Архив

Porsche разкрива проучване Mission X

Ако Mission X влезе в серийно производство, това ще бъде най-бързият разрешен за движение автомобил на Nürburgring-Nordschleife

porsche.com, 9 юни 2023 г.

Porche разкри Mission X, проучване на изцяло електрически хиперавтомобил, за да отбележи 75-ата годишнина наporsche-mission-x-2023-05-min компанията. Изявленията на Porsche относно възможното одобрение на пътя на модела предполагат, че двуместният автомобил с врати тип „крила на чайка“ вероятно е нещо повече от просто дизайнерско проучване.

Германският производител на спортни автомобили разкри само няколко технически подробности за проучването Mission X. Двуместният автомобил е с размери 4,5 x 2,0 x малко под 1,2 метра – с междуосие от 2,73 метра. Батерията, която не е уточнена в подробности, е монтирана зад седалките в съответствие с така нареченото e-core оформление за „центриране на масата в автомобила“, което трябва да осигури основата за „изключителна пъргавина“.

Mission X трябва да може да зарежда около два пъти по-бързо от настоящия лидер на Porsche, Taycan Turbo S, благодарение на 900-волтовата системна архитектура. Гореспоменатият Taycan зарежда до 275 кВт; следователно, новият хиперавтомобил трябва да премине в диапазона над 500 кВт по отношение на мощността на зареждане. Porsche също посочва производителност, като за Mission X се казва, че има съотношение мощност към тегло (конски сили към килограми) от 1:1, което значително надминава показателите за задвижване на текущото Porsche 911 GT3 RS.

Изглежда, че Porsche умишлено подхранва спекулациите относно пускането на пазара на проучването, като например пише, че „Ако Mission X влезе в серийно производство, това ще бъде най-бързият разрешен за движение автомобил на Nürburgring-Nordschleife“. Производителят на луксозни автомобили също прикрива споменатите по-горе препратки към производителността и мощността на зареждане с условието „Ако Mission X влезе в серийно производство…“.

porsche-mission-x-2023-03-min-888x444Изданието Auto, Motor, Sport тълкува позоваването на „най-бързото разрешено за движение по пътищата превозно средство“ като означава, че вероятно ще има производствена версия на хиперавтомобила и съобщава това в периферията на юбилейното събитие. По време на представянето на модела автомобилният производител каза, че Mission X ще може да ускорява до 100 км/ч за по-малко от 1,9 секунди.

Това от своя страна е знак, че Porsche напредва с разработката в Customcells в германския град Тюбинген. Известно е, че съвместното предприятие Cellforce & Porsche, Cellforce Group, работи върху батерии с висока производителност. Auto, Motor, Sport пише, че Porsche все още не са решили да използват тези клетки в Mission X.

Материалите, които ще се използват в Mission X, се състоят от много въглеродни влакна. Като специални елементиporsche-mission-x-2023-01-min-888x444 на интериора, Porsche посочва черупки на седалките, изработени от въглеродни влакна, интегрирани в монокока, врати тип „крила на чайка“, прикрепени към А-колоната и покрива, волан, отворен отгоре в стил на моторните спортове и смесени гуми под формата на 20-инчови джанти на предната ос и 21-инчови джанти на задната ос. Концептуалното проучване е предназначено да символизира симбиозата на ясно разпознаваемото ДНК на моторните спортове с цялостно луксозно впечатление.

Коментирайки разкриването на Mission X, Оливър Блум, председател на Изпълнителния съвет на Porsche AG, каза: „Porsche Mission X е технологичен фар за спортната кола на бъдещето. Той вдига факела на емблематичните спортни автомобили от минали десетилетия: подобно на 959, Carrera GT и 918 Spyder преди него, Mission X дава критичен тласък за еволюционното развитие на бъдещите концепции за превозни средства.“ Той заключи: „Смелостта да мечтаем и мечтаните автомобили са двете страни на една и съща монета за нас: Porsche си остана Porsche само чрез непрекъснати промени.“