Архив

Няма достатъчно ресурси, за да бъдат електромобилите единственият вариант за по-чиста кола, казва Toyota

Toyota, която се стреми да продаде 1,5 милиона автомобила с батерии до 2026 г. и да представи 10 нови напълно електрически модела, често твърди, че постигането на въглеродна неутралност ще означава използването на хибридни автомобили и превозни средства с горивни клетки

reuters.com/business/autos-transportation

ТОКИО, 18 май (Reuters) – Липсата на ресурси означава, че електрическите превозни средства с батерии (BEV) не могат да бъдат единственият отговор на автомобилния сектор на изменението на климата, каза в четвъртък водещият учен на Toyota Motor Corp, предупреждавайки, че фокусирането върху BEV може да накара някои шофьори да се придържат към замърсяващи превозни средства.

Гил Прат, главен изпълнителен директор на Toyota Research Institute (TRI), позира до изследователски автомобил, оборудван с Toyota Guardian, система за избягване на инциденти, която помага на шофьорите, по време на пресконференция на Toyota...

Гил Прат, главен изпълнителен директор на Toyota Research Institute (TRI), позира до изследователски автомобил, оборудван с Toyota Guardian, система за избягване на инциденти, която помага на шофьорите, по време на пресконференция на Toyota…

Някои инвеститори и екологични групи отдавна критикуват Toyota за бавното приемане на BEV, заявявайки, че изостава от Tesla Inc и други на фона на нарастващото глобално търсене.

Най-добрият производител на автомобили в света по продажби възрази, че BEV са само една опция и че бензиново-електрическите хибриди, като неговия пионер Prius, са по-реалистичен избор за някои пазари и водачи.

Гил Прат, главен изпълнителен директор на Изследователския институт на Toyota, каза пред репортери, че BEV могат да направят положителна промяна в намаляването на изменението на климата в страни като Норвегия, която има много възобновяема инфраструктура.

Но в други части на света, където въглищата все още се използват за производство на енергия, хибридите са по-добри за емисиите на CO2, добави той.

„Материалите за батерии и възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни“, каза Прат в Хирошима, ден преди началото на срещата на лидерите на Групата на седемте в японския град.

„Но ще отнеме десетилетия, за да се увеличат мащабите на мините за материали за батерии, производството на възобновяема енергия, далекопроводите и сезонните съоръжения за съхранение на енергия.“

Toyota, която се стреми да продаде 1,5 милиона автомобила с батерии до 2026 г. и да представи 10 нови напълно електрически модела, често твърди, че постигането на въглеродна неутралност ще означава използването на хибридни автомобили и превозни средства с горивни клетки.

Reuters съобщи миналата година как бившият главен изпълнителен директор на Toyota, Акио Тойода, е лобирал пред японското правителство да даде ясно да се разбере, че подкрепя хибридните превозни средства толкова, колкото и BEV, или рискува да загуби подкрепата на автомобилната индустрия.

BEV са „една много важна опция“ за постигане на въглеродна неутралност, както и водородът, каза Тойода, който в момента е председател на Toyota, каза пред репортери по-рано в четвъртък.