Амстердам въвежда забрана за ICE за повечето превозни средства
Освен това новият регламент, който идва сега, е в допълнение към съществуващата зона с ниски емисии в Амстердам, включително леки автомобили, ванове, камиони, автобуси, таксита, скутери и мотопеди
amsterdam.nl, nltimes.nl
От 2025 г. холандската столица ще позволи само таксита, микробуси, камиони, скутери и мотопеди с нулеви емисии да се движат в големи части на Амстердам. Новото правило ще се прилага за превозни средства, които ще бъдат регистрирани наскоро от 2025 г., с важно изключение.
Личните пътнически автомобили ще останат освободени от регламента до 2030 г., когато според съобщенията Амстердам иска да забрани целия транспорт, използващ изкопаеми горива, в съответствие с препоръчителните стойности за качество на въздуха на Световната здравна организация. Освен това дизеловите леки автомобили с емисионни класове до и включително четири вече няма да имат право да влизат в екологичната зона от 2025 г. За таксита и коли под наем градът и компаниите се споразумяха за забрана на ICE от 2025 г. миналия април.
Освен това новият регламент, който идва сега, е в допълнение към съществуващата зона с ниски емисии в Амстердам, включително леки автомобили, ванове, камиони, автобуси, таксита, скутери и мотопеди.
Що се отнася до новите зони с ултра ниски емисии или „милизони“, те зависят от типа превозно средство. Този, който до голяма степен се определя от околовръстния път A10, ще се прилага за таксита, микробуси и камиони.
Регламентът също така се прилага само за новорегистрирани превозни средства от 2025 г. и градът споменава преходни правила за съществуващите автомобили, но все още не е предоставил подробности. Същото важи и за инфраструктурата за зареждане и водород, където градът само казва, че ще добави „много“.
Сигурното е, че ще има изключения и схеми за бракуване, а жителите на Амстердам с ниски доходи ще получат подкрепа. Според местни медии градът е заделил един милион евро. „Жителите на Амстердам с бензиново или дизелово превозно средство или плавателен съд, които попадат под новите правила, скоро ще получат писмо“, каза градът.
За да се гарантира, че превозните средства с вътрешно горене няма да навлязат в новосъздадените градски зони с ниски емисии, регистрационните номера на всички превозни средства ще бъдат разчетени и проверени. Тези, които не се съобразяват, ще трябва да платят глоба.
Това е система, следвана и в Лондон например. Подобно на британската столица, която постепенно разширява и затяга правилата, Амстердам въведе първата екологична зона през 2007 и 2009 г. и започна да инсталира пунктове за зареждане. Автобусите на обществения транспорт ще се движат без изгорели газове от 2025 г.
Холандия даде възможност на общините да въведат зони с нулеви или ултраниски емисии за превозни средства за доставки и други превозни средства в началото на 2021 г. и иска да бъде сред първите страни, които позволяват на градовете да забраняват из