Архив

Lamborghini разкрива електрическата концепция Lanzador

Lanzador е предварителен преглед на производствения автомобил, който Lamborghini ще представи през 2028 г.

greencarcongress.com

Lamborghini разкри електрическата концепция Lanzador на Monterey Car Week – визия за бъдещо чистоlamb електрическо четвърто серийно производство на Lamborghini. Концепцията за четвъртия модел е не само технически демонстратор, но и усъвършенствана лаборатория на колела по отношение на устойчиви материали.

Lanzador е предварителен преглед на производствения автомобил, който Lamborghini ще представи през 2028 г. Серийният автомобил, базиран на концептуалния четвърти модел, ще бъде произведен в Сант’Агата Болонезе и за тази цел Lamborghini планира да разшири обекта и да наеме допълнителни служители.

Концептуалният автомобил се вписва в стратегията на италианската суперспортна компания „Direzione Cor Tauri“ и нейната пътна карта към декарбонизация и електрификация, обявена през 2021 г. След представянето на V12 plug-in хибрида Revuelto, Lanzador дава представа за серийния модел, който ще се произвежда от 2028 г.

„С четвъртия концептуален модел откриваме нов автомобилен сегмент: Ultra GT. Това ще предложи на клиентите ново, несравнимо изживяване при шофиране на Lamborghini благодарение на пионерските технологии.“, каза  Стефан Винкелман, председател и главен изпълнителен директор на Automobili Lamborghini.

Електрически мотор с висока специфична мощност на всяка ос осигурява постоянно изцяло електрическо задвижване при всякакви условия, повърхност и стил на шофиране и пикова мощност от над един мегават. Задвижването на четирите колела също така предлага активно електронно векторизиране на въртящия момент на задната ос за особено динамично поведение в завой, изключително фино настроено и адаптирано за всяка ситуация. Енергията се осигурява от ново поколение високопроизводителна батерия, която осигурява и дълъг обхват.

lam2„За нас електрификацията не означава ограничение, а интелигентна възможност за развитие на повече производителност и управляемост. Lamborghini ще се дефинира и диференцира в бъдеще чрез стратегия за всички системи за активен контрол. Ние издигаме интегрирания контрол на динамиката на шофиране на Lamborghini на изцяло ново ниво, което не е било възможно за серийните спортни автомобили преди, и предлагаме на нашите клиенти напълно ново изживяване при шофиране. Намирането на правилния баланс между мощност, производителност, пробег и аеродинамика със сигурност е едно от най-големите предизвикателства по време на разработката, но предизвикателството е крайъгълен камък в R&D на Lamborghini.“, каза Рувен Мор, главен технически директор на Lamborghini.

Три фактора и системи за контрол са от решаващо значение за концептуалния автомобил и бъдещите автомобили на Lamborghini, каза компанията:

Управление на динамиката на шофиране. Новоразработената система за контрол на динамиката на шофиране Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) поставя нов стандарт за Lamborghini както в концептуалния автомобил, така и в бъдещите производствени автомобили. Значително повече сензори и задвижващи механизми ще бъдат интегрирани в LDVI в бъдеще, за да се създаде още по-фино и по-прецизно поведение при шофиране, с решаваща иновация не само в хардуера, но и в контролния алгоритъм, който управлява компонентите: колкото повече сензори и данни се подават към системата за управление, толкова по-рафиниран е алгоритъмът за предоставяне на нюансите на усещанията при шофиране и обратната връзка. Това позволява характерът на шофиране да бъде по-прецизно разграничен за отделния водач от всякога: информация, доставяна обратно на водача от интелигентни сензори, разположени зад новите „пилотски“ стъклени панели, монтирани в предната част на автомобила, придавайки вкус на бъдещия радар технология.

Активна аеродинамика. Активната аеродинамика играе още по-голяма роля в акумулаторните електрическиlamb3 превозни средства, отколкото в суперспортните коли: активната аеродинамика може да увеличи пробега с едно зареждане на батерията, като същевременно подобрява производителността. Прецизната притискаща сила за по-високи скорости в завой и възможно най-ниското въздушно съпротивление при максимална скорост могат да се регулират променливо на Lanzador, за най-добро представяне във всеки случай. Бъдещата философия на Lamborghini „Визия за интелигентна аеродинамика“ е подчертана в концептуалния автомобил, с цел адаптиране на Aero към всяка ситуация на шофиране, за да бъде в съответствие с исканията на водача и нуждите от пробег.

Вдъхновена от моделите на суперспортни автомобили на Lamborghini, новоразработената интелигентна аеродинамика включва системата ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva): добре познатата технология, използвана в Huracán Performante и Aventador SVJ, заедно с нови активни аеродинамики отпред и отзад за осигурете най-добра ефективност в градския режим на концептуалния автомобил и най-добрата притискаща сила в режим Performance. Бъдещата визия за системата ALA на Lamborghini, обдухваща дифузора, е доказателство за непрекъснатото разрушително подобрение от страна на Lamborghini R&D за постигане на най-добра аеро ефективност и разширяване на обхвата.