BMW подготвя завод в Регенсбург за производството на iX2 EV
BMW ще подготви завода за все по-голям брой акумулаторни електрически автомобили
bmwgroup.com
Тази година BMW ще произведе втори електрически модел в германския завод в Регенсбург. Напълно електрическият iX2 ще последва iX1, който слиза от линиите в Регенсбург от есента на 2022 г.
До края на 2023 г. BMW планира да наеме около 500 нови служители на обекта и да инвестира повече от 350 милиона евро в производството на автомобили. В изявлението не са обобщени точно производствените направления, в които ще се влеят инвестициите. Това, което е ясно обаче е, че BMW ще подготви завода за все по-голям брой акумулаторни електрически автомобили.
В крайна сметка през първото тримесечие на 2023 г. всеки пети автомобил, произведен в Регенсбург, е бил BEV, т.е. iX1. И това е само няколко седмици след началото на серийното производство в средата на ноември. Съобщава се, че BMW цели до 2024 г. поне всяко трето BMW от един от заводите в Бавария да бъде електрическо.
С днешния 20-процентов дял на електрическите превозни средства, Регенсбург може да се справи с увеличението до 33 процента дори с нарастващото търсене само на iX1 – с iX2 като втория BEV модел; вероятността се увеличава още повече.
Техническите данни на iX2 остават неизвестни. Задвижването вероятно няма да се различава значително от iX1. Последният използва 64,7 кВтч батерия и електрическо задвижване на четирите колела с 200 кВт системна мощност (230 кВт при усилване). Пробегът на компактния SUV е между 413 и 438 километра в зависимост от комплектацията. Донякъде по-рационализираното SUV купе трябва да има малко по-висок пробег, но WLTP стойностите за този модел все още не са налични.
Обратно в Регенсбург: батериите за високо напрежение за електрическите автомобили също се сглобяват близо до завода. Фабриката за електронни компоненти (завод 6.11) в Лайбницщрасе обхваща производствена площ от около 45 000 квадратни метра. От пускането в експлоатация през есента на 2022 г. там са сглобени около 30 000 високоволтови батерии за производството на автомобили в Регенсбург.
Заводът вече е започнал да боядисва акумулаторни клетки през април 2021 г. В процеса алуминиевите корпуси на призматичните клетки са покрити с дебел лак, който според BMW повишава механичната здравина и топлопроводимостта на акумулаторната клетка. До края на 2021 г. боядисването беше разширено от една на четири линии, а през октомври 2022 г. започна и монтажът на високоволтовите батерии.
„Тясното свързване на производството на компоненти с производството на превозни средства е част от нашата стратегия. В рамките на по-малко от две години ние напълно преобразувахме нашия завод за компоненти в Лайбницщрасе за електромобилност“, казва Маркус Фалбьомер, ръководител производство на батерии в BMW Group.