Архив

Stellantis ще пусне EV под $27 000 с над 300 километра обхват

Достъпният изцяло електрически хечбек ще дебютира по-късно тази година, като продажбите се очаква да започнат през 2024 г.

Предстоящият френски EV също ще се конкурира със следващото поколение Renault 5, както и с планирания достъпен електрически хечбек на Volkswagen, до който остават още около две години

insideevs.com, юни 2023 г.

Автомобилният гигант Stellantis, който притежава не по-малко от 14 автомобилни марки, включително Citroen,  Dodge, Chrysler и Jeep, ще разкрие достъпно електрическо превозно средство с батерии по-късно тази година, което ще има начална цена под $27 000, според Bloomberg и Autocar.

Концептуална кола Citroen Oli

Концептуална кола Citroen Oli

Предвиден за производство под марката Citroen във фабриката на групата в Словакия, предстоящият модел ще носи името e-C3 и ще се намира някъде между китайската Dacia Spring и електрическия Opel Astra.

С други думи, предполага се, че ще има подобен размер като Chevrolet Bolt EV, който скоро ще бъде пенсиониран, като същевременно предлага пробег от повече от 300 километра при пълно зареждане.

Предстоящият френски EV също ще се конкурира със следващото поколение Renault 5, както и с планирания достъпен електрически хечбек на Volkswagen, до който остават още около две години.

„Citroen има история в създаването на достъпни автомобили и ролята му сега е да направи електрическата мобилност достъпна за всички“, каза изпълнителният директор на Citroen Тиери Коскас. „Няма еквивалент на тази кола днес.“

Още през март базираният в Хексагон производител на автомобили заяви, че планира да разкрие комбинация от малки електрически превозни средства, които ще бъдат на цена около 27 000 долара (25 000 евро), подбивайки основните си европейски конкуренти с няколко хиляди долара.

Все още не са разкрити конкретни технически подробности, но френският автомобилен производител отбеляза, че новият e-C3 ще бъде дълъг около 4 метра и че ще бъде „напълно оборудван“ като стандарт, което означава, че най-вероятно ще има климатик и електрически стъкла.

Освен това Citroen спомена, че новият му достъпен хечбек с нулеви емисии ще бъде базиран на така наречената „BEV-native“ платформа, без да навлиза в повече подробности. Autocar пише, че ще бъде тясно свързан с C3, който дебютира в Индия миналата година и по-късно в Южна Америка, базиран на версия на CMP архитектурата на групата, която също е в основата на Jeep Avenger и Opel Corsa.

За да поддържа ниски разходи, главният изпълнителен директор на Citroen каза, че новият EV ще се предлага само в три нива на оборудване, всяко с максимум пет опции, тактика, която наскоро беше използвана от други производители на автомобили като Ford, в опит да рационализират производствения процес и увеличаване на маржовете на печалба.

Френският автомобилен производител, който е създаден преди 104 години, се стреми към 5 процента пазарен дял в Европа, който може да достигне веднага през втората половина на тази година, спрямо 3,7 процента миналата година, според неговия ръководител.