2024 Renault Rafale Coupe-SUV дебютира с 300 конски сили
Топ версията има AWD благодарение на заден електрически мотор.
Rafale, спортен многофункционален автомобил от D-сегмента, е първият модел на марката, който напълно възприема новия дизайнерски език
Купетата-SUV бяха запазени за луксозния сегмент, но Renault пое масовия стил на каросерията с компактния Arkana, представен преди малко повече от три години.
Бързо напред до средата на 2023 г., компанията с диамантеното лого представя по-голям модел, кръстен на състезателен самолет от 1934 г. Запознайте се с Rafale, спортен многофункционален автомобил от D-сегмента, който е първият модел на марката, който напълно възприема новия дизайнерски език.
Той използва свежия дизайн на предната решетка и новия матричен LED светлинен подпис като наскоро обновеното Clio 2024.
Подобно на суперминито, той се предлага във водещо оборудване Esprit Alpine, налично и за Espace, от което е наследил 2,74-метровото междуосие. Поради скосената си линия на покрива, той не може да се мери с практичността на SUV с конвенционален стил, но все пак предлага щедър товарен капацитет от 530 литра с поставени задни седалки.
Той губи третия ред на Espace, тъй като Renault възнамерява да продава Rafale само с пет седалки, с минимална загуба на пространство за главата отзад въпреки подобната на купе линия на покрива. Новото пристигане в нарастващата гама на Renault се простира на 4,71 метра и е широко 1,86 метра, като същевременно има масивен панорамен стъклен покрив с размери 1470 x 1117 мм, който може да премине от напълно непрозрачен до напълно прозрачен . Има две допълнителни настройки, тъй като предната част може да бъде непрозрачна, докато задната е прозрачна или обратното.
Друга новост е еволюцията на кормилното управление на задните колела на Renault за подобряване на сцеплението и скоростта на завиване върху неравни повърхности. Rafale получава ексклузивни цветове на боята Satin Pearl White и Alpine Blue, като последният е с по-интензивен син нюанс, отколкото при A110.
Вътре 12,3-инчовият цифров инструментален панел се присъединява към 12-инчов портретно ориентиран сензорен екран, който отразява много от най-новите модели на Renault, включително Megane E-Tech Electric, където беше инсталиран за първи път. Работейки на Android Automotive 12, инфоразвлекателната система поддържа безжични Android Auto и Apple CarPlay. Клиентите ще могат да получат купето-SUV с 9,3-инчов head-up дисплей, прожектиращ съответната информация върху предното стъкло.
Мощността се осигурява от хибридна настройка, комбинираща трицилиндров двигател с турбокомпресор и двойка електрически мотори. 1,2-литровият бензинов агрегат произвежда 130 к. с. и 205 Нм въртящ момент, докато основният е-мотор е с мощност 70 к. с. и 205 Нм. Що се отнася до вторичния е-мотор, това е стартерен генератор с 34 к. с. и 50 Нм. Комбинирано, Renault рекламира обща мощност от 200 к. с., за да отразява Espace.
На по-късен етап Rafale ще получи новоразработена plug-in хибридна настройка с мощност 300 к. с. и задвижване на всички колела чрез инсталиране на електрически мотор отзад. Той също ще има актуализирано управление на задните колела, както и специфична за модела настройка на шасито.