Поръчките на електрически камиони на Volvo са се увеличили със 141 процента
Според отчета си Volvo Trucks е лидер на пазара за тежкотоварни електрически камиони в Европа и Северна Америка след първото тримесечие на 2023 г.
volvotrucks.com
Volvo Trucks получи 486 поръчки за електрически камиони през първото тримесечие на 2023 г., което е увеличение от 141 процента в сравнение със същия период на миналата година. Очаква се този брой да се увеличи през годината, тъй като шведската компания се стреми да представи своите електрически камиони в още повече страни.
Volvo Trucks е продала близо 5000 електрически камиона в около 40 държави от пускането на първия си електрически камион през 2019 г. – главно в Европа и Северна Америка, но също и в страни като Австралия и Мароко. По-късно тази година компанията ще започне да продава електрически камиони на клиенти в Южна Африка, Южна Корея, Индия и пазари в Латинска Америка.
В допълнение към гореспоменатите 486 поръчки, 600 от тежкотоварните електрически камиони на Volvo с тегло 16 тона или повече бяха регистрирани през Q1 – първата четвърт на годината – само в Европа. Това е повече от четири пъти повече от регистрирания брой през първото тримесечие на 2022 г., когато са регистрирани 134 електрически камиона Volvo.
Пазарите с най-много регистрации на електрически камиони (включително всички марки) през първото тримесечие на 2023 г. са Германия, Франция, Холандия и САЩ. Разпределението е подобно за 486 новоподадени поръчки, като повечето идват „от страни в северната част на Европа, включително Холандия, Германия, Норвегия и Швеция“, според изявлението на компанията. В този случай производителят не е разбил по-подробно цифрите.
Според отчета си Volvo Trucks е лидер на пазара за тежкотоварни електрически камиони в Европа и Северна Америка след първото тримесечие на 2023 г. Производителят се надява електрическите камиони да съставляват половината от глобалните му продажби до 2030 г. и 100 процента до 2040 г. Досега Volvo Truck предлага само акумулаторни електрически превозни средства. Но камион H2, базиран на Volvo FH, наскоро беше тестван по шведските пътища за първи път, като серийното производство трябва да започне през втората половина на това десетилетие.
През 2019 г. първите електрически камиони от по-леките модели FE Electric и FL Electric слязоха от производствената линия. От септември 2022 г. първите варианти на тежките серии FH, FM и FMX с електрическо задвижване също се произвеждат серийно в завода в Гьотеборг. Производителят планира да пусне повече варианти тази година и да започне сглобяването на електрически камиони в завода в Гент, Белгия.
„Нашият ангажимент за устойчив транспорт очевидно се отплаща. Решени сме да работим в тясно сътрудничество с нашите клиенти за декарбонизиране на транспорта с камиони“, казва Роджър Алм, президент на Volvo Trucks.