Архив

Mercedes напуска транспортното сътрудничество с Renault

Вместо това базираната в Щутгарт компания очевидно иска да се съсредоточи върху собствената си електрическа платформа VAN.EA.

reuters.com

Mercedes-Benz, дългогодишен партньор на Renault в сектора на ванове, вероятно няма да участва в проекта FlexEVanrenault-ez-flex-2019-05 на френската компания. Вместо това базираната в Щутгарт компания очевидно иска да се съсредоточи върху собствената си електрическа платформа VAN.EA.

Това съобщава Reuters като се позовава на два източника, запознати с въпроса. Предисторията е, че Renault планира семейство батерийно-електрически ванове, базирани на собствена платформа под името FlexEVan от 2026 г. Тази архитектура FlexEVan се разработва за марките Renault и Nissan. Според вътрешни лица Renault Trucks, производител на търговски превозни средства, принадлежащ към Volvo Group, също може да се присъедини.

Mercedes-Benz, от друга страна, иска да стои настрана, въпреки че близките връзки между Renault и Daimler са сред историческите съюзи в индустрията. Говорител на Mercedes каза пред Reuters, че групата няма планове да пусне среден или голям ван на платформа, различна от VAN.EA. Renault отказа коментар, според информационната агенция.

Докато Daimler и Renault са работили заедно, например, за доставката на дизелови двигатели и в съвместния проект Twingo-Smart, сега има само една тясна връзка: а именно малкият ван Citan и наскоро представеното му електрическо разклонение eCitan, което споделя технология съответно с Renault Kangoo и изцяло електрическия Kangoo E-Tech.

Renault отдавна се стреми да разшири сътрудничеството си с Mercedes в сектора на малките ванове, но безуспешно, пише Reuters, добавяйки, че нови програми за стимулиране като Закона за намаляване на инфлацията в САЩ и подобни европейски мерки „обаче биха могли да доведат до сътрудничество между двамата споделяне на производствени мощности“, пише информационната агенция.

От своя страна Mercedes-Benz се фокусира върху собствената си електрическа платформа VAN.EA, върху която ще се базират всички новоразработени средни и големи ванове на производителя от 2026 г. Производителят едва наскоро разкри много подробности за архитектурата. До 2030 г. Mercedes-Benz иска да увеличи дела на изцяло електрическите ванове до 50 процента с помощта на новата платформа. Като междинна цел за 2026 г. делът е да се повиши до 20 процента с текущото портфолио от електрически ванове за доставка в основата му.

За сравнение: през 2022 г. 14 700 от всичките 411 000 доставени микробуса Mercedes са били с електрическо задвижване, което отговаря на дял от едва 3,6 на сто. Големият скок ще дойде през 2026 г. с първите модели VAN.EA.