономиката.“
Томас Шмал, член на Борда на директорите на групата за групови технологии във Volkswagen AG, добавя: „Северна Америка играе ключова роля в нашата глобална стратегия за батерии. Регионът ще стане вторият стълб на PowerCo SE освен Европа, с батерийни клетки, произведени в Северна Америка за Северна Америка. Gigafactory St. Thomas отваря вратата към ключов пазар за е-мобилност и производство на батерийни клетки.“