Volkswagen предоставя на ID.4 и ID.5 технологична актуализация
Според VW ревизираните версии на ID.4 и ID.5 ще бъдат доставени преди края на тази година – пускането на пазара е планирано за есента, като доставките започват около края на годината, каза говорител на VW за electrive.
В кулоарите на IAA Mobility в Мюнхен, което продължи до 10 септември, VW представи някои промени в своята електрическа SUV серия ID.4 и SUV купе ID.5. Наред с други неща, той представи новия и по-ефективен електрически мотор, открит в ID.7 – но има и промени в батерията и интериора.
Но първо, нека да разгледаме задвижването: електрическият двигател отзад със 150 кВт и 310 Нм, който преди беше инсталиран в повечето версии, беше заменен от новия APP550. Както се съобщава, той предлага 210 кВт мощност и 545 Нм максимален въртящ момент.
В същото време двигателят – все още синхронен двигател с постоянен магнит – се предполага, че е значително по-ефективен и по този начин позволява по-добър обхват. „Според първоначалните прогнози обхватът на тези модели ID.4 и ID.5 ще бъде допълнително подобрен със същия размер на батерията“, пише VW, но все още не дава никакви цифри. Само базовият модел ID.4 Pure остава непроменен и запазва двигателя от 125 кВт.
Както бе споменато по-горе, версиите със задно задвижване на ID.4 и ID.5 с APP550 ще имат мощност от 210 кВт. ID.4 Pro 4Motion със задвижване на четирите колела с новия заден двигател се увеличава от 195 на 220 кВт, т.е. мощността на предишните модели GTX. В бъдеще ID.4 GTX и ID.5 GTX ще бъдат специфицирани с 250 кВт, което не е изненадващо: Cupra вече посочи 250 кВт за своя електрически SUV Tavascan. Между другото, максималната скорост на всички варианти с APP550 се увеличава до 180 км в час. Само ID.4 Pure продължава да спира при 160 км в час.
Има и промяна в батериите, където VW увеличава капацитета на зареждане – но енергийното съдържание остава същото. Батерията от 52 кВтч в ID.4 Pure може да се зарежда с до 115 кВт (вместо 110 кВт), което е само минимално подобрение. За ID.4 и ID.5 Pro със задно задвижване, VW вече определя 135 кВт DC мощност на зареждане. За трите варианта със задвижване на четирите колела тя е 175 кВт при пикова мощност.
Батериите все още имат нетен капацитет от 77 кВтч, но се използват различни клетъчни химикали. Въпреки това не е ясно как това ще се отрази на времето за зареждане или производителността на зареждане в реалния живот. Дори в настоящите модели автомобилите със задвижване на четирите колела имат различна клетъчна химия, но въпреки по-високата пикова мощност им трябва малко повече време, за да преминат от десет до 80 процента (36 вместо около 30 минути). VW не уточнява времето за зареждане, което сега ще бъде възможно. 11 кВт AC остават непроменени.
В този контекст шасито също е проектирано за по-висока мощност. Управлението на адаптивното шаси DCC, което все още се предлага като опция, е коригирано, за да се постигне по-голяма диференциация между комфорт и динамика. Досега ID.4 и ID.5 бяха сравнително комфортно настроени, дори в режим Sport. Тук окачването може да стане по-директно в бъдеще.
В допълнение, VW внася допълнителни подобрения в ID.4/ID.5, които бяха въведени с ID.7. Единият е предварителното кондициониране на батерията, с което батерията може да бъде затоплена или охладена до оптимална температура преди бързо зареждане – това трябва да позволи извикването на висока мощност на зареждане при различни външни температури. Преди това мощността трябваше да се регулира, за да се защитят клетките. Предварителната подготовка се активира от автомобила, когато спиранията за зареждане са част от планирането на маршрута, или може да се стартира ръчно.
Друга иновация от ID.7 е MIB4, т.е. модулната информационно-развлекателна система от четвърто поколение. Това включва бъдещия 12,9-инчов сензорен екран (15-инчовият сензорен екран от ID.7 не е наличен) и софтуер 4.0, където контролът на температурата се показва постоянно в долния край на по-големия екран. Има и нова лента за бърз достъп в горната част на екрана. А плъзгачите за контрол на силата на звука и климата, разположени под екрана, ще бъдат осветени в бъдеще.
Мултифункционалният волан също е нов, с различно разположение на контролите – но критикуваните сензорни повърхности остават засега. Както вече е внедрено в ID. Buzz и обявен в ID.7, е монтиран отделен лост на кормилната колона за избор на предавка.
По този начин малкият въртящ се контролен блок отстрани на дисплея на водача е история в ID.4 и ID.5. Според VW е била необходима промяна за интегрирането на по-големия дисплей на информационно-развлекателната система.
Нова функция за безопасност също си проправя път в MEB SUV: ID.4 и ID.5 ще бъдат първите ID. моделите ще получат допълнителна система за предупреждение при излизане, която предупреждава водачите за велосипеди, мотоциклети и автомобили, приближаващи се отзад, когато предните врати са отворени.
„С новия и по-интуитивен пейзаж на пилотската кабина, подобреното оборудване, иновативната система за предупреждение при излизане, новото високоефективно задвижване и последното поколение софтуер, Volkswagen последователно реализира решения, фокусирани върху клиента. По този начин новите ID.4 и ID.5 сега се пускат на същото техническо ниво като големия ID.7”, обобщава VW актуализацията.
Според VW ревизираните версии на ID.4 и ID.5 ще бъдат доставени преди края на тази година – пускането на пазара е планирано за есента, като доставките започват около края на годината, каза говорител на VW за electrive. Цените за ревизираните модели все още не са известни, въпреки че мощността на повечето варианти е увеличена, а стандартното оборудване също е подобрено с по-голям дисплей.