Архив

Три пъти световният шампион във Ф1 Ален Прост, наречен по-късно Професора и „Автомобилист на 20-и век”, преди падане на Берлинската стена, пред „Авто Мото Свят“

Три пъти световният шампион във Ф1 Ален Прост, наречен по-късно Професора и „Автомобилист на 20-и век”, опитал се да направи първия напълно професионален тийм във Формула 1 Peugeot Sport Team, дясна ръка на някогашния президент на ФИА – Жан Тод, сега мултимилиардер, живеещ в Монте Карло, пред в. „Авто мото свят” – август 1989 г.

Ален Мария Паскал Прост:…Сена няма да прости…

– В какво се чувствате силен на пистата?

– Участвал съм в повече състезания от който и да е бил друг състезател, затова смятам, че имам повече силни страни от другите. Преди всичко с участията се натрупва опит. Мисля, че опитът ми е  най-силното ми предимство.

Факсимиле от публикацията през август 1989

Факсимиле от публикацията през август 1989

– Надеждно ли са „обути” вашите състезателни машини (бел. авт. – основен спонсор на гумите във Ф1 по онова време беше „Good Year”, с помощта на който беше осъществено интервюто)?

– Първият ми състезателен автомобил беше „обут” с гуми „Good Year”. След това фирмата се оттегли от участие във Формула 1. Карах с други гуми. Когато „Good Year” отново стана един от основните спосори на състезанията, отново  подкарах с техните гуми. Те са много качествени и се чувствам с тях сигурен на пистата.

-Какво мислите за спонсорите си?

-Без спонсори е невъзможно участието в едно автосъстезание. Ето защо съм щастлив, че зад мене стоят такива фирми, като „Marllboro”, „Good Year”, „Shell”. Имаме много добри контакти помежду си. Например между мен и  „Marllboro”, моят спонсор от началото на участието ми във Формула 1, съществуват взаимно уважение и доверие.

– В кого виждате основния си конкурент?

– Смятам, че това е Айртън Сена.

– Има ли недостатъци болидите „McLaren Honda МП 4/5”?

– Може би последната степен на скоростната кутия не е достатъчно надеждна, защото с нея имахме някои проблеми. Но иначе всичко е много добре. Не случайно тези коли са най-силни на пистата…

В. „Авто мото свят”, 30 август 1989 г., разговора води Красимир Панчев

 След 10-ия кръг на Шампионата и това състезание на „Хунгароринг” през 1989 г., още преди падането на Берлинската стена, в общото класиране водеше Ален Прост с 56 т., следван от Айртън Сена с 42 т. и Нейджъл Менсъл с 34 т….

По това време на Прост предстоеше да премине във Ferrari и това беше публична тайна. Въпреки това, неговият мениджър по връзките с медиите, предварително още при изпращането на моите въпроси от София  по факса, заяви, че г-н Прост няма да отговори на моя въпрос, свързан с това…

 Срещата и разговорът през август 1989 г. са осъществени с подкрепата на инж. Стефан Хаджиниколов, тогава – ген. дир. на „Автокореком”, след това два мандата председател на СВАБ, по-късно – почетен изп. директор на Асоциацията на автомобилините производители и техните представители в България, помощ с превод в 45-минутния разговор – покойната инж. Вили Хаджиниколова – директор „Части и Аксесоари” тогава на „Автокореком”.