Архив

Volkswagen увеличава глобалните продажби на EV с 45 процента

Volkswagen Group разкрива статистика за електрическите си автомобили за третото тримесечие. Те показват, че продажбите на акумулаторни електрически превозни средства се увеличават – но с по-бавни темпове от очакваното от производителя

volkswagen-newsroom.com, 13.10.2023 г.

Най-късно след като Volkswagen планира да съкрати стотици работни места във фабриката си за електрическиvw-id-buzz-lwb-2023-09-1400x700 автомобили в Цвикау поради пазарната ситуация, има опасения за пазарната позиция на най-големия производител на автомобили в Германия. Представените сега данни за глобалните продажби на електрически автомобили показват лек напредък, но това трябва да се разглежда по различен начин: тъй като марките на групата се развиват по съвсем различен начин.

Volkswagen увеличи доставките си на електрически автомобили с 45% до 531 500 автомобила по целия свят през първите девет месеца на 2023 г. Нека си припомним: в данните за първото полугодие цифрата беше 321 600 единици. Следователно през третото тримесечие бяха добавени 209 900.

Делът на BEV от общите доставки се повиши до 7,9% между януари и септември спрямо 6,1% през същия период на миналата година. През третото тримесечие делът на BEV се повиши до 9,0% в сравнение с 6,8% преди година.

Статистиката на Volkswagen също се диференцира териториално: 64 процента от доставките на BEV на групата са в Европа, следвана от Китай с 22 процента, САЩ с десет процента и четири процента на други пазари. Базираната във Волфсбург компания обяснява, че Европа остава основният двигател на собствената й стратегия за електрификация – с увеличение от 61 процента до 341 100 BEV през първите девет месеца на годината. За САЩ производителят регистрира 74 процента (от 28 900 до 50 300 BEV) за Китай плюс 4 процента (от 112 700 до 117 100 BEV).

Ако се съсредоточим върху представянето на различните марки на Групата, се появява следната картина: марката Volkswagen Passenger Cars е доставила 273 000 напълно електрически превозни средства до края на септември, малко над половината от всички BEV на Групата. Следва Audi със 123 000 автомобила (дял на групата 23 процента), Skoda с 54 400 автомобила (10 процента), Seat/Cupra с 32 300 автомобила (6 процента), Porsche с 27 900 автомобила (5 процента) и Volkswagen Commercial Превозни средства с 19 600 превозни средства (4 процента).

Ръстът на продажбите на марките се развива доста различно. Seat/Cupra и Audi и VW Commercial Vehicles са се развили по-силно по отношение на 45 процента среден ръст през първите девет месеца на годината. VW Passenger Cars и Porsche, от друга страна, се представиха под средното ниво. Skoda е почти точно средно с 47,6 на сто. Ако увеличим третото тримесечие с 40 процента повече продадени BEV в цялата група (в сравнение с Q3/2022), Porsche, Skoda и Audi показват подобрени цифри, Seat/Cupra губи малко, VW Passenger Cars е само на 18,7 на цент ръст на продажбите. Увеличението при VW Commercial Vehicles, чиито тримесечни продажби на BEV все още бяха трицифрени през миналата година, е забележително. Това е отразено в премиерата на ID. Buzz – с увеличение от почти 1000 процента в доставките на електромобили.

Базираната във Волфсбург компания подчертава и най-успешните модели BEV през първите девет месеца на 2023 г. Това бяха Volkswagen ID.4/ID.5 (162 100 продадени бройки), Volkswagen ID.3 (90 500), Audi Q4 e -tron (вкл. Sportback, 77 900), Skoda Enyaq iV (вкл. Coupé, 54 400), Cupra Born (32 300) и Audi Q8 e-tron (вкл. Sportback, 21 800). Volkswagen не съобщава за други модели.

Известните данни за полугодието не позволяват на Volkswagen да публикува отделна класация на моделите за третото тримесечие. VW ID.4/ID.5 продаде 60 900 бройки, ID.3 40 700, Audi Q4 e-tron (вкл. Sportback) 29 900, неговият сестра модел Skoda Enyaq (вкл. Coupé) 23 100 и Audi Q8 e- tron (вкл. Sportback) 2300. Cupra Born не беше сред топ 5 към полугодието, поради което продажбите му за третото тримесечие не могат да бъдат реконструирани.

Хилдегард Вортман, член на Разширения изпълнителен съвет за продажби, коментира резултата по следния начин: „Показахме добро цялостно представяне в нашите изцяло електрически доставки с глобално увеличение от 45 процента през първите девет месеца. Въпреки текущото общо нежелание на европейския пазар за закупуване на акумулаторни превозни средства, ние спечелихме пазарен дял и останахме пазарен лидер в този сегмент. Приетите поръчки обаче са под амбициозните ни цели поради по-ниската от очакваната обща пазарна тенденция.“