Архив

Марката Alpine на Renault разработва собствена електрическа платформа

Alpine планира общо седем електрически модела до 2030 г., но не всички от тях ще бъдат базирани на APP.

alpinecars.com

Марката спортни автомобили на Renault Alpine разработва своя собствена платформа, наречена APP (Alpinealpine-app-2023-01-min Performance Platform) за своите бъдещи изцяло електрически модели. Alpine планира общо седем електрически модела до 2030 г., но не всички от тях ще бъдат базирани на APP.

Първо марката за спортни автомобили ще пусне A290. Базиран е на новите Renault 5 и Renault 4 и беше представен през май. Тук, като алпийска версия на Renault 5, A290 вероятно ще бъде базиран на платформата Alliance CMF-BEV. През 2025 г. ще последва електрическият кросоувър GT, но досега платформата на Alliance CMF-EV е посочена като основа тук – както е познато от Renault Mégane E-Tech Electric и Nissan Ariya, например.

Първият модел, базиран на новата платформа APP, ще бъде пуснат на пазара в края на 2026 г. Електрическата спортна кола, представена като концептуална кола, ще дебютира като наследник на настоящия A110. Планирани са и роудстър, базиран на A110, и ново четириместно спортно купе, наречено A310.

Досега френската компания говори само в общи линии за APP. Платформата може да бъде „променена по дължина и ширина според нуждите“ и „да използва вътрешните ресурси на компанията за постигане на икономии от мащаба“. Alpine казва, че APP „ще се възползва от експертизата на SDV (софтуерно дефинирано превозно средство) на Ampere, бъдещият електрически и софтуерен играч на Renault Group“, но все още не са разкрили конкретни цели за развитие.

Alpine също обяви два нови модела в сегментите D и E, но все още не дава повече подробности. Все още не е ясно дали тези два големи модела ще използват новото APP или съществуващите платформи на Alliance.

Ако тези нови модели са базирани на APP, диапазонът от приложения за платформата ще трябва да бъде сравнително широк, тъй като двуместен електрически спортен автомобил като A110 има различни изисквания от седан или SUV в E сегмента. Между другото, производителят на автомобили дори не потвърди, че това ще бъдат електрически модели, като каза, че в допълнение към платформата APP, Alpine също разработва свои собствени технологии за своите ексклузивни спортни модели, като двигател с горене на водород или ADM (Alpine Dynamic Module ), която компанията нарича „централна система за управление за подобряване на гъвкавостта и производителността“.

По отношение на актуализацията на стратегията за Alpine, шефът на групата Renault Лука де Мео и шефът на марката Alpine Лоран Роси представиха допълнителни бизнес цели: С премиерата на първите електрически модели през 2024 г. приходите на Alpine трябва да бъдат увеличени до такава степен, че дори и оборот от два милиарда евро са достигнати през 2026 г., което изисква 40 процента годишен ръст на продажбите. Производителят на автомобили казва, че до 2030 г. продажбите вече трябва да достигнат осем милиарда евро – ако Alpine бъде пуснат в Китай и допринесе с един милиард евро в продажбите.

Лоран Роси, главен изпълнителен директор на Alpine, заявява: „Тази цялостна гама от спортни автомобили ще циментира нашия пазарен дял на нашите ключови пазари в Европа и Япония. Това ще стимулира нашия международен растеж, особено в САЩ и Азия, където новите ни модели ще бъдат в продажба от 2027 г. Нашата цел е да се разширим от марка в нишов сегмент до напълно развита глобална марка. Чрез комбиниране на по-голяма гама с международно разширяване, ние целим оперативен марж над 10% до 2030 г. и по този начин поставяме нашия бизнес модел на постоянна основа.“

Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group, отбелязва, че: „Alpine е марката за ентусиастите на моторните спортове и най-съвременните технологии. Съвършенството е неговият фокус. Само преди две години Alpine беше в задънена улица, без ясни перспективи. Оттогава ние го превърнахме в напълно развит производител на автомобили, обединяващ изключителни активи: първокласен инженерен център, уникално производствено ноу-хау, разширяваща се дистрибуторска мрежа. Освен това навлизането на Alpine във F1 я подготвя да достигне нови висоти, предлагайки на марката престижа и признанието, свързани с върховете на моторния спорт.“