Архив

Golf R 333 Limited Edition

Скъпоценен камък само в Германия, който издига семейството R до нови висоти

Този модел предлага уникална комбинация от производителност, дизайн и ексклузивност, която е трудно да се намери другаде в сегмента

autoevolution.com/news

Снимки: Volkswagen

Volkswagen току-що представи нов уникален модел на своя емблематичен Golf R, наречен R 333 Limited Edition.Volkswagen Golf R 333 Limited Edition Както подсказва името, само 333 бройки от този модел ще бъдат направени, което го прави рядка и изключителна възможност за феновете на Golf R линията.

Новият модел е базиран на Golf R Performance и може да се похвали с впечатляващите 333 к.с. (328 к.с.) мощност, като получава най-мощното налично задвижване.

Новият модел е здраво базиран на миналогодишното издание на Golf R 20 Years Edition, което отбеляза две десетилетия на автомобилите с R-емблема от Volkswagen, и също така отдава почит на еволюцията на модела Golf R, който е бил на топ-производителните хотхечове списък от първото му представяне на пазара през 2002 г.

Golf R 333 Limited Edition е изключителна възможност за феновете на Golf R да притежават частица от неговото богато наследство. Този модел предлага уникална комбинация от производителност, дизайн и ексклузивност, която е трудно да се намери другаде в сегмента. Ако сте любопитни да научите повече за това специално издание, ние ви каним да проучите неговите сложни детайли и забележителни характеристики с нас.

Първият Golf, който някога е носил емблемата R, е R32, базиран на четвъртото поколение на ултра популярния хечбек, който също е първият сериен автомобил с трансмисия с двоен съединител или DSG, както го нарича Volkswagen, но също така се предлага шестстепенна механична скоростна кутия. Golf R32 беше оборудван с известния 3,2-литров VR6 двигател, развиващ 241 к.с. (177 кВт/237 к.с.) и базираната на Haldex система за задвижване на четирите колела 4Motion.

Второто поколение на Golf R32 дебютира през 2005 г. и имаше малко по-мощна версия на същия двигател с 250 к.с. (184 кВт/247 к.с.). Базиран на Mk5 Golf, той дойде с някои забележителни характеристики, като лазерно гравиран производствен номер на волана и опционални седалки Recaro ‘Wingback’. Моделът беше ограничен до 5000 бройки в Северна Америка и се предлагаше в отличителен цвят Deep Blue Pearl, но този път без налична опция за ръчна скоростна кутия. Не на последно място, предлагаше впечатляващо представяне по това време, като можеше да се похвали с време от 0 до 100 км в час за 6,2 секунди и максимална скорост, ограничена до 249 км в час.

the-golf-r-333-limited-edition-german-only-gem-that-elevates-the-r-family-to-new-heights_2Третото поколение на модела Golf R е базирано на Mk6 Golf и се нарича просто Golf R, отбелязвайки значителна промяна в задвижването. 3,2-литровият VR6 двигател беше заменен от 2,0-литров турбо четирицилиндров двигател с 270 к.с. (199 кВт/267 к.с.) поради разпоредбите за емисиите и намаляването на теглото. Моделът е оборудван с преработена система за задвижване на четирите колела с електронен блокаж на диференциала и функция за стартиране. Превозното средство се предлагаше както като хечбек, така и като комби и имаше време от 0-100 км в час от 5,5 секунди, ако беше оборудвано с трансмисия DSG.

Четвъртото поколение на модела Golf R беше пуснато през 2014 г. и имаше модернизирана версия на същия двигател с мощност 300 к.с. Той имаше време от 0 до 100 км/ в час за 4,9 секунди с DSG трансмисия и максимална скорост от 249 км в час

Настоящото поколение на Golf R е базирано на Mk 8 Golf, който дебютира през 2019 г. като осмото поколение на емблематичния компактен автомобил на Volkswagen. Той беше разкрит през 2020 г. като най-мощната и динамична версия на гамата Golf, с 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор с 320 к.с. (235 кВт/ 315 к.с.) и 420 Нм въртящ момент. Той дебютира с изцяло нова система за задвижване на четирите колела с векторизиране на въртящия момент и режим на дрифт, седемстепенна трансмисия с двоен съединител с контрол на стартирането и мениджър на динамиката на автомобила, който координира различни системи като ESC, XDS+ и DCC и управлява 0-100 км в час за 4,7 секунди с DSG трансмисия.

