Архив

2026 Apple Electric Car: Какво да очаквате

Въпреки че компанията не е пуснала много информация по отношение на колата, тя се стреми да пусне на пазара до 2026 г. с цена под $100 000

Ако Apple успее да приоритизира усилията си в своя EV сектор, автомобилната индустрия ще се промени завинаги през следващите години

© По TopSpeed

Apple се превърна в известно име по целия свят със своята иновативна технология, която направи революция в светаaple на личната електроника. От прекрояването на персоналния компютър през 80-те години до доминирането на пазара на смартфони с iPhone, Apple непрекъснато е в челните редици на технологичния напредък.

И все пак, тя се превърна в нещо повече от технологична компания за потребителите. Apple се стреми да подобри живота на своите клиенти и да предостави нещо отвъд просто продукт, а по-скоро изживяване. Ако iPhone е някаква индикация, Apple планира да има подобен ефект в автомобилната индустрия. Проект, който първоначално беше само слухове и спекулации, започна да набира популярност през последните години и сега изглежда има очаквано издание през следващите години.

От iPhone до iCar: Всичко, което знаем

През последните няколко десетилетия. Apple се превърна в една от най-големите компании в света с една от най-големите лоялни клиентски бази от всяка корпорация. Въпреки че доминира в технологичната индустрия година след година, слуховете започнаха да се въртят още през 2008 г., че компанията търси разширяване в света на автомобилите.

5Въпреки че по това време за Джобс и компанията беше трудно, тъй като чинията им беше пълна с разработване на авангардни смартфони, идеята никога не беше напълно прекратена с възможност по-надолу по пътя. През 2014 г. Apple започна работа по „Проект Титан“, опитът на компанията да разработи електрическа кола с възможности за самостоятелно управление. Наемайки повече от 1000 автомобилни експерти и инженери, някои дори бивши служители на Tesla, Apple стартира този проект на тайно място близо до централата на компанията в Купертино.

Първоначалният им план беше да разработят напълно автономно превозно средство без волан или педали и да включват разположение на седалките, обърнати навътре, което позволява на водачите да водят разговори лице в лице. Оказа се обаче, че идеите му са твърде амбициозни и той се върна към по-традиционен дизайн на автомобила.

Шофьорът ще трябва да го управлява ръчно по градските улици с режим на самоуправление, наличен за магистрали. Колата ще използва LiDAR сензори, камери и радарни сензори, за да позволи на автомобила да се движи автономно по магистралите.

През 2017 г. DMV на Калифорния даде на Apple разрешителни за тестване на технологията за самостоятелно управление.

2015 SUV Lexus RX450h бяха забелязани по улиците на Сан Франциско, оборудвани с камери и сензори по целия корпус на автомобила. Изпълнителният директор на Apple Тим Кук потвърди слуховете за плана на Apple за разработване на софтуер за автономно шофиране. Въпреки че компанията не е пуснала много информация по отношение на колата, тя се стреми да пусне на пазара до 2026 г. с цена под $100 000. Тайната около проекта кара много хора да са скептични, че пускането на автомобила може да бъде отложено за по-късна дата.

Въпреки че повечето подробности за „iCar“ все още очакват оповестяване, сигурно е, че колата ще бъде напълноapple-car-concept-1024x546 интегрирана с другите продукти на Apple. Използвайки iOS системите, потребителите ще могат да отключват и стартират автомобила с помощта на своите Apple устройства и да изпълняват задачи като обаждания, текстови съобщения, GPS и др. с гласови команди. Apple назначи Джон Джанандреа, ръководител на AI и машинно обучение на Apple, да ръководи проекта, разработващ чип на Apple, четири пъти по-мощен от четири чипа на Mac взети заедно.

Това, заедно със сензорите и камерите LiDAR, ще позволи на колата да има функции за самоуправление, по-добри от други производители като Tesla. Друга новаторска разработка е електрическата батерия, която ще се използва в iCar. Apple създава „моноклетъчен“ дизайн, който ще премахне всяко излишно пространство в батерията и ще държи отделните клетки по-близо една до друга. Това ще позволи повече заряд в по-малък пакет, намалявайки цената на батериите експоненциално.

Очаква се интериорът да пренесе популярния елегантен и стилен дизайн на Apple от техните електронни устройства. Голям монитор в стил iPad в средата на арматурното табло и технология на камерата, която позволява операциите да се контролират с жестове на ръцете, са само част от функциите, които компанията за трилиони долари планира да добави към своя автомобил. С някои от най-ярките умове в света, работещи за Apple, това е само върхът на айсберга за това, което колата може да предложи след пускането си на пазара.

Няма съмнение, че

111Apple разполага с необходимите средства, за да превърне iCar в реалност.

И все пак, партньорството е жизненоважно, за да се конкурирате с настоящите индустриални гиганти. За да произведе масово автомобил на Apple, компанията се свърза с няколко настоящи автомобилни производители в търсене на партньорство.

Първоначално се говореше, че обмисля обединяване с Hyundai, тъй като техният филиал Kia ще позволи производството на автомобили на Apple в САЩ, Apple спря преговорите с корейските автомобилни производители за момента. Apple беше разстроена, че Hyundai потвърди преговорите за партньорство с колата на Apple и прекрати дискусиите по договора. Те също се свързаха с Nissan, но плановете така и не достигнаха до висшите изпълнителни нива поради вътрешни разногласия. Съвсем наскоро, съвместното предприятие на LG Electronics с Magna изглежда е „много близо“ до подписване на договори с Apple за изграждане на своя електрически автомобил.

Производството на автомобили на Apple от LG Magna e-Powertrain се очаква да бъде малко, тъй като Apple вероятно ще използва първото си поколение като пробно, за да определи успеха му. Въпреки че няма текущи договори между съществуващите производители на автомобили и Apple, има чувство за спешност, ако ще има някакъв шанс за пускане през това десетилетие. „Проект Титан“ е наел и освободил стотици служители през последните няколко години поради вътрешни борби между ръководството. Apple се надява да реорганизира и финализира автомобилния си екип през следващата половин година, ако все още се стремят към масово производство до 2026 г.

Въпреки че секретността на Apple около iCar оставя много място за спекулации, едно нещо остава вярно. Apple е доказала отново и отново, че може да произвежда продукти, променящи живота, които драстично подобряват живота на своите потребители. Възможността за интегриране на техните собствени устройства на Apple с автомобила позволява без ограничения с иновативни функции като Siri или лицево разпознаване.

Ако Apple успее да приоритизира усилията си в своя EV сектор, автомобилната индустрия ще се промени завинаги през следващите години.