Ferrari 499P печели при дебюта си в 24-те часа на Льо Ман
Ferrari постигна исторически резултат при завръщането си в най-високия клас след половин век, като отборът Ferrari – AF Corse триумфира в най-известното състезание за издръжливост в света
Това беше десетата обща победа на Ferrari в 24-те часа на Льо Ман, след тези, събрани през 1949, 1954, 1958 и 1960-1965
greencarcongress.com, 12 юни 2023 г.
Ferrari спечели столетното издание на 24-те часа на Льо Ман с 499P, управляван от Алесандро Пиер Гуиди, който сподели кола номер 51 с Джеймс Каладо и Антонио Джовинаци, покривайки 342 обиколки на френската писта.
Ferrari постигна исторически резултат при завръщането си в най-високия клас след половин век, като отборът Ferrari – AF Corse триумфира в най-известното състезание за издръжливост в света.
Антонио Фуоко, Мигел Молина и Никлас Нилсен завършиха пети в 499P номер 50, забавени през нощта поради ремонт, който изхвърли екипажа от борбата за подиума, въпреки отличното представяне, което ги накара да се изкачат с няколко места обратно в класирането.
Ferrari 499P стартира от първите две позиции в стартовата решетка с номера на Hypercar съответно 50 и 51, благодарение на времената, публикувани по време на Hyperpole, когато Fuoco взе поул.
Това беше десетата обща победа на Ferrari в 24-те часа на Льо Ман, след тези, събрани през 1949, 1954, 1958 и 1960-1965. Историята на Ferrari в Льо Ман вече включва 39 победи, включително 29 победи в клас.
С този резултат в четвъртия кръг на Световния шампионат за издръжливост на FIA 2023, Ferrari остава втори в класирането на производителите, намалявайки разликата с Toyota до 19 точки.
Двигателят с вътрешно горене на задната ос и системата за възстановяване на енергията (ERS) позволяват на 499P да достави обща максимална изходна мощност от около 700 конски сили (515 кВт), в рамките на нормативните ограничения.
Двигателят с вътрешно горене (ICE) има максимална ограничена от регулирането мощност към колелата от 500 кВт (680 к. с.) и произлиза от фамилията twin-turbo V6 за движение по пътищата.
ICE, който споделя архитектурата на двигателя, монтиран на 296 GT3, е претърпял цялостен ремонт от инженерите на Ferrari, насочен както към разработване на ad hoc решения за прототипа, така и към намаляване на общото тегло. Сред специфичните характеристики на V6 на 499P е фактът, че двигателят е носещ и следователно изпълнява ценна структурна функция, в сравнение с версиите, монтирани на състезателни GT автомобили, където двигателят е монтиран на задното подшаси на автомобила.
ERS — комбинацията от високоволтова батерия и MGU (моторно генераторно устройство) — има максимална изходна мощност от 200 кВт. Електрическият мотор е оборудван с диференциал и се задвижва от батерия, която се зарежда по време на забавяне и спиране, като не изисква външен източник на захранване.
Батерийният пакет с номинално напрежение от 900 В се възползва от опита, натрупан във Формула 1, въпреки че е създаден специално за проекта.
В Le Mans Hypercar, електрическото устройство, когато спира, работи като алтернатива на или с предните спирачни дискове, за да забави 499P, докато при ускоряване основното предимство на ERS е възможността за активиране на 4WD.
Автомобилите могат да използват само положителния въртящ момент, отприщен от електрическия агрегат при повече от 190 км в час, при специфични условия и на определени сектори от пистите на FIA WEC.
В Льо Ман тези условия възникват близо до финалната част на кривите на Porsche и в началната част на пистата при излизане от пистата Bugatti и навлизане в пистата 24 часа. В Монца, мястото на петия кръг от сезон 2023, пилотите вземат втория завой на шикана Ascari и завоя Parabolica, който води към главната права със скорости над 190 км в час.