Няма достатъчно ресурси, за да бъдат електромобилите единственият вариант за по-чиста кола, казва Toyota
Toyota, която се стреми да продаде 1,5 милиона автомобила с батерии до 2026 г. и да представи 10 нови напълно електрически модела, често твърди, че постигането на въглеродна неутралност ще означава използването на хибридни автомобили и превозни средства с горивни клетки
reuters.com/business/autos-transportation
ТОКИО, 18 май (Reuters) – Липсата на ресурси означава, че електрическите превозни средства с батерии (BEV) не могат да бъдат единственият отговор на автомобилния сектор на изменението на климата, каза в четвъртък водещият учен на Toyota Motor Corp, предупреждавайки, че фокусирането върху BEV може да накара някои шофьори да се придържат към замърсяващи превозни средства.
Някои инвеститори и екологични групи отдавна критикуват Toyota за бавното приемане на BEV, заявявайки, че изостава от Tesla Inc и други на фона на нарастващото глобално търсене.
Най-добрият производител на автомобили в света по продажби възрази, че BEV са само една опция и че бензиново-електрическите хибриди, като неговия пионер Prius, са по-реалистичен избор за някои пазари и водачи.
Гил Прат, главен изпълнителен директор на Изследователския институт на Toyota, каза пред репортери, че BEV могат да направят положителна промяна в намаляването на изменението на климата в страни като Норвегия, която има много възобновяема инфраструктура.
Но в други части на света, където въглищата все още се използват за производство на енергия, хибридите са по-добри за емисиите на CO2, добави той.
„Материалите за батерии и възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни“, каза Прат в Хирошима, ден преди началото на срещата на лидерите на Групата на седемте в японския град.
„Но ще отнеме десетилетия, за да се увеличат мащабите на мините за материали за батерии, производството на възобновяема енергия, далекопроводите и сезонните съоръжения за съхранение на енергия.“
Toyota, която се стреми да продаде 1,5 милиона автомобила с батерии до 2026 г. и да представи 10 нови напълно електрически модела, често твърди, че постигането на въглеродна неутралност ще означава използването на хибридни автомобили и превозни средства с горивни клетки.
Reuters съобщи миналата година как бившият главен изпълнителен директор на Toyota, Акио Тойода, е лобирал пред японското правителство да даде ясно да се разбере, че подкрепя хибридните превозни средства толкова, колкото и BEV, или рискува да загуби подкрепата на автомобилната индустрия.
BEV са „една много важна опция“ за постигане на въглеродна неутралност, както и водородът, каза Тойода, който в момента е председател на Toyota, каза пред репортери по-рано в четвъртък.