Архив

Skoda пуска Enyaq L&K с 210 кВт

Новият вариант ще има и по-висок WLTP пробег до 570 километра

skoda-storyboard.com

Skoda завършва своята чисто електрическа SUV серия с Enyaq L&K. Новият вариант ще има максимална системнаskoda-enyaq-l-and-k-2023-01-min мощност от 210 кВт и по-висок WLTP пробег до 570 километра. Освен това има нови дизайнерски характеристики и, според Skoda, особено богато стандартно оборудване.

Enyaq L&K 85 със задно задвижване и Enyaq L&K 85x със задвижване на всички колела ще се възползват от техническата актуализация – а Enyaq Coupé ще получи и L&K вариант. Между другото, L&K означава имената на двамата основатели Вацлав Лаурин и Вацлав Клемент.

Обещаните сега 210 кВт показват, че SUV Skoda ще получи новия двигател APP550 от компанията майка. Преди няколко седмици Volkswagen представи новото поколение задвижвания за Modular Electric Building Kit (MEB). Той осигурява до 210 кВт и едноименните 550 Нм въртящ момент.

skoda-enyaq-l-and-k-2023-05-min-888x444Според Volkswagen задвижването на задния мост се състои от изцяло новоразработен силов агрегат – който трябва да предлага повече мощност с подобрена ефективност в същото време. VW Group Components го произвежда в Касел, Германия, от средата на март. Известно е, че вариантът на двигателя, използван преди това в повечето модели MEB – включително Enyaq, произвежда 150 кВт и 310 Нм.

Благодарение на APP550, Enyaq L&K 85 със задно предаване може да спринтира от 0 до 100 км в час за 6,7 секунди – почти две секунди по-бързо от предишния Enyaq iV 80 със задно предаване. Enyaq L&K 85x със задвижване на четирите колела ускорява за 6,6 секунди. Според производителя максималната скорост ще бъде 180 км в час.

Електрическото задвижване обаче е една от многото технически иновации в новия Enyaq L&K. Благодарение на по-високата ефективност на двигателя, EV може да измине до 570 километра с едно зареждане – или 550 километра за модела със задвижване на четирите колела. Освен това времето за зареждане на батерията от 10 до 80 процента вече е по-малко от 30 минути благодарение на „оптимизираната крива на зареждане“.

Другите характеристики на варианта L&K включват стандартно оборудване, софтуер и дизайн. Трябва да сеskoda-enyaq-l-and-k-2023-09-min-888x444 отбележи, че новият автомобилен софтуер ME4 вече включва функция за предварително загряване на батерията, която ще бъде въведена в други версии на Enyaq през моделната година 2024. Тази функция може да се активира както ръчно, така и автоматично.

В допълнение, моделът със софтуер ME4 получава, наред с други неща, нови навигационни карти, преструктурирано меню за информация и развлечения, (според Skoda) по-интуитивно меню за управление на климатичната система на автомобила и преработен виртуален кокпит и хед-ъп дисплей с разширени функции.

Визуално се казва, че моделите на L&K включват Platinum Grey детайли на броните, дифузьора и страничните огледала, страничните прагове в цвета на купето и хромираните рамки на прозорците, наред с други характеристики. Стандартното оборудване включва напълно LED матрични фарове, изцяло LED задни светлини, тонирани задни странични и задни стъкла и 20-инчови джанти (21-инчовите лети джанти са опция). Новият модел също така носи значката Enyaq на вратата на багажника, според производителя, и пропуска суфикса на името „iV“, „както и всички други варианти на бъдещите модели на Škoda BEV, включително семейството Enyaq“, добавя Skoda.

За интериора клиентите имат избор от два дизайна: L&K Shell с тапицерия от бежова кожа е стандартна, а L&K Black с черна кожа се предлага срещу допълнително заплащане. Предните седалки с функции за вентилация и масаж, налични само във версията L&K, са стандартни и в двата варианта.

skoda-enyaq-l-and-k-2023-10-min-888x444„В новия Enyaq L&K въвеждаме няколко технически подобрения, които впоследствие ще бъдат използвани в другите модели от тази серия. Въз основа на отзивите на клиентите добавихме управление на предварителното загряване на батерията, което също използва навигационни данни. Тази функция оптимизира ефективността на зареждане дори при студено време. Нещо повече, нашият нов потребителски интерфейс извежда използваемостта на напълно ново ниво, правейки работата с автомобила още по-интуитивна,” казва Йоханес Нефт, член на борда на Skoda Auto за техническо развитие.