Cupra Tavascan става най-мощният модел на платформата MEB до момента
Компанията се надява да продава повече от 70 000 автомобила годишно
seat-mediacenter.com (обявление), seat-mediacenter.com (комплект за медиите)
Cupra представи Tavascan, първото си изцяло електрическо SUV купе и втория BEV модел. Базиран на платформата MEB на Volkswagen Group, Cupra Tavascan ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. и ще се предлага с 210 или 250 кВт.
По-мощната версия е с двумоторно задвижване на всички колела. Преди това моделите със задвижване на всички колела, базирани на MEB, се предлагаха с мощност 190 или 220 кВт. Cupra не потвърди изрично това, но повишената мощност на системата вероятно се дължи на новото задвижващо устройство на задната ос. Досега този електрически мотор (в Cupra Born, например) произвеждаше 150 кВт. Но новото поколение APP550, представено за първи път във VW ID.7, има мощност от 210 кВт. И точно това е мощността, която Cupra определя за Tavascan със задно задвижване.
250 кВт включва мощността на системата на допълнителното задвижващо устройство на предната ос. Предният двигател (все още асинхронен двигател) има мощност до 80 кВт, но мощността на системата е ограничена в комбинация с батерията. Тъй като Volkswagen ID.7 (все още) не се предлага като модел със задвижване на всички колела, Cupra Tavascan в момента е най-мощният модел MEB.
Въпреки че има някои промени в електрическите двигатели в сравнение с други SUV купета, базирани на платформата MEB, като VW ID.5, Audi Q4 e-tron Sportback или Skoda Enyaq iV Coupe, батерията е същата. От инсталираните 87 кВтч, 77 кВтч могат да се използват като нетно енергийно съдържание. Това дава на Cupra Tavascan със задно задвижване пробег от 549 километра, според WLTP (двигателят APP550 е не само по-мощен, но и по-ефективен). Задвижването на всички колела все още трябва да може да изминава 517 километра с едно зареждане. За сравнение, 150 кВт ID.5 със задно предаване предлага 534 километра, докато 220 кВт ID.5 GTX се казва, че има пробег от 520 километра.
Максималната мощност на зареждане е 135 кВт. Така батерията може да се зареди от десет до 80 процента за „малко под половин час“. AC зареждането не се споменава в съобщението, но всичко различно от познатото 11 кВт вградено зарядно устройство на добре познатите модели MEB би било изненада.
Интериорът има една прилика с ID.7: инфоразвлекателният сензорен екран е с размери 15 инча по диагонал, „най-големият досега в модел CUPRA“. Сегашните модели MEB трябва да се задоволяват с десет- или дванадесет-инчови екрани. Ревизираната навигация в менюто на информационно-развлекателната система също произхожда от ID.7.
„Когато представихме концепцията Tavascan на IAA във Франкфурт 2019, това беше нашата мечтана кола – манифест за всичко, което искахме да стане CUPRA“, каза Уейн Грифитс. „Оттогава продължаваме да вярваме, че ако го мечтаем, можем да го създадем. Е, днес тази мечта се сбъдва.”
Съобщава се, че Cupra Tavascan ще се произвежда в завода на Volkswagen Group Anhui в Китай за глобалните пазари. Компанията се надява да продава повече от 70 000 автомобила годишно.