Архив

DAF Trucks представя електрическия камион DAF XB

В допълнение към 16- и 19-тонните версии се предлага и 12-тонна версия

daf.com

Холандският производител на камиони DAF Trucks разширява своята изцяло електрическа продуктова гама сdaf-trucks-xb-electric-e-lkw-electric-truck-2023-02-min новия DAF XB Electric за градски и регионален транспорт.

Електрическият мотор на XB Electric доставя 120 или 190 кВт номинална мощност, в зависимост от спецификацията, и се комбинира с LFP батерии с брутно енергийно съдържание от 141 до 282 кВтч. Доставчикът на клетките не е посочен в съобщението. DAF дава максимален пробег от 350 километра – „повече от достатъчно за изискванията на транспортните компании във вътрешноградския разпределителен трафик“, както пишат холандците.

XB Electric се зарежда чрез CCS. Бързото зареждане от 20 до 80 процента с до 150 кВт на пика се очаква да отнеме между 40 и 70 минути, в зависимост от размера на батерията. Освен това камионът трябва също да може да се зарежда „през обикновената електрическа мрежа“, т.е. вероятно с променлив ток.

DAF не споменава максималната възможна AC мощност на зареждане в съобщението. Според компанията зареждането с променлив ток трябва да бъде „идеално“, „когато камионът се върне в централата в края на деня“. Мощността на зареждане с променлив ток следователно трябва да бъде поне 22 кВт – с тези 22 кВт батерията от 282 кВтч ще бъде заредена за около 13 часа. С по-ниска мощност на зареждане „идеалното“ зареждане през нощта едва ли би било възможно.

daf-trucks-xb-electric-e-lkw-electric-truck-2023-01-min-888x444Минималното междуосие на XB Electric е 4,2 метра. В друга част от прессъобщението е посочено максимално междуосие от 6,9 метра – но DAF не уточнява дали това междуосие се предлага само за модела с двигател с вътрешно горене или и с електрическо задвижване. Ясно е обаче, че 7,5-тонният модел от серията XB не се предлага с електрическо задвижване.

Откъде идва електрическият мотор на XB Electric също не е посочено в прессъобщението. Въпреки това е вероятно да идва от групата за търговски превозни средства Paccar: Американската компания също така достави задвижващите агрегати за тежките електрически камиони XD Electric и XF Electric на DAF, които бяха представени на IAA Transportation миналата есен. И дизеловите двигатели в XB също идват от Paccar.

DAF планира да започне производството на новата серия XB, която се предлага в дизелови и електрически варианти, през четвъртото тримесечие на 2023 г. Тогава това ще бъде петият електрически модел на холандската компания: В допълнение към гореспоменатите тежки серии XD Electric и XF Electric, DAF предлага CF Electric като триосен камион с до 28 тона, докато LF Electric е 19-тонен камион с две оси и полезен товар от 11 700 килограма.