VW представя третото поколение на Tiguan
Малко след новия Passat, Volkswagen представи и новото издание на своя бестселър двигател с вътрешно горене Tiguan. Както при модела комби, новите plug-in хибридни задвижвания със 100 километра електрически пробег също ще се използват в компактния SUV в бъдеще.
Новият Tiguan ще слезе от производствената линия във Волфсбург от есента на 2023 г. и ще бъде пуснат в продажба през първото тримесечие на 2024 г.
volkswagen-newsroom.com
VW представи новото издание на своя бестселър Tiguan. Както беше обявено, третото поколение на компактния SUV трябва да постигне чисто електрически пробег от около 100 километра с новите си plug-in хибридни задвижвания (eHybrid). В допълнение AC зареждането ще стане по-бързо във всички версии на eHybrid (трифазен с 11 кВт) и DC бързото зареждане ще бъде възможно като стандарт за първи път.
Задвижването PHEV съответства на това в Passat поколение 9, представено пред IAA Mobility: 1.5 TSI със 110 кВт поема частта от двигателя с вътрешно горене, съчетан с шестстепенна скоростна кутия с двоен съединител и електрически мотор. Това означава, че се предлагат две нива на производителност със 150 или 200 кВт мощност на системата. VW все още не е разкрил подробности за размера на батерията и точния e-обхват, но се говори само за повече от 100 километра.
„Компактният SUV е много важен модел за компанията и местоположението във Волфсбург, абсолютен бестселър в целия свят. Общо 7,6 милиона клиенти са закупили нашия компактен SUV от дебюта му през 2007 г.“, коментира Томас Шефер, главен изпълнителен директор на Volkswagen Passenger Cars.
Що се отнася до каросерията, VW говори за „напълно нов дизайн“, но въпреки това Tiguan бързо се разпознава като Volkswagen. Някои елементи, като черната и затворена лента с логото на марката между фаровете, са вдъхновени от ID. модели. Отзад Tiguan възприема дизайнерския език на по-малкия T-Cross (отново с черна лента между задните светлини), но елементите са адаптирани към малко по-ъгловатия дизайн на Tiguan.
Новият Tiguan расте на дължина с около три сантиметра, от 4,51 на 4,54 метра. Височината, ширината и междуосието остават почти идентични с предшественика. Въпреки почти непроменените размери, обемът на багажника (до височината на облегалките на задните седалки) нараства с 37 литра до 652 литра, което означава, че компанията от Волфсбург говори за добро оползотворяване на пространството.
Интериорът включва най-новата технология на VW: MIB4, най-новото поколение на модулната информационно-развлекателна система. XX-инчовият сензорен екран на информационно-развлекателната система е познат от ревизирания ID.4, мултифункционалният волан с бутони вместо сензорни повърхности от Passat. Вместо малкия дисплей на пилотската кабина на ID. модели на кормилната колона има по-голям „Виртуален кокпит“ със защита срещу заслепяване в Tiguan.
Адаптивното управление на шасито DCC или опционалната версия DDC Pro с двуклапанни амортисьори също идва от технологичния модул MQB evo. Стандартният “Driving Dynamics Manager” (познат от Golf GTI) управлява функциите на електронните блокажи на диференциала (XDS) и страничните динамични компоненти на амортисьорите, които се контролират в случая на DCC Pro. „Интервенциите на спирачките, специфични за колелата, и селективните промени в твърдостта на амортисьорите водят до повече комфорт и производителност по време на динамично завиване. По този начин характеристиките на управление стават по-стабилни, пъргави и прецизни“, казва VW.
Новият Tiguan ще слезе от производствената линия във Волфсбург от есента на 2023 г. и ще бъде пуснат в продажба през първото тримесечие на 2024 г. Volkswagen все още не назовава цените за премиерата на модела, но това ще стане преди пускането на пазара.
Tiguan, базиран на MQB evo, няма да се предлага в чисто електрическа форма, но се планира E-SUV с този размер (под ID.4): както беше съобщено, нов чисто електрически модел ще се произвежда в главния завод на VW във Волфсбург от 2026 г., който ще бъде приблизително с размерите на днешния Tiguan и ще се основава на подобрената модулна система MEB+ на Group.”