Архив

Acura представя Ultium модел ZDX

Подобно на Honda Prologue, Acura ZDX използва платформата Ultium на General Motors

acura.com

Марката Acura на Honda представи първия си изцяло електрически модел. Подобно на Honda Prologue, Acurahonda-acura-zdx-type-s-2023-05-min ZDX използва платформата Ultium на General Motors и трябва да бъде доставен на клиентите от началото на 2024 г.

Acura представи електрическия SUV като Precision EV Concept преди година. Производственият модел ще се казва ZDX A-Spec или ZDX Type S. И двата варианта ще бъдат оборудвани с батерия от 102 кВтч, която може да се зарежда с до 190 кВт. Така че вероятно е 400-волтовата версия на платформата Ultium на GM.

Разликата между A-Spec и Type S е в задвижването и ориентацията: ZDX A-Spec се предлага с около 254 кВт задвижване на задните колела и пробег по EPA от 523 километра на цени, започващи от около 60 000 долара . Двумоторно задвижване на всички колела също е планирано за ZDX A-Spec, което трябва да позволи пробег от около 507 километра.

honda-acura-zdx-type-s-2023-04-min-888x444Спортният топ модел е ZDX Type S със система за задвижване на всички колела, произвеждаща около 373 кВт, който се очаква да започне на цени от около 70 000 долара и предлага около 463 километра пробег по EPA. Type S също се очаква да бъде най-мощният SUV на Acura досега, отличаващ се от A-Spec, наред с други неща, с въздушно окачване със специално настроени амортисьори и спортни спирачки Brembo на предната ос.

„Докато Acura се придвижва към едно вълнуващо, електрифицирано бъдеще, ние ще продължим да насърчаваме напредничавия дизайн и пропорциите на нашите продукти, докато се възползваме напълно от увеличената свобода на стил и опаковане, предлагана от електромобилите“, казва изпълнителният творчески директор на Acura Дейв Марек.

Дизайнът на ZDX е доста конвенционален. Отпред дизайнерите на Acura са възприели характерните за марката LED дневни светлини и петоъгълната решетка на моделите с вътрешно горене. Предната част, която е сравнително дълга за електрически SUV, също напомня повече на автомобил с вътрешно горене – но такъв е и случаят с моделите на GM, базирани на платформата Ultium, представени досега.

Вътре, фокусираният върху водача кокпит се казва, че включва „висок клас материали, премиум функции и обширни интуитивни технологии“, според Acura. ZDX ще бъде първият модел на Acura с интегрирана система на Google. Google Assistant действа като гласов асистент; навигацията, включително планирането на таксите, се извършва чрез Google Maps. Има единадесет-инчови екрани както за шофьора, така и за инфоразвлекателната система. „Чрез вградената в Google система на ZDX Google Maps може да се показва на всеки екран, осигурявайки усъвършенствано планиране на маршрута с препоръчани станции за зареждане за оптимизиране на времето за пътуване. Google Maps също може да изчисли времето за зареждане, необходимо за достигане на дестинацията, и може да инициира предварителна подготовка на EV батерията, когато дестинацията е DC станция за бързо зареждане“, се казва в изявлението.

Acura ZDX е дълъг 5,02 метра, широк 1,96 метра и висок 1,64 метра. Acura дава междуосие от 3,09 метра; собственото тегло не се споменава. Капацитетът на теглене както за A-Spec, така и за Type S е 1587 килограма (оригинална спецификация 3500 паунда). Това прави Acura малко по-дълъг от своя сестрински модел, Honda Prologue, който е дълъг само 4,88 метра, със същото междуосие.