Франция отваря първата гигафабрика за батерии за електрически превозни средства
ACC, която е еднакво собственост на TotalEnergies, производителя на Jeep Stellantis и Mercedes-Benz, получи пакет от 1,3 милиарда евро държавна помощ от Франция, Германия и Италия
Очаква се заводът да създаде 2000 работни места, тъй като Франция има за цел да бъде самодостатъчна в производството на акумулатори за превозни средства до 2027 г.
theguardian.com/business
Първият завод за батерии за електрически автомобили във Франция беше открит в бившия миньорски център на страната като част от плана за „реиндустриализация“ на Еманюел Макрон.
Трима правителствени министри и множество местни служители присъстваха на откриването на гигафабриката на Automative Cell Company (ACC) близо до Ланс, разглеждана като първата стъпка към това Франция да оспори господството на Китай в сектора.
ACC, която е еднакво собственост на TotalEnergies, производителя на Jeep Stellantis и Mercedes-Benz, получи пакет от 1,3 милиарда евро държавна помощ от Франция, Германия и Италия като част от план за 7 милиарда евро за изграждане на поредица от нови съоръжения в страните .
Заводът Lens, който ще започне производство това лято, се очаква в крайна сметка да създаде 2000 работни места – включително 400 тази година – и да произвежда 800 000 батерии годишно. Това е първият от три такива завода, като следват обекти в Германия и Италия.
Районът на Северна Франция, на по-малко от 40 мили от британския бряг, който е засегнат от индустриален упадък, е наречен „Долината на батериите“. По-рано този месец тайванският производител на батерии ProLogium избра Дюнкерк в същия регион за първото си съоръжение в чужбина.
Макрон се надява да създаде хиляди работни места, като насърчи компаниите да инвестират в нови заводи.
Battery Valley има ентусиазираната подкрепа на френския президент, който този месец разкри набор от екологични мерки и данъчни кредити – включително субсидии за електрически превозни средства (EV) – с цел привличане на милиарди евро нови инвестиции за „реиндустриализиране“ на Франция, създаване на работни места и увеличаване производство от 10% от икономическото производство на страната до 15%.
Обратно, Великобритания е предупредена, че губи надпреварата за батерии за електрически превозни средства. По-рано този месец трима големи производители на автомобили призоваха правителството на Обединеното кралство да предоговори сделката за Брекзит, заявявайки, че елементи застрашават бъдещето на автомобилната индустрия на страната.
Ford, Jaguar Land Rover и Stellantis, които също притежават марките Vauxhall, Peugeot и Citroën, предупредиха, че преходът към електромобили ще бъде отложен, освен ако Обединеното кралство и ЕС не отложат по-строгите „правила за произход“, които трябва да влязат в сила през следващата година, което може да добави мита върху износа на автомобили.
Отделно стартъпът Britishvolt се срина по-рано тази година. Компаннията се надяваше да построи гигафабрика в Блайт в Нортъмбърланд.
Но в замяна на индустрията за батерии в Обединеното кралство, BBC съобщи миналата седмица, че групата Tata, която притежава Jaguar Land Rover, е подредила възможна сделка за изграждане на завод за автомобилни акумулатори в Съмърсет, избирайки Великобритания пред Испания.
Франция има за цел да бъде самодостатъчна в производството на акумулатори за превозни средства до 2027 г. Експертите казват, че предизвикателството може да бъде възпрепятствано от доминацията на Китай в добива и производството на елементи от никел, кобалт и манган, които са от съществено значение за литиево-йонните батерии.
ЕС ще забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г.
Местният кмет Жан Мишел Дюпон каза, че фабриката ACC, първата от няколко планирани в региона, е добра новина за района с висока безработица.