Актуализиран Peugeot 208 за пускане на пазара през есента
Като част от актуализацията Peugeot 208 получава две нови хибридни версии, докато задвижващата система на изцяло електрическия e-208 остава непроменена в сравнение с предшественика си
stellantis.com, 6 юли 2023 г.
Peugeot ревизира своя малък автомобил 208 и електрическата му версия e-208. Новият Peugeot e-208 ще бъде пуснат в продажба през ноември 2023 г. Няма промяна в задвижващата система, но има промяна в мястото на производство.
Като част от актуализацията Peugeot 208 получава две нови хибридни версии, докато задвижващата система на изцяло електрическия e-208 остава непроменена в сравнение с предшественика си: Електрическата задвижваща система с мощност 115 кВт е комбинирана с 51 кВтч батерия ( нето, 54кВтч бруто) за WLTP пробег от 400 километра. Peugeot вече пусна новото задвижващо поколение за e-208 през есента на 2022 г. – по това време моторът от 100 кВт от Vitesco беше сменен с агрегат от 115 кВт от Stellantis и Nidec, а батерията беше увеличена от 50 на 54 кВтч благодарение на нови клетки.
Без значителни промени в задвижването, актуализацията на модела на серията (за разлика от двигателите с вътрешно горене и хибридите) е по-скоро визуална за e-208 и засяга каросерията и оборудването. Най-впечатляващата характеристика е новата предна част: въпреки че голямата радиаторна решетка в центъра остава, дизайнът на LED фаровете и особено светлинният подпис е модернизиран: преди това, на e-208, една LED лента, удължена от фаровете надолу в бронята. Сега те са три, Peugeot вече ги нарича „светлинни нокти“ – трите светещи ленти са се появявали в дизайна и преди и имат за цел да напомнят за лъва в логото на марката. В ревизираната серия 208 този елемент присъства много повече. Тъй като новите светлинни нокти също са интегрирани в лъскавите черни въздухозаборници и са избутани по-навън от предишната самостоятелна светлинна лента, те имат за цел да помогнат колата да изглежда по-широка – въпреки че няма промяна в самата ширина от 1,75 метра . Автомобилът е дълъг 4,06 метра и висок 1,43 метра, с капацитет на багажника от 309 литра.
В LED задните светлини трите червени светлинни нокти вече са разположени хоризонтално, както дизайнерите на Peugeot вече въведоха в e-308. Във версията GT не само светлинните нокти, но също така и светлините за заден ход и мигачите са с LED технология, в другите версии те са конвенционални светлини. С фейслифта Peugeot представя и два нови цвята на купето, Agueda Yellow и Selenium Grey. Вътре, наред с други неща, има подобрени капаци на седалките и нов дизайн за цифровия инструментален панел.
Съобщава се, че производството на Peugeot e-208 ще бъде прехвърлено от завода в Търнава в Словакия в Сарагоса в Испания. Opel Corsa Electric, който е базиран на същата технология и също е претърпял фейслифт, също се произвежда там. Peugeot все още не е посочил цените за актуализираната версия на e-208.