Stellantis разкрива STLA Medium глобална платформа за C- и D-сегмент BEV
До два милиона превозни средства годишно могат да бъдат построени на платформата STLA Medium в няколко завода по света, започвайки в Европа тази година
greencarcongress.com, 06 юли 2023 г.
Stellantis N.V. представи STLA Medium, глобална BEV платформа с най-съвременни характеристики, включително обхват от 700 километра, енергийна ефективност, вградена мощност и мощност за зареждане. STLA Medium е първата от четирите глобални BEV платформи, стартирани по-малко от две години след представянето на EV Day през юли 2021 г.
Платформата STLA Medium предлага дълъг обхват, комбиниран с проектирана гъвкавост, за да приеме различни превозни средства и конфигурации на задвижване в сърцето на пазара, C- и D-сегментите, които представляват 35 милиона продажби през 2022 г. – почти половината от 78,5 милиона автомобила, продадени в световен мащаб през тази година.
Днес марките Stellantis предлагат 26 имена на превозни средства в тези сегменти на различни платформи. До два милиона превозни средства годишно могат да бъдат построени на платформата STLA Medium в няколко завода по света, започвайки в Европа тази година.
Платформата BEV-by-design STLA Medium осигурява пробег от повече от 700 км с пакет Performance, докато стандартният пакет е оценен на повече от 500 км според Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP) ). Полезната енергия е до 98 киловатчаса (кВтч).
STLA Medium използва 400-волтова електрическа архитектура. В зависимост от приложението, консумацията може да бъде под 14 кВтч на 100 км. Собствениците ще могат да заредят батерията си от 20% до 80% за 27 минути, скорост от 2,4 кВтч на минута.
Превозните средства, базирани на STLA Medium, ще се продават в световен мащаб и ще се предлагат със задвижване с предно предаване или задвижване на всички колела с добавяне на втори модул за електрическо задвижване отзад, с диапазон на изходна мощност BEV от 160 до 285 кВт.
Стиловете на каросерията ще включват леки автомобили, кросоувъри и SUV. Гъвкавостта на STLA Medium дава на дизайнерите на Stellantis свободата да създават превозни средства с:
- Междуосие, което може да варира между 2700-2900 милиметра
- Диапазон на обща дължина от 4,3-4,9 метра
- Пътен просвет от повече от 220 mm, за да се гарантира проходимост и производителност извън пътя
- Колела с диаметър до 750 mm, ключов атрибут за дизайна на платформата.
Експертите по инженерство и производство на Stellantis се фокусираха върху това да направят инсталирането на модулната еднослойна батерия с висока енергийна плътност в завода за сглобяване възможно най-ефективно, увеличавайки максимално пространството вътре в автомобила и подобрявайки возенето и управлението с нисък център на тежестта. Компонентите на платформата, като системата за отопление/охлаждане на кабината, кормилното управление, спирачната помощ и задвижването, са проектирани да минимизират консумацията на енергия. Тези усилия се съчетават с широко използване на леки и твърди материали за оптимизиране на пробега на превозното средство и осигуряване на отлично поведение при возене и управление.
Фамилията STLA платформи (малка/средна/голяма/рамка) е проектирана да бъде устойчива на бъдещето: модулна и по своята същност гъвкава по отношение на междуосие, ширина, надвес, височина на возене и дизайн на окачването. Възможностите и производителността на превозните средства, базирани на STLA, ще се адаптират и подобряват през годините с внедряването на архитектурата STLA Brain, платформите STLA SmartCockpit и STLA AutoDrive – позволяващи актуализации по въздуха на софтуера и подобрения хардуер.
Проектираната гъвкавост включва задвижване – предно задвижване, задно задвижване, задвижване на всички колела и мулти-енергия – покрито от семейство от три, мащабируеми електрически задвижващи модула (EDM).
Платформите са проектирани с разпоредби за бъдеща химия на батериите, включително батерии без съдържание на никел и кобалт и твърдотелни батерии. Това позволява на марките Stellantis да адаптират възможностите на автомобила за идеалния баланс между цена и производителност.