VWCV разкрива ID. Buzz с по-дълго междуосие
„Почти успоредно“ с пускането на пазара в Северна Америка, версията с дълга база ще стане достъпна и в Европа
volkswagen-newsroom.com
Volkswagen пуска ID. Buzz като седемместна версия. По-дългият модел е разработен предимно за пазара в САЩ и ще отбележи завръщането на автобуса VW в Северна Америка през следващата година.
Плюс това, седемместният автомобил носи и някои технологични подобрения в Европа.
Понастоящем VW Commercial Vehicles (VWCV) изгражда само стандартната версия на ID. Buzz и ID. Buzz Cargo в Хановер – и двата с междуосие от 3,00 метра и дължина от 4,71 метра. Пътническата версия се предлага най-много като петместна.
Buzz с дълго междуосие (LWB), официално представен като почти производствено проучване, ще промени това. Към пространството между осите се добавят двадесет и пет сантиметра допълнителна дължина. Така междуосието нараства до 3,25 метра, докато предният и задният надвес остават същите.
Това разтяга малко Buzz визуално, създава повече пространство отвътре и подобрява достъпа до втория и третия ред седалки, тъй като плъзгащата се врата също е по-голяма.
По този начин багажното отделение нараства до 2469 литра, в сравнение с максималните 1581 литра в стандартната версия. Ако всички места в петместния са заети, все още можете да поберете до 1121 литра в стандартния ID. Buzz. VWCV все още не е уточнил пространството за съхранение в седемместния автомобил зад третия ред седалки. Освен седемместната версия с три места на втория ред, ще има и шестместна с четири индивидуални седалки отзад.
И VWCV подчертава друга иновация: благодарение на удълженото междуосие, ID. Buzz LWB ще получи по-голяма батерия – същата батерия с 85 кВтч нетна мощност, която VW представи за първи път в ID.7. Между другото: самият VW казва, че допълнителното междуосие създава място за по-голямата батерия в прессъобщението си. Въпреки това, ID.7 идва с междуосие от 2,97 метра и по-голяма батерия, което означава, че дори стандартната версия на ID. Buzz щеше да има достатъчно място за него, тъй като има по-дълго междуосие от ID.7. VWCV не уточнява капацитета на зареждане за по-голямата батерия в този случай. Но за ID.7 тя е до 200 кВт.
По-голямата батерия обаче е опция, а батерията от 77 кВтч с максимален капацитет на зареждане от 170 кВт остава стандартна. Тъй като това все още е почти производствено проучване, VW все още не е посочил обхвати за нито една батерия според стандартите WLTP или EPA.
Buzz LWB ще получи нов двигател, APP550. Той предлага 210 кВт мощност и 550 Нм максимален въртящ момент. APP550 също е по-ефективен и идва с нова термопомпа.
Що се отнася до производителността, VW казва, че на версията с дълга база са необходими 7,9 секунди, за да ускори от място до 100 км в час. Моделът с мощност 210 кВт може също да достигне до 160 км в час, докато скоростта на модела със 150 кВт, доставян в момента, е ограничена до 145 км в час.
Освен това VW обяви очакваната версия със задвижване на всички колела, наречена ID. Бъз GTX. Той ще има мощност от 250 кВт и ще ускорява до 100 км в час за 6,4 секунди. 250 кВт е комбинация от новия APP550 и заден двигател от 150 кВт. Предишните модели със задвижване на всички колела произвеждаха максимум 220 кВт. Дали APP550 ще се предлага и във версия с къса база или ID. Buzz GTX ще се предлага само като LWB, предстои да видим.
Въпреки че Buzz се предлага едва от миналата година, интериорът също ще получи първото си подобрение: поне във версията с дълга база. Ще бъде инсталирана новата информационно-развлекателна система, представена с ID.7 – в бъдеще ще има сензорен екран с размер до 15 инча. Освен това VWCV споменава като нови функции head-up дисплей и дистанционно контролирано паркиране чрез смартфон.
В памет на легендарния „Автобус Samba“ от 50-те години на миналия век, ID. Buzz LWB разполага и с новопроектиран високотехнологичен панорамен покрив. С площ от 1,5 квадратни метра, това е не само най-големият стъклен покрив на VW до момента и може да бъде електрически регулиран от прозрачен до непрозрачен и обратно чрез сензорен плъзгач или гласов асистент благодарение на „Smart Glass“. Северноамериканските версии също ще имат климатизирани седалки и светещо лого на VW отпред.
Автомобилите, които ще се продават в САЩ и Канада от 2024 г., засега ще се произвеждат в завода на VWCV в Хановер. „Почти успоредно“ с пускането на пазара в Северна Америка, версията с дълга база ще стане достъпна и в Европа. Volkswagen все още не назовава цените, но европейската стандартна версия със 77 кВтч и двигател от 150 кВт в момента се предлага от около 64 500 евро.