Audi монтира Q4 e-tron с нов електрически мотор
За моделната година 2024 Audi Q4 e-tron ще получи новия електрически мотор APP550 от VW, като по този начин ще увеличи мощността и въртящия момент, като същевременно намали консумацията.
Книгата за поръчки за обновените модели на Q4 e-tron ще бъде отворена на 26 септември
audi-mediacenter.com, 21.09.2023 г. – 14:06 ч
Новата моделна година вижда и актуализация по отношение на мощността на зареждане.
Audi обновява своята серия електрически модели Q4 e-tron за моделната година 2024. Q4 e-tron, както със задно, така и със задвижване на всички колела, получава „напълно преработена синхронна машина с постоянно възбуждане (PSM) [на задната ос], забележителна със своята по-висока ефективност и по-голяма мощност.“ Audi не споменава, че това е APP550, създаден от VW Group Components в Касел, който беше представен за първи път във VW ID.7 и използван в ID.4/ID.5, показан на IAA Mobility.
В случая на Audi, Q4 45 e-tron със задно задвижване и неговото разклонение Sportback произвеждат 210 кВт и ускоряват от 0 до 100 км в час за 6,7 секунди. Най-добрите варианти, Audi Q4 55 e-tron quattro и Q4 Sportback 55 e-tron quattro с мощност 250 кВт, спринтират от 0 до 100 км в час за 5,4 секунди. Моделът с най-дълъг пробег е Q4 Sportback 45 e-tron, който сега има пробег до 562 километра в цикъла WLTP (преди това: 528 километра).
Това, което Audi също пропуска да спомене, но познавачите може би вече са забелязали: За моделната година 2024 ключовите цифри на вариантите на задвижване и гамата също ще бъдат коригирани. Базовият модел (52 кВтч), обозначен като 35, вече беше свален миналата есен. Моделът със задвижване на задните колела със 150 кВт се нарича Q4 40 e-tron, а номер 45 е присвоен на модела със задвижване на всички колела със 190 кВт – който вече е отпаднал (засега). Тъй като върховият Q4 50 e-tron quattro с предишните си 220 кВт сега ще се превърне в 250 кВт Q4 55 e-tron quattro, 50 е теоретично отново безплатен за друга версия със задвижване на всички колела – въпреки че има няма много място за втори модел със задвижване на четирите колела между версиите с 210 и 250 кВт.
Голямата батерия със 77 кВтч нетен капацитет е инсталирана във всички варианти на Q4 e-tron (82 кВтч бруто). Благодарение на оптимизираната клетъчна химия, производителността на DC зареждане се е подобрила. Моделите със задвижване на четирите колела сега постигат максимална мощност на зареждане с постоянен ток от 175 кВт, а вариантите със задвижване на задните колела максимум 135 кВт. При „идеални условия“ бързото зареждане от десет до 80 процента трябва да отнеме около 28 минути. Audi обаче не ограничава това до един от двата варианта на батерията. От страна на променлив ток, бордовото зарядно устройство с мощност 11 кВт остава.
Друга нова функция за зареждане е, че автомобилът автоматично подготвя батерията по време на насочване по маршрута с планирани спирания за зареждане. Ще има и посткондициониране. Тук системата за термично управление на автомобила охлажда допълнително батерията, например, ако тя надвиши фиксиран температурен праг след шофиране или зареждане. Audi не споменава възможността за ръчно активиране на отоплението на батерията.
Освен това моделната година 2024 включва пренастроено окачване (както за стандартното окачване, спортното окачване или окачването с контрол на амортисьорите), нова настройка на кормилното управление и актуализации на системите за подпомагане (като асистираната смяна на лентата в комбинация с адаптивен асистент за шофиране за скорости над 90 км/ч по магистрали).
Стандартното оборудване също е адаптирано. Навигационната система и 10,25-инчовият дисплей на скоростомера “Audi Virtual Cockpit” вече са част от фабричното оборудване, а вратата на багажника също се отваря и затваря електрически. Отопляемите предни седалки са стандартни, докато отопляемите задни седалки остават опция срещу допълнително заплащане.
Книгата за поръчки за обновените модели на Q4 e-tron ще бъде отворена на 26 септември, като цените започват от 52 950 евро.
Вече обаче не е сигурно, че Q4 ще идва от Цвикау: MEB SUV на Audi също ще се произвежда в завода в Брюксел от края на годината. В момента там се произвеждат само Q8 e-tron и неговото разклонение Sportback.