Архив

Citroën ще обнови Ami small BEV

Според информация от френския портал L’Argus, Citroën използва задвижването на Opel Rocks e-Xtreme за по-бързата версия на Ami

largus.fr

Съобщава се, че Citroën тества по-нататъшно развитие на малкия електрически автомобил Ami, който е вcitroen-ami-2020-001-min-1 състояние да достигне максимална скорост от 80 км в час. Това очевидно включва не само по-мощна задвижваща система, както и по-голяма батерия.

Досега Citroën Ami и разклонението на Opel/Vauxhall Rocks-e се предлагат само като автомобили с мощност 6 кВт и максимална скорост от 45 км в час. Това важи и за наскоро представения Fiat вариант Topolino. Според информация от френския портал L’Argus, Citroën използва задвижването на Opel Rocks e-Xtreme за по-бързата версия на Ami, която трябва да доставя 12 кВт непрекъсната и 25 кВт пикова мощност. Нова е и батерията с капацитет 10 кВтч в Opel Rocks e-Xtreme, в сравнение с 5,5 кВтч в стандартния модел.

Opel Rocks e-xtreme е единствен по рода си автомобил, резултат от конкурс за дизайн. Победителят беше дизайнът на Лукас Венжофер, който беше нарисувал по-спортна версия на Rocks-e с външно монтиран ролкейдж и задно крило.

По-късно Opel превръща дизайна, както беше обявено, в еднократен и го възпроизвежда. Тогава обаче от Opel премълчаха техническите промени в задвижващата система.

Ако Citroën реши да внедри по-бързата версия на Ami, тя ще се конкурира с L7e електрически превозни средства с батерии като Microlino, наследника на Twizy Mobilize Duo, Silence S04 и XEV Yoyo.