Архив

Електрическата Dacia Sandero се очаква през 2027 г. на ниска цена

Sandero е един от най-евтините и популярни автомобили в Европа

Електрическият Sandero ще бъде първият пълноразмерен EV на Dacia

Аutocar

Следващото поколение Dacia Sandero ще бъде първият пълноразмерен електрически автомобил на фирмата,9467624482033192712 обещаващ водеща в сегмента достъпност чрез избягване на скъпия хардуер за батерии с бързо зареждане и дълъг обхват.

След успешното европейско стартиране на Dacia Spring EV през 2021 г. (вече са продадени около 120 000 бройки в региона), румънската фирма измества фокуса към електрификацията на своите съществуващи основни моделни линии, поддържайки ниски разходи чрез използване на съществуващата архитектура и усилване ефективността чрез минимизиране на собственото тегло.

Главният изпълнителен директор на Dacia Денис Льо Вот каза, че новото, четвърто поколение Sandero ще се появи през „2027 или 2028“, ще живее до „2034 или 2035“ и ще служи като флагман за евтиния път на марката към гамата с нулеви емисии.

Sandero е един от най-евтините и популярни автомобили в Европа, така че въпросът как да се гарантира, че неговият наследник ще запази тази позиция, като същевременно спазва все по-строгите закони за безопасност и емисии, е важен.

Шефът по продажбите и маркетинга Ксавие Мартинет каза пред Autocar, че въпреки че Dacia ще навлезе в C-сегмента с три по-големи нови модела през следващите три години, тя няма да изостави Sandero.

За да запази позицията си на пазарен лидер в В-сегмента, Sandero ще бъде електрифициран възможно най-симпатично.

Льо Вот обясни: „Ние ще заложим на по-кратък обхват и по-дълго време за зареждане“ в сравнение с електрическите конкуренти в B-сегмента, защото „искаме по-ниска цена за клиента“.

Той посочи нарастващата входна цена на масовите електрически автомобили – „35 000 €, 40 000 €, 45 000 €“ – като пречка за широкото навлизане и разкри ангажимента на Dacia да предостави по-достъпна алтернатива.

След като новият Duster бъде пуснат на пазара през 2024 г., всеки автомобил Dacia (с изключение на Spring) ще бъде базиран на платформата CMF-B на Renault Group, а неговите електромобили ще последват примера, като преминат към и тясно свързания електрически еквивалент CMF-BEV.

Минимизирането на теглото ще бъде от ключово значение за поддържане на ниски разходи – и дори може да позволи на Dacia да монтира по-малка батерия от тази, която трябва да се използва от платформените партньори на Sandero.

Льо Вот спомена, че средният клиент на Spring кара около 10 мили на ден – значително по-малко от пробега от 140 мили, предлаган от неговата 26,8 кВтч батерия.

Той каза, че Dacia няма да се насочи към „пробег от 500-600 км и 20-минутно зареждане“. Той добави, че фирмата проучва начини да направи химията на батерията възможно най-евтина: „може би батерията ще бъде базирана на натрий. Някои твърдят, че натриевите батерии не са страхотни, защото не съхраняват много енергия и са тежки. Но са евтини.“

Шефът на дизайна Дейвид Дюран даде указания за това как следващото Sandero ще се впише в гамата с нов облик на марката – както е предварително представено от концепцията Bigster SUV с прави ръбове – и ще бъде значително разграничено от сегашния автомобил.

„Целта всъщност не са офроуд SUV-ове“, каза той, отричайки, че здравите Duster и Bigster, както и новото оборудване Extreme, вдъхновено от офроуда на марката, сочат преминаване към чисто SUV гама.