Great Wall Motor ще построи завод за електромобили в Европа
В случая с европейските планове на Great Wall все още не е решен не само въпросът за местоположението: също така е открито дали Great Wall иска да построи нова фабрика или да поеме съществуващ завод
automobilwoche.de, reuters.com
Китайският производител Great Wall иска да произвежда автомобили в Европа в бъдеще и също гледа към Германия. Но други страни в Източна Европа вероятно също участват в надпреварата. На този етап все още се разглеждат различни концепции за европейската фабрика.
„Провинциите в Източна Германия могат да бъдат поставени под въпрос“, казва Сянджун Менг, президент на Great Wall Motor Europe, цитиран от германското издание Automobilwoche. В момента компанията анализира „къде и защо опитните азиатски производители са създали своите европейски локации“. Като алтернатива се разглеждат и Унгария или Чехия.
Китайската компания за батерии CATL се установи в Германия, но Унгария също често е обект на китайски инвестиции в електронна мобилност: CATL също строи в Дебрецен, а китайският производител на клетки и партньор на BMW – Eve Energy, също избра Дебрецен. BMW изгражда завод за чисто електрически автомобили за новата класа там, Mercedes вече произвежда EQB в Кечкемет и преоборудва завода за други платформи за електрически автомобили.
Говори се също, че Samsung SDI има планове за производство на цилиндрични клетки в Унгария и множество азиатски доставчици на батерии също са се установили там. SK On също произвежда батерийни клетки в Унгария, BYD своите електрически автобуси.
В случая с европейските планове на Great Wall все още не е решен не само въпросът за местоположението: също така е открито дали Great Wall иска да построи нова фабрика или да поеме съществуващ завод. Според Менг GWM е получила „редица оферти“ за закупуване на заводи, където съществуващите производители искат да спрат производството. Имената или местоположенията не се споменават в доклада – така че не е ясно дали заводът на Opel в Айзенах, Тюрингия, също е бил предложен за продажба от Stellantis.
В Европа Great Wall досега предлагаше компактния модел BEV – Ora Funky Cat и PHEV SUV Wey Coffee 01. До края на април 268 автомобила Great Wall бяха новорегистрирани в Германия. „Great Wall Motor е частна компания и няма натиск от очаквания от страна на правителството“, каза Менг в интервюто. „Следователно ние сме по-прагматични от много други китайски производители и не сме си поставили конкретни цели за продажби в началната фаза.“
Great Wall също планира да произвежда електрически автомобили в Тайланд от следващата година. Производителят вече има завод там, а Great Wall също финализира планове за нов завод за сглобяване на батерии в Тайланд. Съобщава се също, че китайският автомобилен производител планира да отвори завод в Бразилия през следващата година, който ще произвежда изключително електрифицирани превозни средства.