Ford разкрива Mustang с 800 конски сили на цена от $300 000
Ford Mustang GTD обещава представяне на суперавтомобил, но със съответна цена.
edition.cnn.com
Ford току-що представи Ford Mustang GTD с мощност 800 конски сили, който ще бъде наличен в края на 2024 г. или началото на 2025 г. на начална цена около $300 000.
В този Mustang има много повече, според Ford (F), освен мощния му двигател, за да се отчете цената му на ниво Lamborghini. Той е моделиран по модела на състезателния автомобил Mustang GT3, който ще участва в международни състезания през следващата година.
„Виждаме го като вид аутсайдерски подход да се изправим срещу европейския състезателен елит, не само със състезателната кола, но искахме да пуснем това състезателно превозно средство на улицата“, каза Джим Баумбик, вицепрезидент на Ford за продуктовото развитие.
По някаква причина Ford изглежда има тази дългогодишна нужда да докаже, че е достоен срещу европейските компании, които правят спортни автомобили на високи цени. Това се връща чак до онзи спор от 60-те години, който беше обект на филма от 2019 г. „Ford vs. Ferrari“.
„Ford vs. Ferrari“ разказва състезанията на Льо Ман от 60-те години на миналия век, спечелени от състезателната кола Ford GT40, която е разработена специално, за да се изправи срещу италианския автомобилен производител, след като Ford не успя да купи компанията. През 2000-те години Ford произведе две модерни версии на Ford GT, които станаха много колекционерски. Нов Ford GT спечели своя клас на Льо Ман през 2016 г.
Този път Ford запази традиционния дизайн на Mustang с 5,2-литров V8 двигател с компресор отпред под капака, а не зад седалките, както при GT моделите. Ford обаче се опитва да постигне подобни нива на скорост и управление. Това изисква премахване на неща, които правят обикновения Mustang практичен автомобил за ежедневна употреба – като например багажника.
Mustang GTD, въпреки че е разрешен за шофиране по обществени пътища, няма да прави пътувания до супермаркета.
Каросерията на Ford Mustang GTD е направена почти изцяло от въглеродни влакна.
Каросерията на Mustang GTD е почти изцяло изработена от въглеродни влакна и е пълна с активни аеродинамични характеристики, които му помагат да се справя с пътя при високи скорости. Огромно крило е монтирано отстрани на задния прозорец. За разлика от други Mustang, този няма задни седалки и багажник, като идеята е да се използва всяка унция тегло и всеки кубичен инч пространство, доколкото е възможно, за производителност, каза Баумбик.
Задните седалки бяха премахнати просто за спестяване на тегло. Пространството, където би бил багажникът, се използва за поставяне на специален охладител за скоростната кутия и машини за сложната регулируема система на окачване.
Беше извършена много работа по механичен и инженерен дизайн, за да се даде на колата перфектен баланс на теглото отпред и отзад, който е идеален за завои, каза Баумбик. Например, осемстепенната скоростна кутия на колата е изцяло отзад.
Всяка кола ще започне производство в същата фабрика във Флат Рок, Мичиган, в която се произвеждат всички останали Mustang с две врати. В един момент обаче частично завършените автомобили ще бъдат отведени в производствените съоръжения на компания, наречена Multimatic в Маркъм, Онтарио, Канада. Multimatic е специализирана автомобилна компания, която работи и върху състезателния автомобил Mustang GT3.
Някои неща, които Ford е научил от разработването на тази кола, ще бъдат използвани в по-масови продукти, каза Баумбик.
„Ние сме доказвали в миналото много пъти, че използваме тези видове превозни средства, за да мигрираме технологии, научени знания и вникване в нашето по-широко приложение и за производство“, каза той.