Архив

Световна премиера на Mini Cooper E: Бъдещето на Mini е електрическо и сравнително евтино

Марката Mini на BMW представи два нови електрически модела в навечерието на IAA Mobility.

bmwgroup.com ,1 септември 2023 г.

Новият Mini Cooper ще идва от сътрудничеството с китайския производител на автомобили Great Wall в бъдеще.mini-cooper-se-2023-06-min Емблематичният Mini с три врати ще бъде изцяло електрически и поне в базовата версия ще бъде по-евтин от очакваното.

Както електрическият Cooper, така и новият Countryman с неговата електрическа версия бяха загатнати от Mini с редовни издания през последните месеци, така че някои ключови моменти вече са известни.

За световната премиера на автомобилното изложение в Мюнхен вече има окончателен дизайн, точни технически данни и първи цени за германския пазар. „Новият Mini Cooper и новият Mini Countryman се задвижват изцяло с електричество, като по този начин гарантират локално движение без вредни емисии и, в комбинация от отличителен дизайн, усъвършенствана технология за задвижване и завладяващо цифрово изживяване, подчертават изключителната позиция на автомобилите Mini в техните съответните сегменти“, каза Mini на премиерата.

„Продължаващото силно търсене на нашите местни превозни средства без вредни емисии потвърждава пътя ни към изцяло електрическо бъдеще. Това доказва отвореността на нашата глобална общност на Mini към електрическата мобилност и съм убедена, че предстоящото ново поколение модели Mini ще вдъхнови още повече хора,” казва шефът на марката Стефани Вурст.

„Благодарение на нашето електрифицирано усещане за картинг, завладяващо потребителско изживяване и отговорно отношение, новото семейство Mini е идеално за разнообразна градска аудитория по целия свят.“

Нека първо да разгледаме Mini Cooper.

От април се знае, че петото поколение на емблематичния автомобил с три врати ще се предлага в два варианта на задвижване: Mini Cooper E произвежда 135 кВт и има 40,7 кВтч батерия. Mini Cooper SE, от друга страна, произвежда 160 кВт, но има 54,2 кВтч батерия. В съобщението Mini само посочва, че е „литиево-йонна батерия“. На въпроса Мюнхен заявява, че и двата варианта на батерията използват NMC катоди. Така че основният модел не използва евтина LFP батерия.

mini-cooper-se-2023-01-min-888x444Сега има повече данни: Mini Cooper E постига въртящ момент от 290 Нм и може да ускори от място до 100 км в час за 7,3 секунди. Пробегът, определен в WLTP, е 305 километра. Аналоговите спецификации за Cooper SE са 330 Нм максимален въртящ момент, 6,7 секунди за стандартен спринт и 402 WLTP километра. Между другото, според съобщението, обозначението „Cooper“ вече не означава конкретна версия на двигателя, а се отнася за „всички Mini с 3 врати, 5 врати, както и Mini Convertible“.

От страна на променлив ток и двата варианта на Mini Cooper могат да се зареждат с 11 кВт. В станция за зареждане с постоянен ток малката батерия може да се зарежда със 75 кВт при пикова мощност, а голямата батерия с до 95 кВт. И в двата случая това трябва да доведе до време за зареждане от „малко под 30 минути“ от десет до 80 процента, според Mini. Превозните средства също имат предварителна подготовка, която се активира чрез насочване към дестинацията и темперира батерията по подходящ начин за планирани спирания за бързо зареждане.

EV платформата дава нови възможности в интериора

Появата на новия Cooper вече беше станала ясна сред различните камуфлажни прототипи и изтекли снимки на разопакованото превозно средство. Класическите кръгли фарове остават отпред, но решетката на радиатора получава някои ръбове и се превръща в „поразителна осмоъгълна решетка“, която заедно с фаровете характеризира предната част. В дизайна на задните светлини обаче новото поколение Cooper се отклонява от дизайна на предишната марка. Освен това ще има четири различни тапицерии – Essential, Classic, Favored и JCW – които, според съобщението за пресата, имат за цел да разграничат автомобила и да „придадат на новото Mini отличителен характер“.

В интериора има типичния кръгъл екран Mini с диаметър 240 милиметра и нов централен OLED дисплей. Новопроектирана превключваща лента с пет превключвателя трябва да обхване всички функции на шофиране. Тъй като новото поколение Mini ще се предлага само електрическо в сътрудничество с Great Wall, необходимостта от класически лост на скоростния лост също отпада. Така освободеното пространство се използва като допълнително място за съхранение, включително рафт за безжично зареждане.

Mini Cooper E започва от 32 900 евро преди стимулите

Това, което не се знае досега за новото поколение Mini, е цената. Подробната ценова листа все още не е налична за премиерата, но основните цени за двата двигателя са: Mini Cooper E ще се предлага от 32 900 евро, Cooper SE ще бъде с 4 000 евро по-скъп, така че е обявен за 36 900 евро.

Това е особено забележително в едно отношение: с Ora Funky Cat партньорът на Mini Great Wall предлага приблизително сравнима малка кола в ретро вид, която също се предлага с две опции за батерии за пробег съответно от около 300 и 400 километра. Единствената разлика е, че моделът на китайската марка е значително по-скъп с 38 990 евро за 48-кВтч модел с LFP батерия. Вариантът с голямата батерия (от 44 490 евро за 63 кВтч) също е по-скъп от сравнимото Mini – въпреки че все още не са възможни подробни сравнения, тъй като списъкът с оборудване все още не е известен. Но тенденцията е ясна: Mini трябва да е по-евтино, но и списъкът с доплащания трябва да е по-дълъг.