Архив

VW Group е „доста уверена“, че може да направи електромобили за $27 000

Освен това VW потвърди, че работи върху по-малък, дори по-достъпен EV, който е планиран да носи името ID.1 и да струва по-малко от $22 000 (€20 000)

Германската автомобилна група ще разчита на собствено производство на батерии и икономии от мащаба, за даvolkswagen-id.2all реализира печалба.

Групата Volkswagen, която притежава марки като Volkswagen, Skoda, Seat и Porsche, наред с други, е „доста уверена“, че може да доставя електрически автомобили на примамлива цена от около 27 000 долара (25 000 евро), без да губи пари.

Изявлението принадлежи на главния финансов директор на групата Арно Антлиц, който беше цитиран от британското издание Autocar след изказване на събитието Future of the Car на Financial Times.

Германският автомобилен гигант наскоро разкри ID. 2all концепция, която има за цел да покаже как ще изглежда подобен на Polo EV, когато бъде пуснат в продажба като сериен автомобил някъде през 2025 г. на цена от около $27 000 (€25 000) в Европа.

Освен това VW потвърди, че работи върху по-малък, дори по-достъпен EV, който е планиран да носи името ID.1 и да струва по-малко от $22 000 (€20 000).

MG вече продава MG 4 EV в Обединеното кралство за еквивалента на около $34 000 (27 000 GBP), а притежаваната от Renault Dacia постигна успех с базовото ниво Spring, което започва от около $25 000 в Европа, така че VW планира да наводни паазара на ЕС с повече модели на сходни цени, това може да означава само добра новина за ентусиастите на нулеви емисии.

volkswagen-id.2all-interniОсвен достъпни електромобили с марката Volkswagen, германската марка планира да използва напълно своето портфолио от марки, за да реализира печалба, като сестринските модели на Skoda и Cupra са планирани да се появят след VW.

„Сега можем да направим много по отношение на икономии от мащаба“, каза Антлиц. „В рамките на нашата масова марка, ние произвеждаме четири автомобила заедно с Cupra и Skoda. Този обем ще ни помогне да намалим цените, за да бъдем конкурентни и също така да печелим пари.“

Освен това Volkswagen Group разработи свои собствени батерии и ги произвежда вътрешно във фабрика въвvolkswagen-id.2all (1) Валенсия, Испания, което значително ще допринесе за шансовете на автомобилния гигант да върне печалбата от предстоящите достъпни електрически модели.

„Предстоят много нововъведения в техническата страна. Тази кола ще има първите собствени батерийни клетки от нашия завод във Валенсия. Просто се засилваме; дотогава ще имаме много по-голям мащаб“, каза финансовият директор на VW Group.

Ще бъде интересно да се види как предложенията на германската група ще се конкурират с електромобилите на съперничещите марки Renault и Lancia и дали ще стигнат или не до Съединените щати.