Volkswagen стартира производството на ID.7 в Емден
Е-седанът се произвежда там за европейския и северноамериканския пазар
volkswagen-newsroom.com, 21 август 2023 г.
Volkswagen официално започна производството на ID.7 в своя завод в Емден и сега постепенно го увеличава. Клиентите в Германия ще могат да поръчат електрическия седан, който беше представен през април, този месец. VW ID.7 ще бъде пуснат в продажба тази есен.
Самият Volkswagen обаче подчертава в съобщението, че е отпразнувал „символично“ официалния старт на производството на изцяло електрическия топ модел в понеделник – 21 август. Всъщност ID.7 вече е произведен в малки количества от юни. В края на юни обаче беше обявено, че поради слабо търсене късната смяна в зали 20 и 20B, където се изграждат ID.4 и ID.7, ще бъде отменена за две седмици. Освен това ваканциите в завода в производството на електрически автомобили бяха удължени и въвеждането на трета смяна, планирано за есента, беше отложено. Тогава това се отрази и на официалната церемония по отбелязване на началото на производството на ID.7, която също не се състоя на първоначално планираната дата.
Множество високопоставени представители на VW дойдоха в Емден за събитието, включително мениджърът на марката на VW Томас Шефер, директорът по човешки ресурси на групата Гунар Килиан, председателят на централния и груповия работнически съвети Даниела Кавало и министър-председателят на Долна Саксония Стефан Вайл, който също е член на Надзорния съвет на VW.
Докато някои модели MEB на марката VW сега се произвеждат на няколко места (ID.4, например в Цвикау и Емден, или ID.3 в Цвикау и Волфсбург), заводът в устието на река Емс е единственото място за ID.7 в Европа, а e-седанът се произвежда там за европейския и северноамериканския пазар.
Като дълъг почти пет метра седан, ID.7 е насочен към сегмента на средните фирмени автомобили, като следва електрическо комби от Emden. ID.7 е първият модел MEB, който получава по-мощния и в същото време по-ефективен електродвигател APP550 (тук сме обобщили подробностите за това задвижващо устройство с мощност 210 кВт), както и нов размер на батерията: в ID.7, има опция за познатата 77 кВтч батерия като ID.7 Pro (615 километра WLTP обхват) и сега ID.7 Pro S с нетно енергийно съдържание от 86 кВтч (91 кВтч бруто) за до 700 WLTP километра . Тази батерия може да се зарежда и с до 200 кВт при пикова мощност.
Едно нещо е ясно: производството ще започне с ID.7 Pro с познатата батерия от 77 кВтч. VW все още не уточнява кога точно ще последва ID.7 Pro S с 86 кВтч.
Томас Шефер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen, повтори по време на церемонията, че Volkswagen се придържа към амбициозните си планове по отношение на електрическата мобилност. „Пускането на пазара на ID.7 е друг важен крайъгълен камък по пътя към електрическото бъдеще на нашата марка“, каза Шефер. „Като група и марка, ние инвестираме масово в технологии, нови продукти и трансформацията на нашите сайтове като тук в Емден.“
„С ID.7 вече имаме автомобил от среден клас, който също отговаря на изискванията на високия клас и ще намери много приятели. За обекта в Емден ID.7 е още една стъпка към бъдещето“, казва Стефан Уейл. „Шофирането става електрическо, тази тенденция е необратима. Добре е за климата и осигурява повече удоволствие от шофирането. Много съм доволен, че Емден ще стане още по-важно място за електромобилност в Германия с началото на производството на ID.7.“
Членът на работническия съвет Даниела Кавало добави: „Сигурна съм, че с ID.7 нашите колеги от Emden ще продължат историята на успеха на това място, което досега беше свързано предимно с Passat. Със своите гени на Passat, седанът ID.7, произведен в Емден, запълва важна празнина в нашата електрическа продуктова гама и съм убеден, че ще бъде хит. Важно е ние като индустрия да продължим да работим енергично с политиците по рамковите условия – започвайки с инфраструктурата за зареждане на електрическите превозни средства на нашите клиенти и завършвайки с конкурентна среда за нас, производителите на автомобили в Европа.“