C5 Aircross Hybrid 136 – нов, семпъл и достъпен модел с електрифицирано задвижване без необходимост от зареждане
- Citroën прави поредна крачка към осигуряването на още по-достъпна електрическа мобилност с внедряването на новата технология за задвижване Hybri48V при модела C5 Aircross.
- Съвсем новата и технологично иновативна хибридна технология съчетава предимствата на бензиновия двигател PureTech от ново поколение с мощност 136 к.с. (100 кВт) и новата електрифицирана трансмисия с два съединителя ë-DCS6, с тези на електродвигателя с мощност 21 кВт и акумулаторната батерия с напрежение 48V, която се зарежда автоматично в някои от фазите на движение.
- Удоволствие от шофирането и пълен контрол върху нивата на емисиите и разхода на гориво – това ново предложение в гамата увеличава в еднаква степен насладата от шофирането и комфорта за пътниците. Отлични реакции при ускорение и всички останали предимства на движението в електрически режим като по-нисък разход на гориво и емисии на CO2 – до 15% по-ниски от тези на еквивалентната неелектрифицирана бензинова версия на модела.
- Спокойствието преди всичко – плавно и динамично усещане за електрическо движение без необходимост от зареждане. Режимите на движение и рекуперацията на излишната енергия се управляват автоматично, така че до 50% от пътуванията в градски условия могат да се извършват в 100% електрически режим и с нулеви емисии.
- C5 Aircross Hybrid 136 скоро ще бъде на разположение за поръчки, а наличностите в търговската мрежа се очакват през второто полугодие на 2023 година.
Citroën представя версия с изцяло ново задвижване в гамата на C5 Aircross – Hybrid 136. Тя използва технологичната основа на компактната и лека технология Hybrid 48V и се състои от акумулаторна батерия с напрежение 48V, която се зарежда автоматично в част от фазите на движение и специално проектиран и адаптиран към тази нова хибридна система бензинов двигател PureTech с максимална мощност 136 к.с. в съчетание с нова електрифицирана трансмисия ë-DCS6 с два съединителя и електромотор с мощност 21 кВт.
Със своята плавна работа и максимално улеснена употреба, тази хибридна технология е
идеално допълнение към изключително гъвкавия и практичен C5 Aircross.
Със своите емисии на CO2 от едва 129 г/км в комбинирания цикъл на WLTP, версията C5 Aircross Hybrid 136 отделя с 15% по-малки количества CO2 от еквивалентната неелектрифицирана бензинова версия на модела.
Цената му от друга страна е близка до тази на дизелова версия с еквивалентен двигател, макар емисиите на CO2 да са почти с 12% по ниски от нейните. Разбира се, новият Hybrid 136 осигурява и редица други предимства на електрическата мобилност – от по-голямото удоволствие от шофирането до възможността за неограничено движение в зони с ниски емисии. Всички тези положителни предпоставки правят Hybrid 136 особено привлекателна алтернатива за задвижване на C5 Aircross – SUV модел, който се отличава сред другите автомобили в своя сегмент не само с уникалния си дизайн и атмосфера, но и с изключителния си комфорт, гъвкавост и практични качества.
Hybrid 136 допълва електрифицираната гама на C5 Aircross,
която включва plug-in хибридните варианти Hybrid 180 и Hybrid 225, които междувременно формират 40% от общия обем на продажбите на C5 Aircross. В по-общ план, новата версия подобрява и ускорява стратегията за електрификация на марката Citroën, чиято гама в момента съдържа 10 електрифицирани модела – от хибридни до 100% електрически и рlug-in хибридни, от Ami до C5 X и от леки автомобили до лекотоварни превозни средства. Винаги с мисъл и цел за предлагане на оптимално решение, съобразено с нуждите на клиента и отчитащо параметрите на неговия бюджет.
Повече подробности за новата технология Hybrid 48V
Благодарение на хибридната технология Hybrid 48V, смесения и 100% електрическия режим на шофиране с нулеви емисии са оптимизирани така, че да осигурят максимален комфорт на пътуване, по-нисък разход на гориво и намалени емисии на CO2. Тази лека и компактна хибридна технология съдържа следните основни звена и агрегати:
- Ново поколение бензинов двигател 1.2 PureTech, разработен специално за приложение в хибридни системи (40% от компонентите в него са нови) с 3 цилиндъра, работен обем 1199 cм3, максимална мощност 136 к.с. (100 кВт) при 5500 об/мин и максимален въртящ момент 230 Нм при 1750 об/мин. Изборът на турбокомпресор с променлива геометрия и ангренажна верига допринасят за неговите повишени технически и експлоатационни показатели и здравина. Двигателят използва горивен процес по цикъла на Милър, има подобрена термична ефективност и отговаря на изискванията на екостандарта Euro 6.4 по отношение на количеството и качеството на отделяните емисии.
