Продажбите на NEV в Китай достигнаха нов връх през август
По-конкретно, приблизително 846 000 NEV представляват 27% увеличение спрямо август 2022 г. и 8,5% увеличение спрямо юли 2023 г.
Само BYD представляваше 30 процента
cnevpost.com, nio.com, ir.xiaopeng.com
Китай записа нов рекорден месец за продажби на електрически автомобили и plug-in хибриди през август. След спад през юли до около 780 000 единици, около 846 000 от така наречените превозни средства с нова енергия бяха продадени през август – като само BYD представляваше 30 процента.
Това сочат данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM). От слабото начало на годината пазарът в Китай се възстанови напълно: 636 000 нови NEV се появиха по пътищата в Китай през април 2023 г., 717 000 единици през май 2023 г., 806 000 единици през юни, преди малък спад през юли със 780 000 единици.
Продажбите през август вече надхвърлят предишния рекорд от 814 000 продажби на NEV, поставен през декември 2022 г., когато определени субсидии изтекоха в края на годината. По-конкретно, приблизително 846 000 NEV представляват 27% увеличение спрямо август 2022 г. и 8,5% увеличение спрямо юли 2023 г.
По-конкретно около 597 000 BEV и 247 000 PHEV са продадени в Китай през август. Автомобилите с горивни клетки (FCEV) също са част от новите енергийни превозни средства, но играят второстепенна роля със само 200 нови регистрации миналия месец.
597 000 BEVs представляват годишно увеличение от 14,4% и в сравнение с юли (541 000 BEVs), увеличение от 10,4%. 247 000 плъгин хибрида представляват годишен ръст от 73 процента и увеличение от 4,2 процента спрямо юли.
Във всички видове задвижване 2,58 милиона нови коли са се появили по китайските пътища през август (+8,4% спрямо август 2022 г., +8,2% спрямо юли 2023 г.). Това означава, че делът на NEV от общия пазар е 32,8 на сто. Тоест една трета и по този начин точно на същото ниво като през юли.
В прегледа на производителите BYD продължава да разширява преднината си. В момента компанията публикува рекорден месец след рекорден месец (юли, който беше малко по-слаб за NEV пазара, не беше изключение). Според статистиката на CAAM, BYD е продал 274 086 пътнически автомобила NEV през август, около 12 000 единици повече в сравнение с юли и около 22 000 повече в сравнение с юни.
Въпреки че разделението между BEV и PHEV често е било приблизително 50:50 през последните месеци, то леко се променя в полза на BEV през август: По-конкретно, BYD продаде 145 627 електрически коли с батерии (+76,1% на годишна база) и 128 459 plug-in хибрида ( +40,7% на годишна база). За текущата година OEM се стреми към три милиона единици, което в момента възлиза на 1,79 милиона NEV.
Статистиката на Tesla за август за Китай показва 84 159 електрически автомобила, от които 19 465 Model 3 и Model Y са изнесени. Все още няма данни от GAC Aion и Great Wall, които заеха трето и четвърто място през предходния месец.
Сред стартиращите EV компании Nio също се откроява през август. Компанията достигна 19 329 единици, близо до цифрата от юли (20 462), когато Nio надмина границата от 20 000 за първи път. Новото ниво на продажбите е свързано главно със старта на доставките на новия средноразмерен SUV ES6, който скоро ще бъде доставен в Европа.
Зад Nio полето на стартиращи фирми и млади марки остава близо едно до друго: марката Changan Deepal достига 14 736 продадени бройки от своя среден размер седан Deepal SL3, който се предлага като BEV, EREV и FCEV. Leapmotor потвърждава силния си резултат през юли с повече от 14 000 продажби (14 190 NEV, за да бъдем точни). Leapmotor също така продава превозни средства с удължители на пробега, наред с други. Силното представяне на Deepal и Leapmotor е доказателство за новия фокус върху удължителите на обхвата, които няколко китайски стартиращи компании за електромобили вече са адаптирали.
Останалите места също са плътно следвани от Xpeng с 13 690 BEV, марката Geely Zeekr с рекорден резултат от 12 303 BEV и Neta с 12 103 NEV (включително EREV).