Световна премиера: Peugeot e-3008 ще достигне 700 километра
Първият модел на марката, базиран на новата платформа Stellantis STLA Medium
stellantis.com, 12 септември 2023 г.
Peugeot представи e-3008, първият модел на марката, базиран на новата платформа Stellantis STLA Medium. Той ще се произвежда във френския завод в Сошо и ще бъде пуснат в продажба през февруари 2024 г. Peugeot обещава до 700 километра WLTP пробег за компактния SUV.
Състезавайки се в C-сегмента, новият Peugeot e-3008 е проектиран като електрически модел от самото начало и ще се предлага с три изцяло електрически задвижвания: предно задвижване със 157 кВт мощност и 73 кВтч батерия за до 525 километра, вариант с предно задвижване на дълги разстояния със 170 кВт мощност и 98 кВтч батерия за до 700 километра и 240 кВт задвижване на всички колела, което ще бъде съчетано с батерия от 73 кВтч и ще предложи 525 километра пробег.
Всички цифри за километри са според WLTP, но подлежат на окончателна хомологация. Блоковете за съхранение на енергия са батерии NMC от съвместното предприятие Stellantis-Saft ACC.
По повод световната премиера на e-3008
Peugeot подчертава, че средната платформа STLA с до 98 кВтч предлага „рекордна енергия между колелата“ и все още позволява компактни размери. Всъщност представеният сега хечбек SUV е с дължина само 4,54 метра – с междуосие от 2,73 метра. „STLA Medium“ е новата 400-волтова платформа на Stellantis за пътнически автомобили в сегменти C и D. Когато разкри своите планове за платформа за 2021 г., Stellantis разкри, че се очаква STLA да осигури до 700 и 800 километра пробег за BEV. .
Наскоро автомобилната компания с 14 марки също така направи публично достояние намерението си да произвежда до два милиона автомобила годишно на STLA Medium в няколко завода в бъдеще.
Новата платформа поддържа междуосие между 2,70 и 2,90 метра и обща дължина от 4,30 до 4,90 метра. Следователно е по-вероятно e-3008 да бъде един от по-късите модели, но сега доказва, както се подозира, че дори при междуосие от 2,73 метра може да се инсталира батерия от 98 кВтч. Това е максималното енергийно съдържание, поддържано от платформата.
e-3008 идва с трифазно 11 кВт вградено зарядно устройство от завода, а DC мощността на зареждане се очаква да възлиза на 160 кВт. Според производителя едномоторната версия на SUV може да бъде заредена от 20 до 80 процента за 30 минути (Standard Range) или за „по-малко от 30 минути“ (Long Range). Моделът е съвместим с V1G и V2L, казва Peugeot. Следователно той може да зарежда интелигентно и да захранва външни електрически устройства с мощност (3 кВт и 16 ампера).
По-внимателен поглед към задвижването
разкрива използването на ново поколение синхронни двигатели с постоянен магнит. Версиите с предно задвижване осигуряват съответно 157 кВт и 343 Нм и 170 кВт и 343 Нм. Версията с двоен двигател достига до 240 кВт (157 кВт и 343 Нм отпред и 83 кВт и 166 Нм отзад). Двигателите се доставят от Stellantis-Nidec от Trémery.
„Динамичното поведение на пътя“ на e-3008 трябва да бъде осигурено от подобрените оси на STLA Medium. „Самата архитектура на платформата допринася за динамиката чрез максимално използване на леки и негъвкави материали и чрез понижаване на центъра на тежестта на автомобила възможно най-ниско между колелата благодарение на идеалното позициониране на еднослойната батерия“, уточнява компанията. Производителят определя диаметъра на завой на 10,6 метра. Вече е стандарт в много превозни средства, но все пак си струва да се спомене: e-3008 се предлага с няколко нива на рекуперация, четири режима на шофиране и широка гама от системи за подпомагане на водача. Повече за това по-долу.