- Синхронен електродвигател с постоянни магнити, способен да развие пикова мощност от 21 кВт (28 к.с.) и въртящ момент от 55 Нм. Той позволява на C5 Aircross да се движи на 100% електрическа тяга в режими с ниски изисквания към въртящия момент – при ниска скорост, извършване на маневри или при намаляване на скоростта. Електромоторът подпомага бензиновия двигател при стартиране, а във фазите на намаляване на скоростта или спиране работи като генератор за презареждане на батерията, като в същото време облекчава спирачната система и намалява износването на нейните компоненти
- Ремъчен стартер, захранван от ток с напрежение 48V, който гарантира бързо и неусетно стартиране на бензиновия двигател.
- Нова електрифицирана трансмисия с два съединителя ë-DCS6. Шестстепенният предавателен механизъм с два съединителя осигурява смяна на предавките без падове на въртящия момент и също е проектиран специално за използване в хибридни системи за задвижване. Смяната на предавките при него е по-кратка, а шофирането – много по-комфортно. Електродвигателят, инверторът и електронният управляващ блок на системата (ECU) са интегрирани в компактен модул, който спестява пространство под предния капак на модела.
- 48V литиево-йонна акумулаторна батерия с нетен капацитет от 432 Втч, инсталирана под лявата предна седалка, където няма негативно въздействие върху обема на багажното и пътническото пространство.
- Наред с изброеното, благодарение на трансформатора на напрежението, част от електроенергията, произведена в генераторния режим на електродвигателя, включен в инсталацията с високо напрежение от 48V, се трансформира в електроенергия с напрежение 12V, за да захранва електрическите консуматори и периферното оборудване на борда. По този начин става възможна оптималната симбиоза между две паралелни, но отделени една от друга електрически мрежи.
C5 Aircross Hybrid 136 Ë-DCS6 – улеснен достъп до електрическа мобилност
С тази нова система за хибридно задвижване марката Citroën предлага нова електрифицирана алтернатива, която осигурява на потребителите комфорта на изцяло електрическото задвижване, спомага за икономията на гориво и намалява емисиите на CO2 – всичко това при умерени нива на разходите за покупка и експлоатация.
C5 Aircross Hybrid 136 може да се движи в изцяло електрически режим в градски условия, при леко движение без ускорения в извънградски условия, както и по време на маневри. В града новата хибридна версия може да покрие до 50% от пробега в 100% електрически режим, с нулеви емисии и без шум и неприятни вибрации. Благодарение на предимствата на чисто електрическия режим на движение, комфортът на ежедневното пътуване по градски и крайградски маршрути се подобрява значително.
Технологията 48V Hybrid подобрява значително динамичните характеристики и разхода на гориво на C5 Aircross, спестявайки средно по 1 л/100 км (т.е. 15%) в сравнение с версията на модела с бензиновия двигател PureTech 130 и автоматична трансмисия EAT8. Трябва да се отбележи, че този двигател е много икономичен в градски условия на шофиране като постига икономия на гориво от почти 30%.
Новата система на задвижване
има положително въздействие и върху емисиите на CO2, които могат да бъдат намалени с до 15% (20 г) в сравнение с бензиновия двигател на версията PureTech 130 Start-Stop EAT8. При ниво на емисиите от 129 г CO2/км (в комбинирания цикъл на WLTP), C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 предлага пълна свобода на движение без ограничения в много градски зони с емисионни ограничения на трафика.
Освен това, хибридното задвижване на новата версия на C5 Aircross осигурява изключително високи нива на комфорт с двата си двигателя (електрически и бензинов), които работят заедно или поотделно, като се включват и изключват автоматично, плавно, неусетно и без никаква намеса от страна на водача. В режимите на рязко и продължително ускорение, електродвигателят добавя допълнителни 9 кВт (приблизително 12 к.с.) към системната мощност и така прави възможни динамичните ускорения, които на свой ред правят шофирането много по-комфортно, приятно и безопасно.
Тъй като зареждането на акумулаторната батерия се извършва автоматично в режимите на забавяне на движението и спиране, новото задвижване прави ежедневната употреба изключително удобна и със сигурност ще се хареса на клиентите, които искат да се възползват от предимствата на електрическото задвижване без необходимост от презареждане на акумулаторната батерия.
С тази версия C5 Aircross Hybrid Citroën предлага решение за електрическа мобилност, което съчетава простота, енергийна ефективност и уникално комфортно изживяване на цена, сравнима с дизелова версия с еквивалентен двигател, но с по-ниски нива на емисиите на CO2.
Все така еталон по отношение на комфорта на пътуване
C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 запазва всички качества и характеристики на C5 Aircross по отношение на комфорта (система на окачването и седалки Citroën Advanced Comfort®, вътрешно пространство и многофункционалност), предлага същите възможности за персонализация и същите нива на оборудване (Feel, Feel Pack, Shine и Shine Pack).
За улеснение на водача, цифровите показания на блока с контролни прибори зад волана са допълнени със специфични данни за работата на хибридното задвижване. Така водачът има цялата необходима информация за хибридната система директно пред себе си и може да я следи без да отделя вниманието си от пътя:
- Синьо оцветяване на оборотомера в режим на 100% електрическо движение
- Показание на движението на енергийните потоци в хибридното задвижване
- Ниво на заряд на акумулаторната батерия
- Режим на шофиране чрез „power meter” (Charge, Eco, Power)
- Дял в проценти на изминатия пробег в изцяло електрически режим – общо и средно.