Архив

Volkswagen стартира производството на ID.7 в Емден

Е-седанът се произвежда там за европейския и северноамериканския пазар

volkswagen-newsroom.com, 21 август 2023 г.

Volkswagen официално започна производството на ID.7 в своя завод в Емден и сега постепенно го увеличава.Das vollelektrische Weltauto aus Emden: Volkswagen fährt Produk Клиентите в Германия ще могат да поръчат електрическия седан, който беше представен през април, този месец. VW ID.7 ще бъде пуснат в продажба тази есен.

Самият Volkswagen обаче подчертава в съобщението, че е отпразнувал „символично“ официалния старт на производството на изцяло електрическия топ модел в понеделник  – 21 август. Всъщност ID.7 вече е произведен в малки количества от юни. В края на юни обаче беше обявено, че поради слабо търсене късната смяна в зали 20 и 20B, където се изграждат ID.4 и ID.7, ще бъде отменена за две седмици. Освен това ваканциите в завода в производството на електрически автомобили бяха удължени и въвеждането на трета смяна, планирано за есента, беше отложено. Тогава това се отрази и на официалната церемония по отбелязване на началото на производството на ID.7, която също не се състоя на първоначално планираната дата.

vw-id7-produktion-werk-emden-3-888x444Множество високопоставени представители на VW дойдоха в Емден за събитието, включително мениджърът на марката на VW Томас Шефер, директорът по човешки ресурси на групата Гунар Килиан, председателят на централния и груповия работнически съвети Даниела Кавало и министър-председателят на Долна Саксония Стефан Вайл, който също е член на Надзорния съвет на VW.

Докато някои модели MEB на марката VW сега се произвеждат на няколко места (ID.4, например в Цвикау и Емден, или ID.3 в Цвикау и Волфсбург), заводът в устието на река Емс е единственото място за ID.7 в Европа, а e-седанът се произвежда там за европейския и северноамериканския пазар.

Като дълъг почти пет метра седан, ID.7 е насочен към сегмента на средните фирмени автомобили, като следва електрическо комби от Emden. ID.7 е първият модел MEB, който получава по-мощния и в същото време по-ефективен електродвигател APP550 (тук сме обобщили подробностите за това задвижващо устройство с мощност 210 кВт), както и нов размер на батерията: в ID.7, има опция за познатата 77 кВтч батерия като ID.7 Pro (615 километра WLTP обхват) и сега ID.7 Pro S с нетно енергийно съдържание от 86 кВтч (91 кВтч бруто) за до 700 WLTP километра . Тази батерия може да се зарежда и с до 200 кВт при пикова мощност.

Едно нещо е ясно: производството ще започне с ID.7 Pro с познатата батерия от 77 кВтч. VW все още не уточнява кога точно ще последва ID.7 Pro S с 86 кВтч.

Томас Шефер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen, повтори по време на церемонията, чеvw-id7-produktion-werk-emden-2-888x444 Volkswagen се придържа към амбициозните си планове по отношение на електрическата мобилност. „Пускането на пазара на ID.7 е друг важен крайъгълен камък по пътя към електрическото бъдеще на нашата марка“, каза Шефер. „Като група и марка, ние инвестираме масово в технологии, нови продукти и трансформацията на нашите сайтове като тук в Емден.“

„С ID.7 вече имаме автомобил от среден клас, който също отговаря на изискванията на високия клас и ще намери много приятели. За обекта в Емден ID.7 е още една стъпка към бъдещето“, казва Стефан Уейл. „Шофирането става електрическо, тази тенденция е необратима. Добре е за климата и осигурява повече удоволствие от шофирането. Много съм доволен, че Емден ще стане още по-важно място за електромобилност в Германия с началото на производството на ID.7.“

Членът на работническия съвет Даниела Кавало добави: „Сигурна съм, че с ID.7 нашите колеги от Emden ще продължат историята на успеха на това място, което досега беше свързано предимно с Passat. Със своите гени на Passat, седанът ID.7, произведен в Емден, запълва важна празнина в нашата електрическа продуктова гама и съм убеден, че ще бъде хит. Важно е ние като индустрия да продължим да работим енергично с политиците по рамковите условия – започвайки с инфраструктурата за зареждане на електрическите превозни средства на нашите клиенти и завършвайки с конкурентна среда за нас, производителите на автомобили в Европа.“