Архив

Над 800 000 NEV са продадени в Китай през юни

Това означава, че продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV) в Китай са записали втората най-висока цифра след декември 2022 г.

cnevpost.com (CAAM), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), cnevpost.com (GAC Aion), cnevpost.com (Neta), ir.nio.com, cnevpost.com (Zeekr), ir .xiaopeng.com (Xpeng), cnevpost.com (Leapmotor)

Около 806 000 електрически коли и plug-in хибриди са били продадени в Китай през юни, както показват месечните данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), публикувани неотдавна. Това означава, че продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV) в Китай са записали втората най-висока цифра след декември 2022 г.

Поглед към производителите показва обичайната картина: BYD е единственият лидер с 253 046 NEV, което е нов рекорд.

Поглед към производителите показва обичайната картина: BYD е единственият лидер с 253 046 NEV, което е нов рекорд.

След бавното начало на годината, пазарът в Китай отново се съживява. Както беше съобщено, 636 000 нови NEV се появиха по пътищата в Китай през април 2023 г., 717 000 през май 2023 г. и сега 806 000 през юни. Ръстът във всеки случай е добри дванадесет процента. Статистиката на CAAM също показва: продажбите през юни се доближават отново до границата от 814 000 NEV от декември 2022 г. за първи път. Това е най-добрата месечна цифра от Китай досега, което отчасти се дължи на субсидиите, които изтекоха в началото на годината.

В сравнение със същия месец на миналата година (юни 2022 г.: 571 000 NEV), продажбите на електрически автомобили в Китай са се увеличили с 35,2% този юни. Общо 573 000 BEVs и 232 000 PHEVs бяха продадени миналия месец, което представлява годишен ръст съответно от около 20 процента (BEV) и 93 процента (PHEV).

Продажбите на автомобили с горивни клетки се увеличиха със 110 процента в сравнение с юни 2022 г., но остават на изключително ниско ниво от около 1000 единици.По отношение на производството CAAM показва 784 000 единици NEV за юни, което е с 32,8% повече спрямо юни 2022 г. и 10% спрямо май 2023 г. Във всички типове задвижващи агрегати 2,62 милиона нови превозни средства тръгват по пътищата в Китай през юни. Спрямо юни 2022 г. това е ръст от 4,8 на сто. Спрямо май продажбите са се увеличили с 10,1 на сто, а при новите енергийни превозни средства с 12,4 на сто – цифра почти в съответствие със средната стойност за пазара. Също така интересно: износът на NEV възлиза на 78 000 единици миналия месец, което е ръст от 170% на годишна база и спад от 28,4% спрямо май.

Към първата половина на 2023 г. статистиката на CAAM дава следното заключение: продажбите на NEV, регистрирани в Китай между януари и юни, възлизат на 3 745 000 единици, което е увеличение от 44,5 процента в сравнение със същия период на 2022 г. Така NEV представляват 28,3 на процента от общия пазар (13 239 000 продадени автомобила). BEV представляват 2 719 000 продажби през първата половина на 2023 г., което е увеличение от 10,3% на годишна база.

Поглед към производителите показва обичайната картина: BYD е единственият лидер с 253 046 NEV, което е нов рекорд. Сегментът на леките автомобили представлява 251 685 единици (128 196 BEV + 123 489 PHEV). Само малка част от автомобилите BYD бяха изнесени – по-специално 10 536 NEV, което е с 3,3% повече в сравнение с май. BYD има за цел да продаде най-малко 3 милиона автомобила тази година – председателят и президент на компанията Уанг Чуанфу направи това публично в края на март. След първата половина на годината BYD се класира на 1,26 милиона.

Второто място също се държи от Tesla благодарение на 93 680 продадени BEV. От тях 19 468 са изнесени. Резултатът за юни означава 4,8% по-малко продажби в сравнение с юни 2022 г., но 74,6% повече от май. Забележително е също, че Tesla винаги продава повече превозни средства през последния месец на тримесечието, отколкото през предходните два месеца.

GAC Aion е на трето място с 45 013 BEVs – което е почти същото като предходния месец. Сред другите стартиращи китайски електромобили през юни беше както следва: Leapmotor продължава да расте и вече има 13 209 NEV. Neta, на пето място, продаде 12 132 BEVs, Nio, на шесто място, записа петцифрена цифра на продажбите отново за първи път (10 707 BEVs), както и Zeekr (10 620 BEVs), чийто трети модел влезе в производство през юни. Точно под това е Xpeng с 8620 BEV.