Преди R 333 Limited Edition, Volkswagen пусна и две други специални версии на модела,

базирани на Golf R: Golf R Performance Pack, който добавя по-големи спирачки, заден спойлер и по-висока максимална скорост, и Golf R 20 Years Edition, който отбелязва две десетилетия на автомобили с емблема R с изключителни дизайнерски елементи и мощност от 333 к.с. (245 кВт/328 к.с.).

Golf R 333 Limited Edition е върховният израз на модела Golf R, предлагащ уникална комбинация от производителност, дизайн и ексклузивност. Производството е ограничено до 333 бройки по целия свят и се предлага само за германския пазар.

Най-новият проект на Volkswagen е базиран на Golf R Performance и има мощност от 333 к.с. (245 кВт), което го прави най-мощният Golf, правен някога. Подобно на брат си, R 20 Years Edition, R 333 също разполага с множество висококачествено оборудване, което подобрява неговата динамика и стабилност на шофиране, базирано на пакета R-Performance, който включва Torque Vectoring с Vehicle Dynamics Manager, който разпределя въртящ момент между предната и задната ос и между двете задни колела също, предлагайки подобрени възможности за завиване.

Задвижването и представянето на Golf R 333 Limited Edition са впечатляващи и вълнуващи. Автомобилът е оборудван с 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор с 333 к.с. и 420 Нм въртящ момент, идеално допълнен от титаниева изпускателна система от Akrapovic и съчетан със седемстепенна трансмисия с двоен съединител и launch control.

R 333 предлага два уникални режима на шофиране:

Drift и Special, които са предназначени за шофиране поthe-golf-r-333-limited-edition-german-only-gem-that-elevates-the-r-family-to-new-heights_3 състезателни писти или затворени пътища. Автомобилът може да се похвали с време от 0-100 км в час за 4,6 секунди, оборудван с DSG трансмисия и максимална скорост, увеличена до 270 км в час

Настройката на двигателя е щателно оптимизирана, което води до бърза и чувствителна реакция при промяна на натоварването. Турбокомпресорът е интелигентно предварително зареден, за да поддържа постоянна скорост по време на шофиране с частично натоварване, което позволява бързо подаване на мощност за последващи ускорения.

Освен това, по време на фазите на претоварване, отворената дроселна клапа подобрява динамиката и представянето на пътя. Когато водачът освободи педала на газта и след това го включи отново, въртящият момент на двигателя се натрупва по-бързо, подобрявайки цялостната реакция на двигателя.

Екстериорът на Golf R 333 Limited Edition е привличащ вниманието и отличителен, благодарение на уникалната боя Lime Yellow Metallic, която разширява текущата гама от цветове на Golf R, включително Pure White, Lapiz Blue Metallic и Deep Black Pearl Effect, придружени от черни акценти.

Той също така разполага със заден спойлер, заден дифузьор и вдъхновен от моторните спортове набор от черни 19-инчови джанти Estoril, обвити в полу-слик гума, допълващи сините спирачни апарати и динамичните капачки на главините, които поддържат логото на Volkswagen R в един изправено положение при шофиране.

Golf R 333 Limited Edition може да се похвали с впечатляваща гама от стандартни функции, за да издигне изживяването при шофиране. Трябва да се отбележи, че премиум спортните седалки, тапицирани с луксозна кожа Nappa, заедно с интегрирани облегалки за глава, показват приглушено усещане за комфорт и финес, което е красиво допълнено от последователно номерирана значка в интериора.