Архив

Предсерийно производство eActros 300 Tractor изминава 3000 км от Германия до Турция за тестване

Серийното производство на електронния камион е планирано да започне през есента на тази година

Влекачът eActros 300 е изминал около 3000 километра от завода на Mercedes-Benz Wörth до Аксарай в Турция,Baldiger Serienstart: eActros 300 Sattelzugmaschine fährt auf eigener E-Achse von der Pfalz bis in die Türkei Start of series production soon: All-electric eActros 300 Tractor drives from Germany to Turkey където ще се проведе тестът за издръжливост и надеждност на пътя на електрическия камион. Тестовите инженери избраха маршрут през Австрия, Словения, Хърватия, Сърбия и България за пътуването.

Два eActros като двуосни и триосни превозни средства — в серийно производство от края на 2021 г. — придружаваха трактора eActros 300 по целия маршрут. Батериите на всички електрически камиони бяха зареждани само на обществено достъпни зарядни станции по време на обиколката.

„В подготовка за предстоящото стартиране на серийното производство на трактора eActros 300 през есента, тестовете за издръжливост на пътя ще се проведат в обект в Аксарай, наред с други места. Използва се и натоварващия маршрут там като допълнителен тест. В заключение: Електронният камион е усвоил с лекота разнообразния маршрут през Централна и Югоизточна Европа и е готов за серийно производство.“, казва д-р Кристоф Вебер, ръководител на глобалните тестове в Mercedes-Benz Trucks.

При шофиране до Турция тестовите инженери се фокусираха по-специално върху системите за безопасност, производителността и издръжливостта на автомобила.

Влекачът eActros 300 е съвместим с всички обичайни европейски полуремаркета, като се вземе предвид максимално разрешената обща дължина на комбинацията влекач/ремарке. Електрическият влекач с полуремарке е базиран на същата технология като eActros 300/400.

Три пакета батерии, всеки с инсталиран капацитет на батерията от 112 кВтч, позволяват пробег до 220 км с едно зареждане на батерията. Тракторът eActros 300 може да се зарежда с до 160 кВт; трите пакета батерии се нуждаят от малко повече от час, за да бъдат заредени от 20 до 80 процента в стандартна DC станция за бързо зареждане със заряден ток от 400 A.

Като част от поредица от тестове, електрическият камион вече премина успешно прохода Арлберг в Австрия миналата година. Някои участъци от тестовете са проведени на надморска височина над 1800 метра. Серийното производство на електронния камион е планирано да започне през есента на тази година.

Тракторът eActros 300 беше придружен от два eActros 300 (4×2 и 6×2). Електрическият с батерии Mercedes-Benz eActros за тежкотоварни дистрибуторски превози слиза от производствената линия в завода във Вьорт от 2021 г. Батериите на eActros се състоят от три (eActros 300) или четири батерийни пакета (eActros 400), всеки от които предлага инсталирана мощност от 112 кВтч.

С четири пакета батерии, eActros 400 осигурява пробег до 400 километра. Технологичният център е задвижващият блок – електрическа твърда ос с два интегрирани електрически мотора и двустепенна трансмисия. И двата мотора с течно охлаждане генерират непрекъсната мощност от 330 кВт, както и пикова мощност от 400 кВт.

В допълнение, при шофиране с предвидливост, електрическата енергия може да бъде възстановена чрез рекуперация. Енергията, получена при спиране, се връща обратно в батериите на eActros и след това отново е на разположение за шофиране.