Архив

BMW Vision New Class: Преглед на предстоящата електрическа серия 3

Миналата седмица главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс обяви в конферентния разговор относно последните тримесечни данни, че BMW Vision Neue Klasse е „близо до серийно производство и скоро ще бъде на пътя“

electrive.com, 2 септември 2023 г.

Предполага се, че не е нищо по-малко от „преоткриването на BMW“: Германският автомобилен производителbmw-vision-neue-klasse-concept-2023-08-min-888x444 представи концепцията BMW Vision Neue Klasse в навечерието на IAA Mobility в Мюнхен, за да покаже езика на дизайна за EV, базиран на новата платформа .

Всъщност BMW Vision Neue Klasse се присъединява към външния вид на минали концептуални автомобили BMW i Vision Circular (IAA 2021) и BMW i Vision Dee (CES 2023). Няма следа от големия бъбрек на BMW с хромирани рамки на сегашните Серии 4/i4, iX или дори осветения бъбрек на сегашното поколение Серии 7/i7 в нито един от концептуалните автомобили. Вместо това предницата се характеризира с нисък BMW бъбрек по цялата ширина на автомобила – дори LED фаровете са незабележимо интегрирани в BMW бъбрека, който вече не е в рамка.

BMW i Vision Dee, представен през януари, вече беше разглеждан като първата предварителна версия на новия клас. Тъй като BMW Vision New Class сега отново използва същия дизайнерски език отвътре и отвън, базираната в Мюнхен компания вече не може да твърди, че иска да тества реакциите на публиката към дизайна с новата дизайнерска концепция на IAA – външният вид не е съвсем нов .

Въпреки това, феновете на сегашния дизайнерски език на BMW не трябва да се надяват твърде много, че моделите от Новата класа ще изглеждат по-конвенционални. Само миналата седмица главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс обяви в конферентния разговор относно последните тримесечни данни, че BMW Vision Neue Klasse е „близо до серийно производство и скоро ще бъде на пътя“.

bmw-vision-neue-klasse-concept-2023-05-min-888x444И така, да разгледаме концептуалния автомобил: отпред, освен гореспоменатото преоткриване на бъбрека на BMW, включително LED фарове, намаленият и почти спокоен дизайн се откроява. В бъдеще BMW ще се фокусира върху големи, гладки повърхности, а не върху взаимодействието на вдлъбнати и изпъкнали форми с леки ръбове и доста агресивно оформени въздухозаборници или привличащи окото хромирани елементи, както при i7.

Същото важи и за страничния изглед и отзад: формите са несравнимо по-прости и следователно трябва да бъдат проектирани още по-ефективно. Смесицата от прави линии и неизбежно кръгли елементи, като калниците, изглежда съгласувано на снимките. Както в предната част с бъбрека на BMW, класически BMW дизайнерски елемент, така наречената „извивка на Хофмайстер“ на задното странично стъкло, също е преосмислена в страничния изглед. В задната част дизайнерите са подхванали темата отпред: задните светлини се простират по цялата ширина на автомобила, подобно на бъбрека на BMW.

Докато човек може добре да си представи – също и с оглед на историята на BMW с i3 и i8 – че каросерията наистина ще се появи на пазара като електрически седан 3 серия в доста подобна форма, интериорът все още изглежда много по-близо до концепция, отколкото до серийно производство: четири индивидуални седалки с футуристичен дизайн, свободно плаваща централна конзола и волан, който вероятно е проектиран за концептуално превозно средство, а не за краш теста на EuroNCAP.

С концепцията на CES от януари BMW наистина показа, че работи върху нов тип операции и чеbmw-vision-neue-klasse-concept-2023-14-min-888x444 дигитализацията все повече ще оставя своя отпечатък върху интериора. Но фактът, че BMW, което все още разчита до голяма степен на бутони и въртящи се бутони в пилотската кабина, в бъдеще ще има само селектор на скорости в централната конзола и всичко останало ще работи чрез свободно плаващия сензорен екран, би било рязко прекъсване на актуални модели. Поне мултифункционалните бутони на волана ще останат, но много ще се управляват с глас чрез BMW Intelligent Personal Assistant. Дори камерите на външните огледала изглежда нямат собствени монитори. Наистина е сведен до минимум.

Освен това вече няма специален дисплей в кокпита за водача, нито пък дисплей на скоростомера в централния сензорен екран като този на Tesla. Вместо това BMW Panoramic Vision се въвежда в новия клас: важната информация се проектира в долния край на предното стъкло в стила на head-up дисплей – „на височина, идеално съобразена с визуалната ос на водача и за първи път време по цялата ширина на предното стъкло“, според BMW.

По-бързо зареждане, по-голям обхват

По отношение на силовите агрегати предстои преминаването към шесто поколение електрически задвижвания. BMW до голяма степен потвърди информацията, която вече има: ще използва усъвършенствани синхронни двигатели с отделно възбуждане, които не изискват редкоземни елементи. Батерията ще се промени от призматични клетки към кръгли клетки, които ще имат 20% по-висока енергийна плътност, според прессъобщението. Какво BMW не уточнява там: Те са клетки с диаметър 46 милиметра, които са високи 95 милиметра при седаните и 120 милиметра при SUV. Доставчици са CATL, EVE Energy и AEC.

Нещо повече, се казва, че скоростта на зареждане се увеличава „с до 30 процента“ (благодарение на превключването от 400 на 800 волта, повече от 200 кВт мощност на зареждане става възможно. Така че +30 процента ще бъде 260 кВт), и обхватът също се очаква да се увеличи с 30 процента. „Общата ефективност на автомобила ще бъде увеличена с до 25 процента чрез сумата от всички мерки“, каза BMW.

bmw-vision-neue-klasse-concept-2023-03-min-888x444В допълнение, производството в новия завод в Дебрецен напълно ще премахне изкопаемите горива и ще увеличи използването на суровини с намалени CO2 и рециклирани вторични материали. Енергийната ефективност на автомобила, с оптимизирано тегло, въздушно и съпротивление при търкаляне, и термично управление, има за цел да направи фазата на използване по-чиста. BMW представи идеята за кръгова икономика на IAA преди две години с концепцията BMW i Vision Circular. Всички тези теми сега трябва да се обединят в настоящото изследване.

„BMW Vision New Class обединява нашата иновативна сила в централните области на електрификацията, дигитализацията и кръговрата“, казва Оливър Зипс. „По този начин ние сме две крачки пред бъдещето: с Новата класа ще донесем мобилността за следващото десетилетие на пътя още през 2025 г. – и ще поведем BMW към нова ера.“

„30 процента по-голям обхват, 30 процента по-бързо зареждане, 25 процента повече ефективност – с новия клас ние скачаме далеч напред в технологично отношение и извеждаме EfficientDynamics в ново измерение,” добавя членът на борда за развитие Франк Вебер. С New Class стартирахме най-голямата инвестиция в историята на компанията. Ние не просто пишем следващата глава на BMW, а нова книга. Ето защо е ясно, че Новата класа ще проникне във всички поколения модели.“