Архив

Мюнхенското автомобилно изложение осветява конкуренцията с Китай в състезанието за електрически автомобили

Около 41% от изложителите на тазгодишното събитие са със седалище в Азия, като броят на китайските компании се е увеличил повече от два пъти, включително участници в производството на батерии и електромобили

МЮНХЕН, 4 септември (Reuters) – Европейските производители на автомобили трябва да докажатA Renault wallbox charging station is used by a Renault Captur hybrid car at a dealership in Les Sorinieres способността си да се конкурират с новите азиатски играчи в ерата на електричеството във всичко – от продуктова и финансова стратегия до контролиране на веригата за доставки, казаха индустриални анализатори и ръководители на изложението за мобилност IAA в Мюнхен.

Около 41% от изложителите на тазгодишното събитие са със седалище в Азия, като броят на китайските компании се е увеличил повече от два пъти, включително участници в производството на батерии и електромобили като BYD, CATL и XPeng.

„Европа трябва да спре да бъде наивна от макроикономическа гледна точка в лицето на Китай“, каза Жил Льо Борн, инженерен ръководител на Renault, пред журналисти в неделя, посочвайки контрола на страната върху цялата верига за доставки на батерии.

Китайски и германски играчи, включително водещи немски производители и доставчици на автомобили и китайските LeapMotors и Horizon Robotics, също ще говорят на китайска EV конференция, определена за сряда и четвъртък, за първи път извън Китай като част от IAA.

Конкуренцията над цените ще бъде ключова тема на конференцията, като Tesla ще покаже своя подобрен модел 3, който ще бъде пуснат в продажба в Европа от октомври на цена от 42 990 евро (46 400 долара).

Mercedes-Benz ще представи своя компактен клас CLA, а BMW своя Neue Klasse, като и двата са насочени към по-висок пробег и ефективност при намаляване наполовина на производствените разходи.

Volkswagen представи демонстрационен автомобил за своята марка CUPRA в неделя и очерта нов подход, ориентиран към дизайна за компанията, като главните дизайнери работят в по-тясно сътрудничество с нейните 10 главни изпълнителни директори на марката за по-силна диференциация.

„Това, което преди беше представяне за германската автомобилна индустрия, за да демонстрира изключително силната си позиция, сега е среща на равни между прогресивни играчи от цял свят, особено Китай“, каза Фабиан Бранд от консултантската компания Oliver Wyman.

($1=0,9273 евро)