Архив

Renault: Лука де Мео ще ръководи дъщерното дружество на Ampère EV

Към него ще се присъединят двама мениджъри, които да се справят с ежедневните операции

renaultgroup.com, 20 юни 2023 г.

Renault разкри висшия мениджърски екип на своето дъщерно дружество за електромобили и софтуер Ampère. Лукаluca-de-meo-2023-01-min де Мео, понастоящем главен изпълнителен директор на Renault Group, лично ще поеме ръководството на новия мениджърски екип в Ampère. И към него ще се присъединят двама мениджъри, които да се справят с ежедневните операции.

Според Renault Хосеп Мария Рекасенс и Венсан Пике ще бъдат назначени съответно за главен оперативен директор и главен финансов директор. Рекасенс работи в Seat дълго време (под ръководството на де Мео, наред с други), преди да се присъедини към Renault през 2021 г. Той беше назначен за главен стратегически директор през февруари 2023 г. и отговаря за марката в Испания.

Пике се присъедини към Renault през 2019 г. след кариера в General Electric. Той беше назначен за финансов директор на марката Renault през 2022 г., като докладваше на де Мео и Тиери Пиетон, финансов директор на Renault Group.

„Тези назначения на най-високо ниво в Групата ще осигурят най-добрата подкрепа за изпълнение на иновативния и печеливш план на Ampère, включително предвиденото първоначално публично предлагане“, пише френският автомобилен производител.

Има и актуализация на графика: отделянето на Ampère е планирано за втората половина на 2023 г. Ampère ще обяви допълнителни подробности на „специален ден на капиталовите пазари“ по-късно тази година. Точната дата все още не е съобщена.

В изявлението си Лука де Мео подчертава подготвителната работа от последните две години, която позволява на Ampère да започне с високо интегрирана верига за доставки на EV. Това означава, че дъщерното дружество на Renault за електромобили може да използва съществуващата производствена инфраструктура от самото начало, като например производствената екосистема ElectriCity в Северна Франция, където ще се произвеждат Renault 5 и Renault 4. Там могат да се произвеждат до 400 000 електрически коли годишно, като 80 процента от доставчиците се очаква да идват в радиус от 300 километра.

„Комбинирането на гъвкавостта на чист играч със силните страни на установен OEM прави Ampère уникален“, казва де Мео. „Сега преминаваме към режим на изпълнение. Колкото повече се фокусираме, толкова по-очевидни стават възможностите за Ampère да оглави преминаването към електричество и софтуер.“

Renault за първи път пусна конкретна информация за бъдещето на Ampère през ноември 2022 г. В последното си съобщение френският автомобилен производител подчертава целта си да намали разходите с 40 процента на превозно средство за следващото поколение електромобили.

Ampère си поставя за цел среден годишен темп на растеж на продажбите от 30 процента до 2030 г. С 80 процента от вече направените си инвестиции Ampère трябва да реализира печалба още през 2025 г. и да постигне двуцифрени маржове до 2030 г.

Екипът на Ampère ще се състои от около 10 000 служители, една трета от които инженери. Те не само трябва да се развиват в областта на електрическите задвижвания, но и да превърнат Ampère във важен играч в „Софтуерно дефинирани превозни средства“.

Като конкретни цели за хардуерно развитие Renault споменава – наред с други неща – намаляване на разнообразието от части с около 30 процента, време за производство от максимум десет часа на превозно средство и ефективност на задвижването от над 90 процента от батерията до колелото. Освен това инженерите ще изследват „настоящи и предстоящи технологии за батерии от натриеви йони до твърдо състояние“.