Архив

Mercedes обяви октомврийската премиера на „eActros 600“

Дизайнът на кабината на водача ще скъса с познатия външен вид на серията Actros и ще възприеме елементи от дизайна на концептуалния прототип, представен на IAA през септември 2022 г.

Също така стана ясно след IAA, че eActros 600 с пробег от около 500 километра, включително стандарта за зареждане MCS, ще влезе в серийно производство през 2024 г.

daimlertruck.com

Daimler Truck обявява подробности за предстоящата световна премиера на eActros LongHaul. Електрическиятmercedes-eactros-longhaul-iaa22-02 камион на Mercedes-Benz за превоз на дълги разстояния ще направи своя дебют на 10 октомври под официалното обозначение eActros 600. Производственият модел трябва и визуално да се откроява от предишните модели камиони на Mercedes.

Дизайнът на кабината на водача ще скъса с познатия външен вид на серията Actros и ще възприеме елементи от дизайна на концептуалния прототип, представен на IAA през септември 2022 г., обяви Daimler Truck в изявление. По-конкретно, дизайнерският език на прототипа трябва да бъде продължен „с ясни линии и аеродинамична форма“. Интериорът също ще получи иновации – но производителят не уточнява какви.

Освен това Daimler Truck оповестява публично само новото име на модела, което ще се прилага незабавно за производствения модел, който ще излезе от производствената линия през 2024 г. Както при eActros 300/400 за дистрибуторски транспорт, новото обозначение на модела 600 е получено от капацитета на батерията в киловатчаса.

Точно като по-малките си братя и сестри с фамилни имена 300 и 400, 600 разчита на електрическа твърда ос с два интегрирани електрически мотора. Те генерират непрекъсната мощност от 400 kW и пикова мощност от над 600 kW. 800-волтова системна архитектура ще направи своя дебют в eActros 600.

Също така стана ясно след IAA, че eActros 600 с пробег от около 500 километра, включително стандарта за зареждане MCS, ще влезе в серийно производство през 2024 г. И: батериите на eActros LongHaul по-късно ще могат да се зареждат от 20 до 80 процента с около един мегават за доста под 30 минути.

Друг интересен факт: Daimler Truck премина към клетъчна технология с литиево-железен фосфат за първи път в своята електрическа тежка категория. Според Карин Родстрьом, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Trucks, заради дългия експлоатационен живот и повече използваема енергия. Очаква се автомобилът да измине 1,2 милиона километра за десет години експлоатация. Всички останали известни данни за превозното средство сме подготвили в тази статия. В допълнение към влекача с полуремарке Mercedes-Benz Trucks също планира да изгради варианти на платформено шаси на eActros 600 още от пускането на пазара.

От първото появяване на електрическия камион като концептуален прототип на IAA Transportation 2022, производителят изгради допълнителни тестови превозни средства в завода на Mercedes-Benz във Вьорт, като ключовите компоненти идват от обектите в Манхайм, Касел и Гагенау. Общо трябва да се създаде флот от около 50 прототипа на превозни средства, които са предназначени, наред с други неща, за практически тестове с клиенти.

Четирите гореспоменати места се подготвят едновременно за серийното производство на eActros 600. Във Вьорт моделът ще споделя съществуваща поточна линия с дизелови камиони. Това е и мястото, където електрическият камион ще получи своите електрически задвижващи компоненти, които ще бъдат доставени от другите заводи предварително. В Манхайм, например, се изгражда така наречената предна кутия за eActros 600 – сложен модул с интензивно сглобяване за превозни средства, задвижвани с батерии, в който са обединени блокове за управление, високоволтови компоненти и електрически въздушен компресор. Електрическите оси за камиона се сглобяват в Касел, за което на място се изгражда нова поточна линия. Gaggenau от своя страна ще доставя компоненти за трансмисията и части за корпуса на Касел.

Вече има множество поръчки за eActros 600: Tevex Logistics, логистичният филиал на Tönnies Group, подписа писмо за намерение за поръчката на 50 единици в началото на годината. Преди това Hegelmann Group и Dachser вече изразиха намеренията си да закупят по 50 бройки от модела. Предстои да видим кога точно тези пилотни клиенти ще получат първите превозни средства.