Архив

Китай: 636 000 допълнителни превозни средства с нова енергия New Energy Vehicles (NEV) през април

NEV включват електрически автомобили с батерии, plug-in хибриди и превозни средства с горивни клетки

cnevpost.com (CAAM), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), cnevpost.com (GAC Aion), cnevpost.com (Neta), cnevpost.com (Leapmotor), cnevpost.com (Zeekr), xiaopeng.com (Xpeng), nio.com (Nio)

Продажбите на електрически автомобили и plug-in хибриди в Китай са спаднали леко през април. Според данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) през април са продадени 636 000 превозни средства с нова енергия New Energy Vehicles (NEV) – със 17 000 по-малко в сравнение с март.

Поглед към производителите показва, че BYD оглавява списъка

Поглед към производителите показва, че BYD оглавява списъка

Тази година през март 653 000 нови NEV се появиха на пътя в Китай. Следователно цифрата за този месец е с 2,6% по-ниска. Въпреки това, в сравнение с предходната година (април 2022 г.: 280 000 NEV), това бележи увеличение от 112 процента. Делът на New Energy Vehicles в общите продажби се е увеличил от 26,6 на 29,5% през април спрямо март.

Общо 471 000 BEV и 165 000 PHEV са продадени в Китай през април. Следователно BEV съставляват три четвърти от всички нови енергийни превозни средства, докато PHEV съставляват една четвърт. Дълго време съотношението беше по-скоро петдесет на петдесет. NEV включват електрически автомобили с батерии, plug-in хибриди и превозни средства с горивни клетки. Въпреки че FCEV са се увеличили с 222 процента през април, те остават на незначително ниво от 300 единици и не играят съществена роля в общия автомобилен пазар.

При всички видове задвижване, 2,16 милиона нови превозни средства тръгнаха по пътищата в Китай през април. Спрямо април 2022 г. това е ръст от близо 83 на сто. Но цифрите са изкривени поради блокирането на Covid в части от страната през същия месец на миналата година. В сравнение с март продажбите са намалели с 11,9%, но само с 2,6% за превозните средства с нова енергия, както беше споменато по-рано. Така че електрическите превозни средства не губят толкова, колкото пазарът като цяло.

Поглед към производителите показва, че BYD оглавява списъка (далеч) с 210 295 NEV, 209 467 от които са леки автомобили NEV и 828 търговски превозни средства. В BYD обаче BEV и PHEV продължават да се балансират взаимно – 104 364 BEV и 105 103 PHEV са продадени през април.

Общият пазар се измести повече към 75:20 BEV към PHEV, тъй като много производители на NEV предлагат само електрически автомобили с батерии. Tesla официално се нарежда на второ място със 75 842 BEV. Но тъй като 35 886 бяха изнесени, само 39 956 Tesla остават в Китай, което означава, че американският производител трябва да се задоволи с третото място през април, тъй като GAC Aion продаде 41 012 BEV в Китай.

Цифрите за другите китайски стартиращи компании за електромобили бяха малко по-лоши през април. Само Neta успя да реализира петцифрени продажби с 11 080 BEV. Leapmotor продаде 8726, а марката Geely Zeekr, която сега предлага два модела, 8101 BEV. За двете международно известни компании Xpeng и Nio границата от 10 000 в момента е недостижима: Xpeng все още успя да продаде 7 079 BEV, Nio само 6 658. В случая с Nio обаче имайте предвид, че производството на някои модели в момента е в застой, тъй като те се преобразуват от платформата NT1.0 към NT2.0.