Архив

VWNC си спомня своето електрическо минало

През 1970 г. Volkswagen основава отдел за развитие във Волфсбург, който проектира първите електрически задвижвани модели на VW

vwn-presse.de

На VW Bus Festival 2023 (23 до 25 юни в Хановер), Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) ще покаже управляемvolkswagen-t2-min кемпер VW T2 с електрическо задвижване – и по този начин технически предшественик на ID. Buzz.

През 1970 г. Volkswagen основава отдел за развитие във Волфсбург, който проектира първите електрически задвижвани модели на VW. През 1972 г. компанията представя прототип – пикап с отворена товарна платформа. Скоро след това започва дребносерийно производство, като автомобилът се предлага като пикап, бус и ван.

Град Берлин тества електромобилите и закупи електрически T2, произведен през 1977 г. Той получи лиценз от Берлинската общинска транспортна служба на 14 април 1978 г.

По това време автомобилният производител създаде станция за смяна на батерии в германската столица, където празните акумулаторни блокове се сменяха с пълни в рамките на пет минути. Работеше, защото батерията беше интегрирана под товарното легло и можеше да бъде избутана. Алтернативно, оловно-киселинната тягова батерия се зарежда чрез включването й през интерфейс в задната част на микробуса – или чрез рекуперация по време на шофиране. Енергийното съдържание на батерията е 21,6 кВтч, което осигурява на електрическия транспортьор пробег до 85 километра.

Електрическият двигател имаше непрекъсната мощност от 16 кВт. Той позволяваше максимална скорост от 75 км в час с 2,17-тонния T2. Според Volkswagen, T2 Electric е „ядрото, което постави началото на процес на развитие, който накара поколения инженери да се опитат да създадат електрически автобус VW за масово производство. Но в продължение на десетилетия липсваше подходяща технология за батерии за това. Днес нещата са различни”.