Регистрациите на NEV продължават да нарастват в Китай през май
Бяха продадени около 717 000 от така наречените превозни средства с нова енергия (NEV)
В сравнение с май 2022 г. (421 000 NEV), резултатът за 2023 г. представлява 60 процента увеличение
cnevpost.com (CAAM статистика), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), cnevpost.com (GAC Aion), cnevpost.com (Great Wall Motor), cnevpost.com (Leapmotor), cnevpost.com ( Zeekr), ir.xiaopeng.com (Xpeng), ir.nio.com (Nio)
Продажбите на електрически автомобили и plug-in хибриди в Китай отново се увеличиха през май. Бяха продадени около 717 000 от така наречените превозни средства с нова енергия (NEV), според данни, публикувани от Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM).
Както беше съобщено, 636 000 нови NEV се появиха по пътищата в Китай през април, което е ръст от 12,7% през текущия месец. В сравнение с май 2022 г. (421 000 NEV), резултатът за 2023 г. представлява 60 процента увеличение. Делът на New Energy Vehicles в общите продажби се е увеличил от 29,5 на 30,1 на сто през май спрямо април. По принцип както пазарният дял от 30,1 процента, така и 717 000 NEV, регистрирани в Китай, са върхове от годината до момента. Те обаче не се доближават до цифрите за продажби на NEV, постигнати отчасти през 2022 г. – по това време все още със субсидии за покупка.
По-конкретно, около 522 000 електрически превозни средства с батерии и 194 000 plug-in хибриди бяха продадени през май, което представлява годишен ръст от около 50 процента (BEV) и 94 процента (PHEV). Продажбите на автомобили с горивни клетки дори са се увеличили с 311 процента в сравнение с май 2022 г., но остават на изключително ниско ниво от около 400 единици.
При всички видове задвижване, 2,38 милиона нови превозни средства тръгнаха по пътищата в Китай през май. Спрямо май 2022 г. това е ръст от почти 28 на сто. Спрямо април продажбите са се увеличили с 10,3 на сто, а при новите енергийни автомобили с 12,7 на сто – цифра, която е почти в съответствие със средната стойност за пазара.
Поглед към производителите показва – почти – обичайната картина: BYD е самотен лидер с 239 092 NEV. BEV и PHEV продължават да се балансират взаимно – 119 603 BEV и 119 489 PHEV са продадени през май. По този начин BYD надминава границата от един милион в кумулативните продажби на NEV тази година – по-голямата част от които са леки автомобили, но търговските автомобили също попадат в тази статистика. BYD иска да продаде най-малко 3 милиона автомобила тази година – това беше обявено от председателя и президент на компанията Уанг Чуанфу в края на март. Между другото, през май бяха изнесени 10 203 NEV на BYD.
Фактът, че общият пазар ясно се е изместил в полза на BEV, се дължи и на факта, че много повече производители на NEV предлагат само електрически автомобили с батерии. На второ място официално е Tesla със 77 695 BEV, въпреки че износът, включен в тази цифра, все още не е публикуван. На трето място е GAC Aion с 45 003 BEVs, отбелязвайки нов рекорд за компанията и в същото време предупреждение за Tesla, че GAC Aion изпитва високи темпове на растеж в Китай.
Сред другите стартиращи китайски електромобили се открояват следните цифри за май: Great Wall Motor заема четвърто място с 23 755 NEV, следван от Leapmotor, който отново записа петцифрени продажби с 12 058 BEV. Междувременно марката Geely Zeekr доставя два модела (производството на третия модел започна тези дни) и по този начин успя да увеличи продажбите си BEV до 8 678. За двете международно известни компании Xpeng и Nio границата от 10 000 в момента е недостижима: Xpeng все още управлява 7 506 BEV, Nio само 6 155 BEV. В случая с Nio обаче трябва да се спомене, че производството на някои модели в момента е в застой, тъй като те се преобразуват от платформата NT1.0 към NT2.0.