При пускането на пазара електрическият новодошъл ще се предлага в две нива на оборудване, „Allure“ и „GT“, с три пакета опции, за да бъде изборът лесен. Моделите Allure са изпълнени в един цвят и са тапицирани с дамаска/имитация на кожа с релефни мотиви. Стандартното оборудване включва система за влизане и стартиране без ключ, HD камера за заден ход със 180° съраунд изглед, асистент за паркиране отзад, Eco LED фарове и лампи, 19-инчови алуминиеви джанти, Peugeot i-Cockpit с два 10-инчови дисплея и Peugeot i-Connect инфоразвлекателна система.
В комплект GT, e-3008 получава двуцветно покритие
с черен покрив и тапицерия от алкантара/кожа. Основните стандартни характеристики (в допълнение към версията Allure) включват 20-инчови алуминиеви джанти, Pixel LED фарове, преден асистент за паркиране, сензорно контролирана задна врата, отопляем волан, индуктивна станция за зареждане за смартфони, персонализирано околно осветление, Peugeot i-Cockpit с извит 21-инчов екран и ъпгрейд на информационно-развлекателната система Peugeot i-Connect.
Визуално Peugeot подчертава рационализирания силует на e-3008, наричайки го „котешки“. Вече говорихме за дължината по-горе. Ширината и височината на автомобила са съответно 1,89 и 1,64 метра. Твърди се, че пространството на втория ред и обемът на багажника (520 литра, независимо от двигателя) са идентични с тези на предишното Peugeot 3008.
Външно, e-3008 получава модифициран преден край, който запазва характерния светлинен подпис на Peugeot с трите нокътя, но включва преработени фарове и радиаторна решетка. Последният е интегриран в каросерията например чрез цветен градиент. Отзад спойлерът хваща окото, в противен случай производителят твърди, че „броят на декоративните вложки по тялото е намален и всички хромирани части са премахнати“. Компактният SUV ще се предлага в шест цвята.
Вътре Peugeot предлага 21-инчов панорамен екран в оборудването GT,
който комбинира цялата информация, свързана с шофирането, над компактния волан от лявата страна и сензорен екран от дясната страна (в центъра на арматурното табло). ) за управление, наред с други неща, отопление, навигация, медии и т.н. за водача и пътника отпред. В оборудването Allure нещата са малко по-скромни с два 10-инчови цифрови екрана. Също така в пилотската кабина: нов компактен волан, нови предни седалки с допълнителни функции и възможности за съхранение в цялото купе с общ обем от около 34 литра.
Бордовите системи за подпомагане на водача включват система, наречена Active Safety Brake Plus с предупреждение за челен сблъсък, активен асистент за поддържане на лентата с намеса в управлението, предупреждение за сънливост, усъвършенствано разпознаване на пътни знаци и асистент за мъртва зона. Новият Peugeot Stromer получава и функции за полуавтономно шофиране.
От Peugeot все още не са обявили цените,
но е потвърдено, че новото 3008 ще се предлага и с хибридно задвижване. Според Линда Джаксън, глобален главен изпълнителен директор на Peugeot, представянето на новия e-3008 е важна стъпка в трансформацията на Peugeot в завладяваща 100 процента електрическа марка, която поставя нови стандарти за дизайн, удоволствие от шофирането и ефективност. „Със своя екстериорен дизайн, впечатляващ PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®, удоволствие от шофирането и безпрецедентна електрическа производителност, Next-Level E-3008 въвежда PEUGEOT в нова ера като френската марка, предлагаща най-широката гама от масови електрически превозни средства на пазара. ”
Джером Мишерон, продуктов директор в Peugeot, също посочва ролята на 3008 като бестселър в гамата на компанията: „Предвид успеха на предишния 3008 и клиентите, които ни се довериха, трябваше да сме смели. С новия E-3008 PEUGEOT навлиза в нова ера, както по отношение на дизайна, така и по отношение на електрификацията. E-3008 е проектиран за взискателни, бързо движещи се клиенти.”